Universal Music Group (UMG) je objavio otvoreno pismo u kojem su najavili svoju namjeru da povuku glazbu njihovih izvođača s platforme TikTok, jer su, kako su naglasili, nezadovoljni tretmanom.
Kratki popis izvođača UMG-a, među kojima su neke od najvećih pop zvijezda današnjice, za čiju glazbu se očekuje da će nestati s platforme TikTok su: Taylor Swift, Bad Bunny, The Weeknd, Drake, Billie Eilish, Justin Bieber, Adele, Coldplay, J Balvin, Post Malone i Sophie Ellis-Bextor itd.
U službenoj izjavi, UMG je objavio da njihov ugovor o licenciranju s TikTokom ističe 31. siječnja 2024. i da su pregovori o obnovi ugovora propali. Prema Reutersu, TikTok i UMG prvi put su postigli dogovor u veljači 2021.
UMG je tim povodom u službenoj izjavio napisao: “U našim raspravama o obnovi ugovora vršili smo pritisak na TikTok u tri ključna pitanja – odgovarajućoj naknadi za naše glazbenike i tekstopisce, zaštiti glazbenika od štetnih učinaka umjetne inteligencije i online sigurnosti za korisnike TikToka.”
Što se tiče kompenzacije glazbenicima, UMG tvrdi da je TikTok predložio plaćanje glazbenicima i tekstopiscima po stopi koja je djelić stope koju plaćaju velike društvene platforme na sličnom položaju, za koju kažu da čini tek jedan posto njihovih prihoda. “U konačnici TikTok pokušava izgraditi posao temeljen na glazbi, bez plaćanja poštene vrijednosti za glazbu”, stoji u priopćenju UMG.
Kada je riječ o umjetnoj inteligenciji i njezinim štetnim učincima, UMG tvrdi da TikTok potiče stvaranje glazbe umjetnom inteligencijom na samoj platformi razvijajući alate za podršku dok istovremeno zahtijeva ugovorno pravo koje bi omogućilo ovom sadržaju da masovno razrijedi fond autorskih prava za glazbenike, u potezu koji nije ništa drugo do sponzoriranje zamjene glazbenika umjetnom inteligencijom.
Dotičući se sigurnosti samih glazbenika i korisnika na platformi, UMG je u svom priopćenju napisao da je jedino dostupno sredstvo za traženje uklanjanja sadržaja koji krši autorska prava ili problematičnog sadržaja kao što su pornografski deepfakeovi umjetnika, kroz monumentalno glomazan i neučinkovit postupak koji je jednak digitalni ekvivalent video igri ‘Whack-a-Mole’.
UMG je također naveo da je TikTok pribjegao zastrašivanju kada je UMG predložio da platforma poduzme slične korake kao njihove druge partnerske platforme kako bi pokušala riješiti ove probleme. UMG je također naveo da ih je TikTok pokušao natjerati da prihvate ugovor vrijedan manje od prethodnog ugovora, daleko manji od poštene tržišne vrijednosti i ne odražava njihov eksponencijalni rast tako što je selektivno uklanjao glazbu određenih njihovih glazbenika u razvoju, dok je zadržavao na platformi njihove globalne zvijezde koje zanimaju publiku.
“Taktika TikToka je očita: iskoristi svoju moć platforme da povrijedi ranjive glazbenike i pokuša nas zastrašiti da pristanemo na loš dogovor koji podcjenjuje glazbu i ponižava glazbenike i tekstopisce, kao i njihove obožavatelje”, nagalasili su iz UMG-a.
Na kraju su istaknuli da, iako razumiju i priznaju učinak koji će uklanjanje njihove glazbe s TikToka imati na glazbenike u usponu, nepokolebljivi su u svojoj odluci i preuzimaju odgovornost prema svojim glazbenicima da se bore za novi sporazum prema kojem dobivaju odgovarajuću naknadu za svoj rad, na platformi koja poštuje ljudsku kreativnost, u okruženju koje je sigurno za sve i učinkovito je moderirano.
TikTok je ubrzo potom objavio svoju izjavu kao odgovor UMG-u, optužujući ih da guraju lažnu priču i retoriku i da stavljaju vlastitu pohlepu iznad interesa svojih glazbenika i tekstopisaca.
Tako u izjavio koju je odaslao TikTok napominju da je UMG odlučio napustiti moćnu podršku platforme s više od milijardu korisnika koja služi kao besplatno sredstvo za promociju i otkrivanje njihovih talenata.
Odgovor TikToka završava tvrdnjom da su uspjeli postići ugovore, prije svega glazbenici sa svim ostalim diskografskim kućama, te je jasno da djelovanje Universal Musica nije u najboljem interesu glazbenika, tekstopisaca i njihovih obožavatelja.”
Komentari