Autoplin je 51 posto jeftiniji od benzina, ali zbog niže ogrjevne vrijednosti potrošnja se povećava za 10 do 25 posto, a snaga smanjuje za 5 posto
Ukapljeni naftni plin, odnosno L?G (Liquefied petroleum gas) vrlo je pogodno gorivo za pogon benzinskih (otto), pa i dizelskih (diesel) motora, jer se lako miješa sa zrakom. Usto izgara bez čađe, dima i mirisa te ne ostavlja naslage na ventilima. Najčešće se koriste propan (C3H8) i butan (C4H10), odnosno njihova smjesa. Kako je njihova ogrjevna vrijednost niža nego benzinskog i dizelskog motornog goriva, koristi se 10 do 25 posto (ovisno o opterećenju) veća količina goriva. I uz to se ostvaruju nešto niži tlakovi i vršne temperature, pa je snaga motora oko 5 posto manja nego na benzin.
Zbog toga i čistijeg izgaranja motori koji koriste plin mogu prijeći više kilometara do generalnog popravka. Problem je s trajnošću ventila, posebice kod motora s mehaničkim podešavanjem zazora ventila, i ako se često vozi s velikim opterećenjem jer ubrizgavanje goriva u usisnu cijev prije ventila (MPI), kod većine klasičnih benzinaca hladi ventile, a neprecizno ubrizgavanje, na mjestima s viškom zraka može izazvati lokalno pregrijavanje ventila. Zbog toga, a i boljih radnih svojstava te niže potrošnje preporučljivo je ugraditi plinsku instalaciju s direktnim ubrizgavanjem.
Pitanja koja traže odgovor (1): Zašto su automobili s prednjim pogonom stabilniji nego sa stražnjim?
Pitanja koja traže odgovor (2): Zašto su dizelaši štedljiviji od benzinaca?
Pitanja koja traže odgovor (4): Zašto se široke gume brže troše od uskih?
Pitanja koja traže odgovor (5): zašto su brzi motocikli toliko opasni i pogibeljni?
Pitanja koja traže odgovor (6): zašto zimske gume zimi bolje drže cestu nego ljetne?
Pitanja koja traže odgovor (7): zašto nije preporučljivo snažno kočiti u zavoju?
Pitanja koja traže odgovor (8): treba li zimskim uvjetima snižavati tlak zraka u gumama
Komentari