Plesna predstava “the_beatles”, treći dio “Trilogije”, projekta Saše Božića i Petre Hrašćanec koji se bavi odnosom suvremenog plesa i pop glazbe, premijerno će se izvesti u subotu u Zagrebačkom plesnom centru (ZPC).
S prva dva dijela “Love Will Tear Us Apart” i “Boys Don’t Cry”, svojim nazivima povezana s prepoznatljivim točkama iz povijesti glazbene scene, autorski je dvojac već nagrađivan.
“Love Will Tear Us Apart” je solo za Petru Hrašćanec koji žanrovski vrluda između rock koncerta, ispovjedne forme i apstraktnog plesa. Ljubav iz naslova prenesena je u ljubav spram plesa, čina plesa samog, a predstava istražuje razliku između plesa i njegove realizacije kao društvenog događanja kroz konstituciju pojma izvođačice.
Riječ je o jednoj od najizvođenijih hrvatskih plesnih predstava zadnjih godina, koja je gostovala u europskim kulturnim metropolama poput Milana, Bruxellesa, Dublina, Lyona, Pariza i Ljubljane. Hrašćanec je za tu izvedbu 2012. osvojila Nagradu hrvatskog glumišta, za najbolju žensku plesnu ulogu.
“Boys Don’t Cry” nastavak je tog istraživanja iz 2011., a bavi se naslijeđem ženskih kantautorica iz šezdesetih, kao što su Joan Baez, Marianne Faithfull, Judy Collins. S njima povezuje pitanja ženskog identiteta na sceni i političkih poruka koje takva glazba, i ples na nju, posjeduje. Ženski identitet u predstavi razložen je na glas i pogled, a vlasništvo nad njim raspravlja se kroz fiktivnu biografiju plesačice Petre Hraščanec, koja je na sceni uprizorena u formi dueta s Markom Jastrevskim.
Treći i posljednji već samim naslovom, “the_beatles”, otkriva kako se bavi jednom od najpopularnih grupa ikad. Kroz zazivanje zlatnog doba pop glazbe, predstava računa na emocionalni i tjelesni odgovor gledatelja. Plesači izvode plesne brojeve, odabrane pop pjesme, donoseći sa sobom i potpuno različiti emocionalni, odnosno izvođački naboj, kao i neizgovoren podtekst odnosa s glazbom i tekstom na koju plešu.
“Trilogija” je nastala u produkciji umjetničke organizacije “De facto”, koja djeluje od 2008., a osnovali su je kazališni i plesni umjetnici Saša Božić i Zdravka Ivandija-Kirigin, s namjerom razvijanja projekata koji preispituju rubne odnose i granice između kazališta i suvremenog plesa, a s posebnim osvrtom na konstituciju izvođača.
U protekle tri godine nastupali su u gotovo 25 različitih kazališnih, kulturnih i plesnih institucija, te festivala diljem Europe s prosječno četrdeset izvedbi godišnje.
Komentari