GODINU I POL NAKON NACIONALOVA OTKRIĆA o tajnom izvozu hrvatske nafte u Mađarsku, Vlada je prešutno dozvolila da se u Mađarsku izveze još milijun tona domaće nafte, cijenu i uvjete transporta i dalje drže u strogoj tajnosti i nisu napravili apsolutno ništa kako bi se tehnički omogućilo da nafta umjesto u rafinerije MOL-a, JANAF-ovim naftovodom može ići u smjeru Rijeke, na preradu u jedinu preostalu hrvatsku rafineriju
Dok je u Hrvatskoj cijena benzina Eurosuper 95 popela na vrtoglavih 11,10 kuna, a rasla bi i više da Vlada nije ograničila cijenu, u Republici Mađarskoj je bez uplitanja države cijena iste vrste
bezolovnog benzina koji odgovara Eurosuperu 95 više od cijele jedne kune jeftinija nego u Hrvatskoj pa trenutno iznosi 476 forinti, odnosno po srednjem tečaju HNB-a, 9,84 kune. Pritom Mađarska, kao ni bilo koja druga zemlja, nije izuzeta utjecaja od svjetskog poremećaja na tržištu nafte pa i tamo cijene svakodnevno rastu, ali je ta cijena, unatoč porastu, i dalje čak 1,26 kuna manja nego u Hrvatskoj.
Glavni razlog zašto Mađarska može još uvijek držati cijenu benzina pod kontrolom je taj što MOL kao nacionalna naftna kompanija ima dvije visokomodernizirane rafinerije u kojima mogu proizvesti najveći dio derivata za svoje tržište. Isto tako, Mađarska država kroz svojevrsnu protekciju MOL-a izravno se upliće u kreiranje naftne politike koja omogućava da cijena njihova benzina bude gotovo 15 posto jeftinija nego u Hrvatskoj dok su istovremeno, kroz kontrolu nad hrvatskom nacionalnom kompanijom Inom, doveli do gašenja jedne i usporavanja kapaciteta druge preostale hrvatske rafinerije pa gorivo iz svojih rafinerija plasiraju na hrvatsko tržište, a istovremeno vrijednu hrvatsku naftu, zahvaljujući kontroli nad Inom i podršci hrvatske vlade, pumpaju prema Mađarskoj.
Komentari