Plakat Isusa Krista na udaru u Španjolskoj jer je ‘homoerotičan, feminiziran i seksi’

Autor:

Promo/El Consejo de Hermandades de Sevilla

Plakat u španjolskom gradu Sevilli koji prikazuje mladog, zgodnog Isusa izazvao je kontroverze na društvenim mrežama, a neki su ga nazvali uvredom Kristovu liku, dok su drugi objavljivali nepristojne primjedbe i meme ismijavajući sliku. Plakat međunarodno priznatog seviljskog umjetnika Salustiana Garcíe Cruza prikazuje Krista nakon njegova uskrsnuća na jarkocrvenoj pozadini, bez brade i trnove krune i s ranama na rukama i prsnom košu, a bijela tkanina prebačena je preko njegovih genitalija.

Plakat je naručilo i odobrilo Seviljsko vijeće bratovština i cehova koje organizira poznate i popularne procesije tijekom Velikog tjedna uoči Uskrsa u Sevilli. Plakat je otkriven početkom ovog tjedna kako bi simbolizirao “blistavu stranu Velikog tjedna”, rekli su iz bratovštine.

Čim je predstavljen, kritike su postale viralne na društvenim mrežama i izbila je rasprava o tome kako bi trebao biti prikazan uskrsli Krist. Mnogi su ga nazvali sramotnim, neprikladnim, prelijepim, modernim i neusklađenim s seviljskom uskrsnom tradicijom. Kampanju na Change.org za povlačenje plakata potpisalo je oko 14.000 ljudi iz cijele zemlje. Istraživanje je pokazalo da 87 posto Španjolaca u regiji smatra da je plakat za Veliki tjedan “seksualiziran” da bi bio dio njihovih svečanosti.

Konzervativna katolička skupina Instituto de Política Social (IPSE) na društvenoj mreži X osudila je to umjetničko djelo. “Ovaj plakat je zastranjenje, krši pravo značenje #SemanaSanta i umjetnik je to napravio namjerno. Naš odgovor je vrlo jasan: plakat #SSantaSevilla24 je velika sramota”, napisali su. Grupa je plakat nazvala “seksualiziranim”, “feminiziranim” i zatražili su da se hitno ukloni i javnu ispriku.

Članovi konzervativne političke stranke Vox također su se kritizirali plakat. U izjavi na X-u, član Voxa Javier Navarro ustvrdio je da je plakat namjerno napravljen da provocira. Rekao je: “Nije to pitanje umjetničkog ukusa, nego je li plakat ispunjava cilj za koji je namijenjen. Očito je da se ovim plakatom željelo provocirati i Vijeće je to dopustilo.”

García je branio svoje umjetničko djelo za koje mu je model bio njegov sin Horacio i rekao da su kritičari plakata staromodni. “Nema ničeg revolucionarnog u slici. Na njoj se vidi suvremenost, ali svi elementi koje sam koristio su elementi koji su korišteni u posljednjih sedam stoljeća u sakralnoj umjetnosti”, rekao je García novinskoj agenciji Atlas. U intervjuu za dnevnik El Mundo, odgovorio je na kritike konzervativnih skupina da je prikaz Isusa “ženstven” ili “homoerotičan”. “Krist je gej jer je sladak i zgodan, ma hajde, molim vas! Živimo u 21. stoljeću”, rekao je García. “U mom slikarstvu ne postoji ništa što već nije predstavljeno u umjetničkim djelima od prije mnogo stoljeća. Mislim da ljudima koji loše govore o mom radu ili koji su u njemu vidjeli seksualnost treba malo umjetničke kulture. Da biste vidjeli seksualnost u mojoj slici Krista, morate biti ludi”, rekao je i objasnio da je slika stvorena s poštovanjem i po uzoru na tijelo njegova sina. Rekao je da je u svom sinu pronašao osjećaj vedrine i duhovnosti koji mu je bio potreban za sliku, opisujući je kao “klasičnog Krista punog spokoja”. Dodao je da je njegov Krist “mlad, što je metafora za čistoću, i lijep, jer su ljepota i dobrota isto, kako je rekao Platon”.

”Mnogo kontroverzi proizlazi iz činjenice da je model dobar, Krist je previše zgodan i previše privlačan. Malo nas je to iznenadilo jer smo sve uradili s poštovanjem”, rekao je Horacio García za Atlas i naglasio da je dobio i mnogo komplimenata i podršku u dijelu javnosti.

Bratovština je ignorirala pozive da se plakat zamijeni prije Velikog tjedna krajem ožujka. Proteklih su godina neki plakati za različite katoličke proslave nakon kritika povučeni. Gradonačelnik Seville José Luis Sanz nazvao je kontroverzne reakcije u javnosti “umjetnim”. “Sviđa mi se plakat”, rekao je i naglasio da ne mogu svi plakati za Veliki tjedan biti isti svake godine. “Neki plakati su klasični, a neki su odvažni”, rekao je.

Juan Espadas iz Španjolske socijalističke radničke partije također je branio umjetnika i njegovo djelo. Političar je osudio “homofobiju i mržnju”, sugerirajući da je riječ o kombinaciji “tradicije i modernosti” Seville. Svečanosti tijekom Velikog tjedna važna je tradicija diljem Španjolske, a posebno u Sevilli koja ima pretežno katoličko stanovništvo i procesije se organiziraju od 14. stoljeća.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.