12. lipnja 1934., na 60 lokacija u britanskoj metropoli, označeni su pješački prijelazi, kako bi se smanjila smrtnost pješaka u gradu…
Prva pješačka zebra postavljena je 31. listopada 1951. u engleskom Sloughu. Nakon što su 1949. grafičke oznake na asfaltu eksperimentalno postavljene na tisuću lokacija u Velikoj Britaniji, smrtnost pješaka smanjena je za 11 posto, pa su prije 72 godine i zakonski standardizirane te uskoro prihvaćene u cijelom svijetu.
No preteča pješačke zebre bile su oznake pješačkih prijelaza s dvije debele (isprekidane) točkaste linije poprečno na kolnik, koje su postavljene 12. lipnja 1934. u Londonu. Nakon što je broj poginulih pješaka u Londonu premašio sto godišnje, na 60 lokacija, preko najfrekventnijih prometnica, uzdužnim isprekidanim, odnosno točkastim linijama, označeni su pješački prijelazi.
Britansko Ministarstvo transporta službeno je objavilo da ‘pješaci ne smiju ometati slobodnu kretnju vozila koja voze ravno, ali vozila koja skreću desno, moraju propustiti pješake koji prelaze cestu preko označenih prijelaza’. Ovo početno kompromisno rješenje dalo je kakvu-takvu prednost pješacima, koji su se trebali usredotočiti samo na vozila koja voze ravno. Kazna za vozače, ali i pješake koji su kršili to pravilo bilo je tada velikih 5 šilinga (današnji ekvivalent 700 kn).
Potpuna prednost pješacima na pješačkom prijelazu uvedena je ‘pješačkom zebrom’.
Komentari