Pismo prodavača: “U dućane dolazi tko god želi i kako god želi, na tisuće ljudi dnevno, a mi nismo na primarnom popisu za cijepljenje”

Autor:

Blagajnica 21.01.2019., Karlovac - Prodavacica na blagajni.
Photo: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Jedan prodavač poslao je otvoreno pismo, pitajući se kako to da trgovci, radnici u maloprodaji, koji su u svakodnevnom kontaktu s ljudima, nisu na popisu za primarno cijepljenje.

“Radim u trgovini, u maloprodaji. Slušajući vijesti i informacije vezano za cijepljenje, čudim se kako je moguće da prodavači nisu uvršteni, niti spomenuti kao primarna zanimanja. Tek u rijetkim člancima, eventualno su spomenuti na kraju.

Samo i isključivo se spominju turistički djelatnici-ugostitelji, zato što uskoro kreće sezona, kao da prodavači ne sudjeluju aktivno u toj sezoni!

Prodavači su u direktnom kontaktu s kupcima, svakodnevno se aktivno prodaje i komunicira s ljudima”, napisao je čovjek.

Kroz prosječnu nespecijaliziranu trgovinu prođe 4500 ljudi mjesečno

Kroz prosječnu trgovinu, iznio je dalje, prođe puno više različitih ljudi nego kroz hotele, apartmane, kampove… To se, kaže, vrlo lako može izračunati prema broju izdanih mjesečnih računa.

“Primjerice, kad nije sezona, uzmimo da prosječna trgovina napravi tisuću i pol računa, što nije puno. Pomnožimo to sa samo tri posjetitelja po računu, a sigurno ih je više, dolazi se do brojke od oko četiri i pol tisuće ljudi mjesečno. Bez sezone i velikih gužvi.

Tu se ne ubrajaju veće trgovine, niti marketi i supermarketi, trgovine prehrane, drogerije nego prosječna nespecijalizirana trgovina s prosječnim brojem ulaza ljudi. U ovim ostalim nabrojanim trgovinama ta je brojka puno veća”, iznosi prodavač.

Kroz trgovine, kaže, prođe niz različitih profila ljudi, kupaca, koje je vrlo teško ili nemoguće kontrolirati, dok su hoteli po tom pitanju zatvoreniji i usmjereni samo prema određenom broju svojih gostiju koje je lakše upozoriti, kontrolirati i dati im smjernice.

“Kafići imaju terase. U trgovinama i centrima, međutim, cirkuliraju isti ti turisti koji su po hotelima, ali dolaze dodatno i redovni kupci, šetači, prolaznici iz drugih gradova koji nisu po hotelima. Znači veća je cirkulacija i koncentracija različitih ljudi. U trgovine dođe tko god želi i kad god želi, teže je kontrolirati ljude i njihovo ponašanje, a samim time prodavači su u većoj opasnosti i samim time su rizičnija skupina”, pojašnjava prodavač.

Prodavači nemaju mogućnost rada od kuće

Dok je većina drugih zanimanja imala mogućnost rada od kuće, a ugostitelji su, nažalost, bili zatvoreni, trgovine su radile. Može se izuzeti kratki period od tri tjedna kada je radila samo prehrana, ali i tamo su, kaže, radili upravo prodavači.

“Trgovine i prodavači rade non-stop tijekom ove epidemije i okreću novce, a nitko se nije sjetio staviti nas na listu kao primarnu skupinu za cijepljenje. Devedeset posto ljudi svakodnevno svrati do neke trgovine, gdje rade prodavači.

S obzirom na to da su djelatnici u trgovinama dobrim dijelom mlađi ljudi – evo, ja imam 30 godina – zaključio bih da ja trenutno imam više šanse zaraziti se koronavirusom, nego mogućnosti da se cijepim.

Zato moje pitanje glasi: “Zašto je to tako i da li će nam se ponuditi i organizirati mogućnost primarnog cijepljenja, s obzirom na to da nismo stali s radom za vrijeme cijele epidemije i svaki dan smo u izravnom kontaktu s ljudima?”, naveo je u otvorenom pismu 30-godišnji prodavač iz maloprodaje.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.