Zajednica obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) ne podržava predloženo povećanje stope PDV-a za usluge ugostiteljstva s 13 na 25 posto, ali pozdravlja podizanje praga za obvezan ulazak u sustav PDV-a sa 230 na 300 tisuća kuna godišnjeg prometa, izjavio je predsjednik te Zajednice Nedo Pinezić.
“Najava povećanja te stope PDV-a došla je nenadano i bez ikakve komunikacije, što i nije baš neki potez prema sektoru koji ostvaruje najveći udjel u BDP-u, izvozu, a i među najvećim je investitorima. S obzirom da turizam i ugostiteljstvo povezuju i druge sektore, povećanje te stope nije dobro ni za ugostitelje, ali ni za naše kolege s OPG-ova, koji nisu u sustavu PDV-a jer će im to dodatno otežati prodaju proizvoda ugostiteljima”, ocijenio je Pinezić.
S obzirom da, pojasnio je, OPG-ovi nisu u sustavu PDV-a, ugostitelji pri kupnji njihovih proizvoda ne mogu ‘prebijati’ svoj izlazni i ulazni PDV, te će se radije odlučiti kupiti ‘konfekcijski’ proizvod koji ima sadržan PDV, jer će im to u slučaju podizanja stope PDV-a biti povoljnije.
“Time to povećanje postaje i izravan problem naše Zajednice u dijelu OPG-ova, koji se trude imati kvalitetan proizvod višeg cjenovnog razreda. Kako nisu u sustavu PDV-a, to će im dodatno zakomplicirati život”, poručio je Pinezić u petak u sklopu konferencije za medije na kojoj je najavljen program ovogodišnjeg 3. foruma obiteljskog smještaja, .
S druge strane, naglasio je da Zajednica pozdravlja dio porezne reforme koji se tiče obiteljskog ili turističkog smještaja u domaćinstvima, a odnosi se na podizanje praga za obvezan ulazak u sustav PDV-a s 230 tisuća kuna godišnjeg prometa na 300 tisuća kuna.
“Već se pokazao veliki učinak kada je taj prag prije nekoliko godina podignut s 85 na 230 tisuća kuna, kroz povećanje investicija, pogotovo u bazene, opremu domaćinstva, uključujući klime, Wi-Fi i sl., potom u porastu kvalitete usluge i broja domaćinstava i kreveta za najam turistima”, kazao je Pinezić.
Smatra da bi bilo dobro podizanje praga za obvezan ulazak u sustav PDV-a na milijun kuna, što bi dobro došlo mikro i malim poduzetnicima ne samo u turizmu, budući da bi time bio stvoren ‘relaksirajući period’ u kojem poduzetnik mogao pokrenuti biznis i stati na noge.
Komentari