Osnovna Montessori škola barunice Dédée Vranyczany proslavila je u Hrvatskom institutu za povijest 15. godišnjicu osnutka. Tom prilikom predstavljen je i Priručnik za učitelje, odgajatelje i roditelje „Montessori škrinjica“, s primjerima radnih materijala i uputama za rad s djecom prema metodi Montessori. „Krajnji cilj Montessori pedagogije bio je stvaranje odgovornog građanina svijeta putem maksimalnog razvijanja vlastitih sposobnosti“, rekla je Narcisa Buczynski, ravnateljica škole. U uvodu Priručnika ravnateljica škole Narcisa Buczynski odgovara na najčešća pitanja o Montessori metodi i radu škole. U stvaranju priručnika sudjelovale su i učiteljice Montessori škole Danijela Budek Đorđevski, Antonija Krušelj, Helena Kukec Grgić, Irena Lovčanin, Danijela Oremović Grbić i Zrinka Rozinger. Priručnik je podijeljen na nekoliko cjelina u kojima su detaljno opisane vježbe iz područja jezika, matematike i geometrije, a posebno su zanimljiva područja, nepoznata u redovitom sustavu, kozmičkog odgoja i igre tišine.Kozmički odgoj obuhvaća društvena, humanistička, prirodoslovna i ostala znanstvena područja. Kroz kozmički odgoj omogućuje se djeci da saznaju više o temi koja ih zanima kroz jedan pristupačan i njima zanimljiv način. Bazira se na integraciji sadržaja znanja koja pobuđuju maštu djeteta. Ako djecu zanima priča o razvoju Zemlje, ona će im biti prezentirana kroz vizualne materijale koji će ih potaknuti na daljnja istraživanja.Djeca se za rad pripremaju kroz vježbe tišine i jutarnji krug. Tišina se pretvara u igru i kroz razne oblike vježbi kretanja služi za umirenje, opuštanje i koncentraciju djeteta. U Priručniku je opisano nekoliko igara tišine koje mogu služiti kao baza za stvaranje novih. U Priručniku se nalaze i primjeri materijala iz raznih nastavnih područja koje su osmislili sami učitelji. Prvi je to hrvatski priručnik o metodi Marije Montessori koji se u cijelosti temelji na praktičnom radu učitelja zagrebačke Montessori škole. Škola je jedini neaustrijski član glavne krovne organizacije Austrijsko Montessori društvo, a 2009. godine dobila je licencu za izvođenje nastave prema Cambridge programu. Zamjenica gradonačelnika i gošća skupa Jelena Pavičić Vukičević osvrnula se na osnivanje Montessori škole i teškoće s kojima se susretala Udruga roditelja koja je osnovala školu 2003. godine. Unatoč raznim birokratskim preprekama i nerazumijevanju okoline, roditelji su uspjeli omogućiti svojoj djeci drugačiji i primjereniji način obrazovanja. „Možemo slobodno reći da smo mi svoju kurikularnu reformu u svim ovim godinama već proveli“, rekla je Narcisa Buczynski.
Komentari