Petar Penava, ravnatelj Gradskog društva Crvenog križa u Zagrebu, govori o otvaranju novog logističkog centra u Heinzelovoj 64
Zagrebačko Gradsko društvo Crvenog križa napravilo je velik korak u svom razvoju. Zbog učestalih kriznih situacija – od potresa do poplava – u Heinzelovoj ulici 64 dodijeljen im je prostor za novi logistički centar Crvenog križa. Uz potporu i pomoć Grada Zagreba i EU fondova, interventni tim Crvenog križa sada će moći kvalitetnije djelovati u vrijeme velikih kriza i mirnodopsko vrijeme.
Uređenje prostora namijenjenog uspostavi logističkog centra ostvareno je uz potpore u iznosu od 250 tisuća eura koje su omogućile 800 metara kvadratnih uredskog i skladišnog prostora, prostorije za 24-satni boravak interventnog tima u kriznim situacijama, 192 paletna mjesta te rashladnu komoru od 25 metara kvadratnih. Također, u novom prostoru skladišti se oprema za djelovanje u kriznim situacijama poput čamaca, šatora i pumpi te oprema za osiguravanje različitih vrsta javnih manifestacija. Brojne stranke sudjelovale su u realizaciji ovog projekta, među kojima je i ravnatelj Gradskog društva Crvenog križa Grada Zagreba, koji je prepoznao važnost uspostavljanja sveobuhvatnog prostora za potrebe Crvenog križa u glavnom gradu Hrvatske.
„Oprema za djelovanje u kriznim situacijama bila je disperzirana na različitim lokacijama po gradu, što je u slučaju potrebe za brzim djelovanjem bilo izrazito nepraktično. S obzirom na udaljenost dvaju glavnih skladišnih prostora – Žitnjaka i Blata – ali i brojne krizne situacije s kojima smo se svi suočili proteklih godina, GDCK Zagreb pokrenuo je inicijativu za pronalaskom adekvatnog prostora za osnivanje logističkog centra na kojem bi bila smještena i organizirana sva potrebna oprema i vozila za djelovanje u kriznim situacijama. Grad Zagreb prepoznao ju je te nam je ustupio prostor u Heinzelovoj ulici i financirao njegovo uređenje. Logistički centar nalazi se u zoni javnog prijevoza, što je praktično za dolazak korisnika Socijalnog dućana i volontera, a u slučaju kriznih situacija dobro je povezan s ostalim prometnicama u gradu, ali i s izlaskom na autocestu i na odličnoj je lokaciji za brzi izlazak operativnih snaga, kao i za distribuciju humanitarne pomoći. Tijekom potresa i pandemije naši djelatnici i volonteri danima su bili na terenu i na usluzi građanima te nisu mogli otići svojim kućama. U logističkom centru sada postoji i prostor za 24-sati boravak interventnog tima koji obuhvaća krevete na kat, tuševe i kuhinju te su tako stvoreni bolji i humaniji uvjeti za njihov boravak tijekom kriznih situacija“, rekao je na početku razgovora za Zagreb News ravnatelj GDCK Zagreb Petar Penava.
Iako su trenutni kapaciteti kojima GDCK Zagreb raspolaže dovoljni, porast kriznih situacija ne dopušta organizaciji da se opusti, a također „uvijek treba težiti biti bolji i razvijati se“, tako da će se centar i dalje razvijati i nadograđivati ovisno o potrebama Zagreba i njegovih građana. Tako se, primjerice, na trenutnom položaju logističkog centra Crvenog križa već nalazio Socijalni dućan koji je potrebitim osobama pružao pomoć u hrani i higijenskim potrepštinama, uz koji se nalazio i skladišni prostor za donacije koje je dućan zaprimao. Banka hrane kao sveobuhvatan projekt koji bi se uklopio u novi logistički centar bio je logičan idući korak u napredovanju usluga Crvenog križa u Zagrebu.
U prosincu 2022. godine Gradsko društvo Crvenog križa u Zagrebu je potpisalo ugovor za projekt „Infrastrukturno opremanje banke hrane GDCK Zagreb“ u vrijednosti od 240 tisuća eura. Time je omogućena nabava triju novih dostavnih vozila te je zaokružena projektna cjelina logističkog centra kao nove izvorišne točke djelovanja, a „donatorima je omogućeno brzo i jednostavno doniranje viškova hrane, uključujući i one koja treba biti distribuirana i skladištena u hladnom lancu“. Logistički centar samo olakšava provođenje projekta jer se sva potrebna logistička podrška nalazi na jednom mjestu i kako kaže ravnatelj Penava, „logistika prikupljanja za Banku hrane slična je logistici prikupljanja humanitarne pomoći tijekom kriznih situacija“. Količina donirane i dostupne hrane ovime će se povećati, ujedno smanjujući količinu otpada od hrane.
„Banka hrane je poveznica između donatora i posrednika u doniranju hrane koji su upisani u Registar posrednika u lancu doniranja hrane. Obveza Banke hrane je pratiti i reagirati na količine ponuđene donirane hrane te je preuzeti, uskladištiti i distribuirati posrednicima. Konkretno, djelatnici Crvenog križa Zagreb novim vozilima svakodnevno obilaze velike trgovačke lance te preuzimaju doniranu hranu koju onda skladištimo u Banci hrane te je od tamo, ili odmah direktno, distribuiramo ostalim posrednicima koji je dijele. Osim što hranu mogu donirati sve pravne osobe koje se bave proizvodnjom ili prodajom prehrambenih i higijenskih potrepština, hranu mogu donirati i građani. Najviše nedostaje trajnih prehrambenih proizvoda poput brašna, ulja, riže, tjestenine, šećera, soli, juha u vrećici, ribljih i mesnih konzervi te higijenskih potrepština poput sapuna, šampona, pasta i četkica za zube te higijenskih proizvoda za djecu. Pozivamo građane, ako imaju mogućnosti, da doniraju ono što mogu i koliko mogu. Potrebe su velike, puno je građana na rubu siromaštva, a ovim činom sigurno ćete pomoći pojedincima i obiteljima slabijeg imovinskog stanja i učiniti dobro djelo, ali i doprinijeti smanjenju bacanja hrane“, zaključio je Penava.
Komentari