Drago Jakovčević dobitnik je Nagrade Grada Zagreba za znanost, radio je i kao redoviti profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a trenutačno promovira prvi singl sa svojeg albuma ‘Saxofaction’
Drago Jakovčević dobitnik je Nagrade Grada Zagreba za znanost i Nagrade Mijo Mirković za znanstvenu knjigu, a tijekom izuzetno uspješne karijere objavio je preko stotinu bibliografskih jedinica, od čega tri znanstvene knjige i 14 znanstvenih radova s međunarodnom recenzijom. Obnašao je brojne funkcije direktora i financijskog stručnjaka u raznim ustanovama. Bio je docent na Katedri za financije za predmete “Financijske institucije i tržišta” i “Ekonomika osiguranja” na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, da bi neko vrijeme proveo kao redoviti profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Uz sve nabrojano, Dragu Jakovčevića često zovu kada žele čuti mišljenje vrhunskog ekonomskog i financijskog stručnjaka, ali i kada žele čuti taj umilni zvuk saksofona kojem je vjeran već 50 godina. U ljeto prošle godine objavio je album “Saxofaction”, kojim je ujedno proslavio pedeset godina sviranja, stvaranja, ili kako sam navodi, ljubavi sa saksofonom. Album je promovirao prigodnim koncertom 30. rujna u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog, a ovih je dana objavio i prvi singl i spot snimljen na tom nastupu “(I Can’t Get No) Satisfaction” Rolling Stonesa.
„To je legendarni bend i legendarna pjesma. Htjeli smo je donijeti u svijet glazbe u novom ruhu i tako joj još produžiti vijek slušanja. U tome smo siguran sam uspjeli, ponajprije zbog aranžmana koji je napravio Zlatan Došlić, s potpuno drukčijim ritmom i harmonizacijom“, ispričao je Jakovčević koji se u razgovoru za Zagreb News osvrnuo i na spomenuti koncert. „Taj koncert bio je prezentacija mojega albuma ‘Saxofaction’, ali s 11 glazbenika i pjevača na bini. To su sve prvorazredni glazbenici i pjevači koji su uživali u sviranju i pjevanju stvarajući predivnu atmosferu u koju se publika uklopila s oduševljenjem. Svi su htjeli još sviranja, ali ja sam isplanirao maksimum jedan sat koncerta, da ne bude monotono. Toga smo se držali i možda je to jedan od razloga uspješne, zanimljive i zabavne večeri u Lisinskom.“
Pitali smo ovog jedinstvenog ekonomist i glazbenika po kojim je kriterijima birao pjesme koje će obraditi i koje je potom objavio na spomenutom albumu „Saxofaction“ jer smo čuli da je prevladao ekonomist u njemu pa je birao pjesme koje imaju najviše pregleda na YouTubeu te time svojim obradama osigurao potencijalno veliki broj pregleda i popularnost. „Svakako sam htio instrumentalno odsvirati neke strane i domaće skladbe koje su odabrali slušatelji kroz višemilijunske preglede. Zato su se tu našli i Mariah Carey s ‘Without You’, Bolton s ‘When the man loves a women, ali i ‘Još i danas zamiriše trešnja’ i ‘Kad mi dođeš ti’, Miroslava Rusa i Vinka Barčota. Teže je lijepo i ukusno odsvirati ‘Kad mi dođeš ti’ nego neku skladbu sa zahtjevnim harmonijama i melodijom.“
Pitali smo ga i što je to u zvuku i sviranju saksofona toliko privlačno da mu je vjeran već 50 godina: „Saksofon je zvukom i tonom najsličniji ljudskom glasu. Svirajući saksofon najbolje mogu iskazati svoje emocije prezentirajući svoj glazbeni ukus. Glazbeni ukus u sviranju se razvija neprestanim slušanjem dobre glazbe i upornim te dosljednim vježbanjem. Iza mene je 50 godina ovisnosti o glazbi i sviranju saksofona Ali, za saksofon je presudno važno pronaći svoj zvuk koji bi trebao biti prepoznatljiv jednako kao i ljudski govor. Vjerujem da je zvuk mog saksofona prepoznatljiv bez obzira koju vrst glazbe sviram.“ Pitali smo ga zašto pop a ne jazz na kojem je odrastao i s obzirom na njegovu grupu Jazzbina s kojom je objavio tri albuma, ali i na brojne saksofoniste koje često navodi kao svoje uzore poput Grovera Washingtona, Dextera Gordona, Stena Getza, Miroslava Sedaka Benčića itd. „Upravo sam završio novi album s 11 skladbi, a tu su najslušanije pop skladbe 80-ih i 90-ih. Primjerice Tine Turner, Adele, Billy Joel, Earth Wind and Fire, Pointer Sisters, Michael Jackson, Michael Buble itd. Jazz album je u planu, još razmišljam o suradnicima koje ću uključiti i skladbama koje ćemo odsvirati. Vjerojatno će prevladati koncepcija jazz standarda jer mi se autorske skladbe naših mlađih jazzista nikako ne uklapaju u moj glazbeni ukus. Na albumu ‘Jazzbine’ smo odsvirali jednu moju autorsku skladbu pa možda bude još koja, ali imam stroge kriterije te ako skladba nije u skladu s mojim ukusom, bolje je svirati skladbe svjetskih skladatelja kojih ima u izobilju.“
S obzirom na to da je ipak u pitanju vrhunski ekonomist i financijski stručnjak koji trenutno uživa plodove minulog rada i pola radnog vremena sudjeluje u nastavi na Sveučilištu Libertas te aktivno svira u brojnim prigodama razne instrumentalne izvedbe, ali i s grupom Cadillac gdje se sviraju rock and roll standardi, pitali smo ga i koliko je ekonomski isplativo u Hrvatskoj danas baviti se glazbom: „Rijetki se mogu pohvaliti isplativošću bavljenja glazbom ili s dobrim zaradama od glazbe. Dakle, glazba je većini glazbenika strast i ljubav, a novac je u drugom planu. Čini mi se da je previše dobrih glazbenika za malo tržište koje postoji u Hrvatskoj.“ Kad to kaže jedna vrhunski ekonomist i financijski stručnjak koji se glazbom bavi iz ljubavi, onda je puno toga jasnije.
Komentari