Pali se lampica motornog ulja, što je uzrok, što poduzeti, koliko je to opasno?

Autor:

Autoportal.hr

Paljenje lampice motornog ulja nije dobar simptom, a uzrok može biti u manjku ulja, istrošenju (pohabanosti) motora te kvaru uljne pumpe, indikatora ili instrumentne ploče

Podmazivanje je krvotok motora te je paljenje signalne lampice, koja upozorava na prenizak tlak ulja u sustavu, ozbiljan znak, zbog kojeg treba odmah zaustaviti i parkirati automobil te ugasiti motor. I najkraća vožnja s preniskim tlakom ulja u sustavu podmazivanja je opasna, jer se povećava habanje vitalnih dijelova motora (ležajeva radilice (temeljnih i letećih), klipnih prstenova i cilindara te osovinica i ležajeva u klipovima.

Najprije treba provjeriti razinu motornog ulja, jer je manjak ulja, kad je razina ispod donje crtice (min) na mjernoj šipki najčešći uzrok problema. Ulje tada treba doliti do gornje razine (max), pričem treba nabaviti i donijeti ulje, a ne voziti automobilom kojem se upalila lampica ulja, do prve pumpe ili prodavaonice autodijelova.

Ako ne možete nabaviti ulje konkretne marke (Castrol, Valvoline, Total, Mobil, Shell, Ina…), kupite i dolijte bilo koje, uz uvjet da je iste osnove: sintetično (intervala viskoznosti 0W-20, 5W-30, 5W-40), polusintetično (10W-40) ili mineralno (15W-40). Ako je motor s turbopunjačem, obvezno treba uliti sintetično motorno ulje, propisane ili bilo koje druge viskoznosti.

Ako motor koristi polusintetično ulje, možete doliti bilo koje dostupno ulje (mineralno, polusintetično, sintetično), a u motor koji koristi mineralno, možete doliti bilo koje mineralno ulje. jer dodatak polusintetičnog, a pogotovo sintetičnog, može biti štetno za brtvila.

Ako je motor ispravan, nakon dolijevanja motornog ulja rad motora će se stabilizirati i lampica se više neće paliti. Problem je ako se signalna lampica upali i nakon dolijevanja motornog ulja. Tada trebate odmah ugasiti motor te automobil odšlepati, ne voziti (!), u servis, gdje treba dijagnosticirati stanja motora te potom popravak, veći ili manji.

Kod ispravnog motora tlak ulja treba biti 2,0 bara kada motor ima radnu temperaturu i 2000/min). Ako je to ispravno, u sljedećem koraku treba provjeriti indikator za lampicu i indikator za zujalicu. Indikator za lampicu je na glavi motora i tlak na njemu treba biti 0,15 do 0,45 bara, indikator za zujalicu je na nosaču uljnog filtra, a tlak na njemu mora biti 1,8 do 2,2 bara. Ako je sve navedeno ispravno, uzrok je neispravna instrument ploča.

Veći je problem ako je tlak motornog ulja, zagrijanog motora pri 2000/min, manji od 2 bara. Uzrok je tada u povećanom istrošenju motora (pohabanosti), zbog kojeg nema odgovarajućeg hidrodinamičkog brtvljenja u ležajevima (prvenstveno temeljnim) te se ne može uspostaviti potreban tlak ulja nužan da se ukloni metalni kontakt među tarnim dijelovima i uspostavi uljni film. Tada je potreban temeljit odnosno ‘generalni’ popravak motora.

Ne troši ni kap motornog ulja? Kakva zabluda!

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.