Ovogodišnji 14. Weekend Media Festival otvoren je panelom pod nazivom Influenceri – trgovci utjecajem, pod moderatorskom palicom televizijske voditeljice Marijane Batinić. Kakav sadržaj proizvoditi i kojim kanalima najbolje „prodavati“ otkrili su svjetski putnik Kristijan Iličić, influencerice Ella Dvornik-Pearce i Erna Saljević i TikToker Dario Marčac. Svi su se usuglasili da je u radu influencera najbitnija društvena odgovornost kroz brigu o zajednici s kojom komuniciraju te da je za uspjeh potrebno stvarati originalan sadržaj, odnosno biti autentičan s dobro promišljenim načinom dijeljenja.
Istovremeno je održan i razgovor u formatu One-on-One simboličnog naziva Od garaže do burze: Span – prvi IT izlaz na burzu, na kojemu je predsjednik Uprave Spana Nikola Dujmović predstavio poslovni put tvrtke, govoreći kako od početaka poslovanja nisu odustali od zadanih ciljeva, bez obzira na ponašanje tržišta, istodobno naglašavajući kako je ključ uspjeha i dugovječnosti, prije svega, biti ustrajan u vizijama i idejama.
Na panelu Da ciljam u metu ili pucam iz sačmarice: ‘special interest print’ vs. ‘mainstream print’ čelni ljudi regionalnih informativnih medija razgovarali su o poslovanju mainstream i specijaliziranih medija. Da današnji mediji predstavljaju izniman potencijal za precizno ciljana nišna izdanja publici specifičnih interesa na temelju svoje veličine, odnosno prostora kojim raspolažu, složili su se svi sudionici – Renato Ivanuš, direktor Večernjeg lista, Ivan Buča, glavni izvršni urednik 24 sata i Josip Ašik, glavni osnivač i urednik American Chess Magazinea, koji se tiska u Zemunu te potom distribuira pretplatnicima diljem SAD-a. Njihovu razmjenu stavova i ideja moderirao je Robert Čoban, predsjednik Color Press Grupe.
Da je uplitanje države i ovisnost o istoj glavni problem kada je riječ o pokretanju i vođenju poslovanja zaključili su Hrvoje Bujas, predsjednik udruge Glas poduzetnika, Mihael Furjan, predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca i Stjepan Orešković, većinski suvlasnik M+ Grupe, na panelu Poduzetnik: državni prijatelj broj jedan, koji je moderirao Mislav Šimatović, zamjenik glavnog urednika Večernjeg lista. Panelisti su istaknuli kako imamo puno potencijala za napredak te da, unatoč tome, i dalje kaskamo za ostalim članicama EU, uz naglasak da moramo više investirati u menadžment i znanje, jer bez toga nema daljnjeg uspjeha.
„Potrebno je ulagati novac u investicije, ne ga samo štedjeti”, smatra Bujas, a slično razmišlja i Orešković. „Sasvim drugi svijet u Hrvatskoj su kompanije i ljudi koji su uspjeli na svjetskom tržištu. Većina ih je potpuno neovisna. Mi poslujemo na 59 tržišta, imamo 9000 zaposlenika, i više, no svi naši prihodi vezani su uz multinacionalne kompanije, ne ovisimo o modelu koji vlada u Hrvatskoj“, izjavio je Orešković i zaključio da je za uspjeh i prevladavanje bilo kakvih poteškoća najvažnije biti kvalitetno educiran, uporan i svoj.
Na panelu PR je mrtav. Živio PR! Mario Aunedi Medek, predsjednik Hrvatske udruge za odnose s javnošću, Berislav Jelinić, suvlasnik, direktor i glavni urednik Nacionala, Borislav Miljanović, osnivač i direktor regionalne komunikacijske grupe Represent System, Melita Župevc, starija konzultantica u Pristopu te Tomislav Krasnec, dopisnik Večernjeg lista iz Bruxellesa, uz moderiranje Marija Petrovića, predsjednika Uprave Millenium promocije te osnivača Edward Bernays University Collegea, razgovarali su o današnjoj percepciji, odnosno dojmu javnosti, o struci odnosa s javnošću.
„PR ima budućnost, ali moramo se mijenjati i prilagođavati. Digital preuzima, snimamo podcaste, radimo aplikacije, provodimo online analitiku. PR je življi nego ikad, ali moramo razmišljati kako se prilagoditi, mijenjati, iskoristiti prilike kroz content/digital/marketing“, izjavio je Borislav Miljanović, osnivač i direktor regionalne komunikacijske grupe, Represent System (Srbija).
Panelisti su se složili da su sve vrste oglašavanja i razvitak društvenih mreža donijele PR-u ogroman zamah koji mu je omogućio unaprjeđivanje pozicije na tržištu na način da više nije samo posrednik između medija i klijenata, već da je i stvaratelj poželjnog sadržaja te onaj koji ga strateški pozicionira, plasira i naknadno analizira njegove učinke, uz zaključak da je PR itekako živ te da se razvija i raste, samo u nekoj novoj verziji.
Kako razmišljaju sportaši i glumci?
Brendiranje država kao alat strateškog razvoja nacionalne konkurentnosti sve je prisutniji pojam u javnom diskursu, a hrvatski sportaši još od samog osamostaljenja spontano postavljaju neke od temelja prepoznatljivosti Hrvatske u svijetu. Pritom se upravo nautika ističe kao savršen spoj sporta i turizma, koji nedvojbeno ima sve preduvjete da postane ključan dio potencijalne strategije brendiranja Hrvatske, a jedan od pozitivnih primjera je i jedinstveni projekt nautičke izvrsnosti ACI Sail. Zaključak je to panela pod nazivom Sportaši kao brend na kojemu su najpoznatiji hrvatski skijaš Ivica Kostelić, trostruki europski prvak, jedriličar Ivan Kljaković Gašpić i višestruko nagrađivani hrvatski vaterpolist Dubravko Šimenc raspravljali o tome koliko sport i događanja poput Snježne kraljice, WRC-a i ACI Saila doprinose promociji Hrvatske u svijetu.
Prvi dio petka završen je One-on-One razgovorom pod nazivom Influencer celebrity – biti ili ne biti uvijek zanimljivog glumca Gorana Bogdana i veterana marketinga Branimira Brkljača, koji su tražili odgovor na pitanje jesu li svi celebrityji nužno i influenceri i obratno.
Rovinjski Weekend tek je započeo, a u nastavku programa Weekendaše očekuju i poznati njemački psihijatar Manfred Spitzer, Pete Radovich, Korado Korlević i mnogi drugi.
Ovogodišnji #Weekend14 prilagođen je novim okolnostima. Uz osiguranu kotizaciju, uvjet za ulazak na Weekend Media Festival je EU digitalna COVID potvrda koju mogu dobiti sve osobe koje su cijepljene cjepivom protiv bolesti COVID-19, odobrenim od strane Europske komisije, osobe koje imaju negativan nalaz PCR ili antigenskog testa izdan od strane nadležne zdravstvene ustanove zemlje iz koje dolaze te osobe koje su preboljele bolest COVID-19 180 dana od datuma pozitivnog PCR testa.
Antigenski, tzv. brzi test, moguće je obaviti i na samom ulazu u prostor stare Tvornice duhana, a svi koji zadovolje jedan od navedena tri uvjeta na ulazu u Weekend dobit će COVID potvrdu.
Komentari