‘Ovdje na Plešivici proizvode se najbolji pjenušci u Hrvatskoj’

Autor:

Saša Zinaja/NFOTO

Gastro&Wine je posjetio imanja trojice uspješnih plešivičkih vinara čija poslovna filozofija i ljubav prema vinu pokazuju zašto se Plešivica posljednjih godina brendirala kao najkvalitetnija vinska regija, posebno u segmentu proizvodnje pjenušavih vina

Zagrebačku županiju nazivaju zelenim dnevnim boravkom Zagreba. Osim prelijepim brežuljkastim krajolikom, Plešivica se posljednjih godina brendirala kao najkvalitetnija vinska regija, posebno u segmentu proizvodnje pjenušavih vina. Vrlo su atraktivne plešivičke vinske ceste i događanja vezana uz eno-gastro sadržaj te različite turističke manifestacije. Prema riječima Ivane Alilović, predsjednice Turističke zajednice Zagrebačke županije, broj domaćih i inozemnih turista konstantno se povećava, čemu uvelike doprinose kampanje poput Around Zagreb, u kojoj prvi put zajednički nastupaju s Gradom Zagrebom, razvoj turističkih proizvoda te ulaganja Zagrebačke županije u razvoj zdravstvenog turizma, turističke infrastrukture i smještajnih kapaciteta.

Plešivica je jedna od najaktivnijih vinarskih regija, oko 30 obitelji tim se poslom na Plešivici bavi već generacijama, a tradicija se u tom kraju uspješno spaja sa suvremenim pristupom. Obitelj Franje Kolarića vodi obiteljski restoran sa 150 sjedećih mjesta i jedna je od rijetkih koje nude i smještaj na Plešivici. Kolarić je prvi u Hrvatskoj buteljirao vina odležana u amforama u keramičke boce, prvi je proizveo vintage vina i prvi je tri godišta pinot grigia kupažirao u jednoj boci (etiketa Francesco Grande).

Ivana Alilović, predsjednica Turističke zajednice Zagrebačke županije, kaže da se broj domaćih i inozemnih turista stalno povećava. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

Obiteljska vinarija Šember u mjestu Donji Pavlovčani, nedaleko od Jastrebarskog, proizvodi u najvećoj mjeri, više od 65 posto, upravo pjenušava vina od kojih se ističu Rose i Pavel. Ivanka Šember kaže:

„Plešivica je uvijek imala veliki potencijal kao regija, ali trebalo je proći puno godina da se stvari poslože. Sada smo sve zanimljiviji, dolazi nam sve više gostiju, posebno stranaca. Vinari rade drugačija, zanimljiva vina i ono što me posebno veseli, sve više vinara prelazi na ekološku proizvodnju. Nadam se da će to pridonijeti još boljoj prodaji i boljem poslovanju. U svaki naš proizvod utkano je puno ljubavi, radimo onakva vina kakva i sami volimo piti i ljudi to prepoznaju. Sve radimo u obitelji i to je teško, ali imamo veliku obitelj pa svatko ima svoj dio posla.“

Ono što Plešivicu krasi odnosi su među vinarima. Vrlo su svi povezani, međusobno se preporučuju i tako si pomažu.

Dominik Jagunić, diplomirani agronom, četvrta je generacija vinara u obitelji čija je proizvodnja vina oko 50.000 boca, od čega su tri četvrtine pjenušci, a ostalo su mirna vina. Najprestižnija im je etiketa Three Stars, proizvedena od chardonnaya, crnog pinota i starih sorti iz triju najboljih vinograda.

Obiteljska vinarija Šember u mjestu Donji Pavlovčani, nedaleko od Jastrebarskog, proizvodi u najvećoj mjeri, više od 65 posto, upravo pjenušava vina, među kojima se ističu Rose i Pavel. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

Jagunić kaže: „Ako maknemo emocije koje me vežu uz Plešivicu zato što sam tu rođen, Plešivicu volim i zato što je to predivan prirodni krajolik na 20-ak, 30 kilometara od Zagreba ili Karlovca, 15-ak kilometara od Samobora, tako blizu većih gradova, a imate mir. Plešivica je zaista prelijepa, na koju god terasu kročite imat ćete drugačiji pogled, a nismo na planini već na brijegu visine 400 metara. Ako ćemo o poslovnoj strani, Plešivicu krase divni vinogradi, puno je vinara i vinogradara, uglavnom obiteljskih biznisa.“

Za sve veću popularnost Plešivice, kaže Jagunić, zaslužno je nekoliko čimbenika, ali najvažnije je da se ništa tu ne radi na silu: „Kad se neke stvari sile, onda je uspjeh kratkoročnog vijeka. Ovdje su se uspjeh i popularnost kraja dogodili spontano, ali u duljem razdoblju. Nije to bio neki ludi marketing, nego su ljudi to prepoznali, prije svega zbog vrlo kvalitetnih vina. Specifični smo po pjenušcima, imamo apsolutno najbolje pjenušce u Hrvatskoj, a i šire, a pjenušava vina poseban su razvojni segment u svijetu. I moja obitelj proizvodi pjenušce, na to ide oko tri četvrtine proizvodnje, to nam je velika strast i ljubav. Naprosto je došlo vrijeme za Plešivicu, da ona zasja. Uvijek kažem da ništa ne treba forsirati. To je kao da tjerate nekoga da zavoli, ne ide to na silu. Ista stvar je i s Plešivicom, ljudi su jednostavno s vremenom shvatili o kakvoj je destinaciji riječ, o kakvim je marljivim, pametnim i radišnim ljudima s vizijom riječ. Sve kad se spoji, dobijete vrlo kvalitetnu priču.“

Obitelj Franje Kolarića prva je u Hrvatskoj pod etiketom Coletti buteljirala vina odležana u amforama u keramičke boce, a osim restorana sa 150 mjesta, gostima nude i smještaj. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

Dominik Jagunić četvrta je generacija vinara, njihov pjenušac Three Stars najvažniji im je proizvod, od njega obitelj živi. Jagunić kaže da mu je zahvalan jer je „hranitelj obitelji“:

„On financira sve naše projekte, ludosti i eksperimente, kojih uvijek ima jer je to osnova za razvoj. Iako smo još maleni i svaka tona grožđa ‘velka je ko breg’ i nemamo baš previše prostora za ne znam kakav rizik, eksperimentiranje nam je veliko zadovoljstvo, stvaranje novih proizvoda. Svako naše vino stvoreno je upravo iz takvih eksperimenata koje smo ponavljali nekoliko godina zaredom. Mi rastemo iz godine u godinu, i to dosta, ali sad smo došli do prekretnice jer nam je gužva u podrumu. Pjenušci su, naime, segment poslovanja u kojem sve mora stajati u bocama dvije, tri, četiri godine. A za to trebate veliki prostor. Vizija nam je skora gradnja novog podruma i širenje kapaciteta, veselimo se budućnosti. Nema većeg zadovoljstva i boljeg osjećaja nego kad netko proba vaš proizvod i vraća mu se. To je najveća satisfakcija. Sad je trend imati svoju vinariju, to je nobl, svaka bogatija obitelj ima svoje vino. Ali ako se u to ulazi iz matematike i Excel tablice, neće biti uspjeha. Novac dolazi po inerciji ako radite ono što volite i radite to s ljubavlju i strasti kao moja obitelj.“

Dominik Jagunić, diplomirani agronom, četvrta je generacija vinara u obitelji koja proizvodi oko 50.000 boca pjenušaca i vina, a najprestižnija im je etiketa Three Stars od triju sorti. FOTO: Saša Zinaja/NFOTO

Proizvodnja pjenušaca na Plešivici pokretačka je snaga ugostiteljstva i turizma, ali i vinsko obilježje sjeverozapadne Hrvatske. Dok se u drugim vinorodnim krajevima vinari oslanjaju na autohtone sorte (malvazija, teran, graševina, traminac, plavac mali, pošip, malvazija itd.), Plešivica se brendira kao regija najboljih pjenušaca u Hrvatskoj.

Spletom mnogih okolnosti učvrstila je svoj položaj na vinskoj karti Hrvatske, s dobrim izgledima i za plasman na svjetska tržišta, ovisno o raspoloživim količinama proizvedena pjenušca i mirnih vina. Trend povećane potrošnje pjenušaca zadaća je vinara, a ne potrošača koji će prihvatiti ono piće koje je proizvođač afirmirao brendom i kvalitetom. PROMO

OZNAKE: plešivica

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.