Iako je rampa bila spuštena i svjetlosno-zvučni signali su najavljivali približavanje vlaka, vozač BMW-a nije se zaustavio na željezničkom prijelazu u Demerju. Iz HŽ Infrastrukture su se oglasili o incidentu, a njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti.
“Danas, 20. rujna 2024., u 1.50 sati na međunarodnoj pruzi Zagreb Glavni kolodvor – Rijeka osobni automobil podletio je pod vlak na željezničko-cestovnome prijelazu u Demerju osiguranome polubranicima te svjetlosnim i zvučnim signalima. Putnički vlak koji je vozio na relaciji Split – Bratislava udario je u vozilo koje se na pruzi našlo jer se vozač nije zaustavio ispred spuštenih polubranika, već je između njih vozio “slalom” kako bi ih zaobišao. Ozlijeđen je vozač automobila koji je odvezen kolima hitne pomoći
Po završetku policijskog očevida pružna dionica Hrvatski Leskovac – Horvati otvorena je za promet u 5.13 sati.
Ovaj primjer još je jedna pouka i opomena svim sudionicima u cestovnome prometu da dodatno pripaze kada se približavaju prijelazima preko pruge. Ako su polubranici spušteni, spušteni su s razlogom – jer nailazi vlak. Ako su upaljeni svjetlosni i zvučni signali – nailazi vlak. Ako se ispred prijelaza nalaze znakovi „STOP“ i „Andrijin križ“, obvezni su zaustaviti se i provjeriti nailazi li vlak.
ČUDOM PREŽIVIO Vlak na Demerju vukao BMW čak 70 metara, vatrogasci izvlačili vozača
Ovaj primjer pokazuje da ni prijelazi s najvišom razinom osiguranja nisu jamstvo da se nesreća neće dogoditi. U 2023. dogodilo se 445 lomova polubranika, odnosno toliko su puta vozači pokušali prijeći preko pruge dok su polubranici bili spušteni. Zato možemo reći da je izbjegnuto isto toliko potencijalnih nesreća. I svjetski podaci pokazuju da je uzrok 98 posto nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima nesmotrenost sudionika u cestovnom prometu i njihovo nepoštivanje prometnih pravila i signalizacije. Zato je ključna edukacija građana koju već godinama provodimo kroz akciju „Vlak je uvijek brži“.
Molimo i medijske djelatnike, koji također imaju veliku ulogu u edukaciji javnosti, da prilikom izvještavanja koriste ispravan izraz da je vozilo podletjelo pod vlak, a ne da je vlak naletio na vozilo.
Još jednom apeliramo na sudionike u cestovnome prometu – pripazite, zaustavite se, pogledajte ulijevo i udesno, ne zaobilazite polubranike jer vlak je uvijek brži!”, poručili su iz HŽ Infrastrukture.
Komentari