Ovaj luksuzni jedrenjak je za promociju Hrvatske na morima al pari Rimcu na kopnu

Autor:

Brodosplit

U brodogradilištu Brodosplit izgrađen je najveći svjetski jedrenjak s križnim jedrima Golden Horizon, koji pod hrvatskom zastavom plovi po cijelom svijetu i promovira Hrvatsku kao zemlju znanja i tehnologije

Jeste li ikada bili u situaciji da se nalazite u inozemstvu, u društvu osoba iz različitih zemalja koje na svoj način žele ostalima predstaviti svoju zemlju? U tom ste društvu nastojali našu zemlju prikazati lijepom, sigurnom, s dobrim ljudima, odličnom kuhinjom, vrhunskim sportašima i najljepšom obalom na svijetu. Za sve nabrojano osim sporta, da se uvjere u ono što ste prezentirali, morali bi doći u Hrvatsku. Međutim, kako opisati mogućnosti naše zemlje, kako dočarati ostalima što se u našoj zemlji može proizvesti, odnosno za što postoji znanje i vještina da je vidljivo svima na svijetu? Na primjer, Nijemci se mogu pohvaliti autoindustrijom, Švicarci satovima, bankama, pa i sirom, Talijani modom, dizajnom, pa i pizzom, Japanci tehnologijom, robotikom, Francuzi modom, vinima, konjakom, Amerikanci svemirskom tehnologijom, avioindustrijom, IT hardverom i softverom, Južnoafrikanci dijamantima itd. Čime se mi Hrvati možemo dičiti i ponositi? Što smo to mi u stanju proizvesti, a mnogi u svijetu ne mogu? Ima naravno proizvoda koji su vrlo poznati, primjerice neki prehrambeni proizvodi, začini, slatkiši, zatim proizvodi elektroindustrije, a u zadnje vrijeme ističe se i hiperautomobil na električni pogon…

Luksuzni brod može smjestiti 300 putnika koje opslužuje 150 članova posade, a dizajniran je za putovanja prema tome ‘kamo vjetar i morske struje odnesu brod’. FOTO: Brodosplit

No samo je jedan proizvod u stanju biti viđen i korišten na svim kontinentima, u najvećem broju zemalja, a najskuplji je od svih, najsloženiji, najzahtjevniji po pitanju korištenja, okoliša i sigurnosti, a uporabni vijek trajanja mu je više desetaka godina. To je veliki prekooceanski brod. Godinama su se u Hrvatskoj gradili brodovi trgovačke mornarice koji su doticali sve trgovačke luke svijeta. U brodovlasničkim krugovima izuzetno cijenjeni zbog svoje kvalitete, pouzdanosti i niskih troškova održavanja. To je nama kao pomorskoj zemlji usađeno u tradiciji inženjerskog znanja, inovacija i majstorluka svih naših graditelja. Stjecajem okolnosti danas su dominantni graditelji trgovačke mornarice na Dalekom istoku, dok Europa drži primat u putničkim brodovima, odnosno brodovima za kružna putovanja. Velika europska brodogradilišta su se specijalizirala za megakruzere koji gotovo da se montiraju, a ne grade s obzirom na standardiziranost i gotovo identične zahtjeve. U Hrvatskoj se za razliku od takvih danas grade unikatni jedinstveni brodovi za kružna putovanja srednje veličine i specifičnih zahtjeva.

Jedrenjak Golden Horizon svojevrsna je replika čuvenog jedrenjaka France II izgrađenog 1913., koji je u originalnoj inačici prevozio rasuti teret. FOTO: Brodosplit

Kao primjer potpuno specifičnog broda, modernog, a opet dizajnom iz nekih prošlih vremena, ističemo najveći ikad izgrađeni jedrenjak s križnim jedrima imena Golden Horizon. Kad je inicijalni brodovlasnik prije nekoliko godina u Split donio nacrte broda koji datiraju s početka 20. stoljeća, koji je želio sagraditi u svojoj modernoj varijanti za 21. stoljeće i to za namjenu kružnih putovanja s pogonom na vjetar, bio je to izazov prihvatiti, a pogotovo sagraditi. Radi se o svojevrsnoj replici čuvenog jedrenjaka France II koji je izgrađen 1913. godine i koji je u svojoj originalnoj inačici bio brod za prijevoz rasutog tereta.

Golden Horizon je dug 162 i širok 18,5 metara i ima pet jarbola s 36 križnih jedara ukupne površine 6347 kvadratnih metara. Najveći jarbol visok je impresivna 63 metra i težak 24 tone, a najveći križ dug je 31 metar. Ovaj luksuzni brod može smjestiti 300 putnika koje opslužuje 150 članova posade i dizajniran je za putovanja prema tome “kamo vjetar i morske struje odnesu brod’’, na razne destinacije širom svijeta.

Kad je inicijalni brodovlasnik u Split donio nacrte broda koji datiraju s početka 20. stoljeća, s pogonom na vjetar, bio je izazov to prihvatiti i sagraditi

U inženjerskom smislu poseban je po tome što se putnički i radni prostor nalazi u trupu broda, čime su zahtjevi za potpunim iskorištavanjem svakog djelića prostora bili izuzetno veliki. Iako vanjskim izgledom podsjeća na neka davna vremena, na Golden Horizonu ugrađena je najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina ima internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli brod je pokriven Wi-Fi signalom.

Na otvorenim palubama su tri bara i tri bazena, od kojih jedan namijenjen za ronjenje i dubine je 5 metara te kuhinja koja se prostire na tri od ukupno pet paluba. Klimatizacija na brodu je izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima. Opremljen je saunom, snježnom sobom, knjižnicom, kinom/kazalištem, vježbalištem (teretanom), shopping centrom i mnogim drugim putnicima korisnim i potrebnim sadržajima.

Na otvorenim palubama su tri bara i tri bazena, jedan dubine pet metara namijenjen ronjenju, te kuhinja smještena na čak trima od pet paluba. FOTO: Brodosplit

Golden Horizon je, između ostalog, poseban po tome što je isključivo namijenjen za jedrenje, premda ima dva potpuno neovisna motora električne propulzije. S ukupnom potrošnjom energije od oko 4200 kWh samo na motorni pogon će bez punjenja za slučaj potrebe moći prevaliti 400 sati vožnje, odnosno bilo koju najveću udaljenost na brodskim rutama između dva kopna. Opremljen je sa šest čamaca za spašavanje koji služe i kao tender-čamci za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke te s osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca. Ovo je prvi jedrenjak na svijetu s ugrađenim najvišim sigurnosnim standardima ‘’Safe return to port’’ te ispunjava sve zahtjeve američke obalne straže i službe za javno zdravstvo SAD-a. I jedini je jedrenjak na svijetu koji je dobio najvišu moguću klasu za buku i vibracije.

Pronaći brodogradilište u svijetu koje je u stanju projektirati, izgraditi, opremiti i ispitati ovakvu vrstu broda, što uključuje i izgradnju jarbola i jedrilja, danas je gotovo nemoguće. Zato treba istaknuti i ovaj brod sagrađen u Brodosplitu kao hrvatski proizvod koji vije i hrvatsku zastavu, koji će na svojim putovanjima generirati milijune fotografija, uspomena, slobode sljubljene s morskim horizontima, vjetrom i suncem, stalno nas podsjećajući da su ljudski um i vještine bezgranični. I to je Made in Croatia.

Native sadržaj nastao u suradnji s Brodosplitom

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.