OTVORENO PISMO MINISTRU Učiteljska grupa: Sustav je nemoćan pred pravima ‘nekih’ roditelja i njihove djece

Autor:

22.10.2024., Zagreb - Oko prostora skole u koju ide problematicni djecak polijepljene su brojne poruke nadleznim institucijama, a ravnatelj je zbog pritisaka na cijelu skolu podnio ostavku. Shodno tome uciteljsko vijece odlucilo je da se danas nece odrzavati nastava. Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Zeljko Lukunic/PIXSELL

Dio zaposlenika u sustavu osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja okupljenih u učiteljskoj grupi ‘Školska zbornica’ poslao je otvoreno pismo ministru obrazovanja Radovanu Fuchsu zbog slučaja devetogodišnjeg učenika zbog kojeg nastavu ponovno bojkotira tisuću učenika jedne zagrebačke škole.

“Poštovani gospodine ministre znanosti, obrazovanja i mladih! Što se to, pobogu, događa u našem odgojno-obrazovnom sustavu? Obraćamo Vam se ovako dramatično jer smo posljednjih mjeseci svjedoci nevjerojatnih događaja koji su započeli višestrukim poništavanjem zaključenih ocjena u jednoj dalmatinskoj školi, a nastavili se kriznim situacijama u dvije zagrebačke škole zbog učenika problematičnog ponašanja. Ovi događaji dovode u pitanje temeljne postavke našeg obrazovnog sustava i otkrivaju njegovu nemoć pred pravima “određenih” roditelja i njihove djece”, naveli su u otvorenom pismu ministru.

Dodaju da pismom žele prenijeti veliko nezadovoljstvo i rezignaciju učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja koji se pitaju kamo nas sve ovo vodi. “Jesmo li doista stigli do točke u kojoj će odgojno-obrazovni djelatnici morati strahovati od “nekih” roditelja i “nekih” ljudi u sustavu koji podržavaju sustavno iskrivljavanje njegovih temeljnih principa? Ne zato što im je stalo do djece, već zato što mogu i žele manipulirati svima nama”, naglasili su.

OPET DIVLJA Problematični učenik još jednom ispraznio cijeli razred, roditelji na rubu živaca

Na reakciju su ih, kažu, primorali posljednji događaji u zagrebačkoj školi. “Pritisci na ravnatelja koji su rezultirali njegovom neopozivim ostavkom, ignoriranje mišljenja učiteljskog vijeća te neprovođenje dogovora s Pravobraniteljicom za djecu, kap su koja je prelila čašu našeg strpljenja. Iako ne možemo ulaziti u detalje konkretnog slučaja radi zaštite maloljetnika i zaštite učenika s problematičnim ponašanjem koji je i sam žrtva, moramo istaknuti da je ovaj slučaj definitivni poraz politike bezuvjetne i sveopće inkluzije učenika koji imaju određene teškoće u redoviti odgojno-obrazovni sustav. Nismo protiv inkluzije, dapače, mnoga djeca s teškoćama uspješno uče u redovitim razrednim odjeljenjima zahvaljujući suradnji roditelja koji poštuju savjete stručnjaka. No, ovaj slučaj pokazuje kako politika podilaženja pravima roditelja i djece, nauštrb njihovih obveza, stvara probleme”, istaknuli su.

U pismu navode i da je ovo poraz dugogodišnje politike podilaženja pravima djece i roditelja nauštrb obveza. “U prilog tome govori da nam sustav pedagoških mjera nije učinkovit i s vremenom se sve više ublažavao, a ne pooštravao. Administrativne prepreke čine postupak izricanja pedagoških mjera toliko složenim da i najmanja formalna pogreška dovodi do njihova poništenja. Tražimo sustav pedagoških mjera koji će biti djelotvoran, kako u prevenciji, tako i u sankcioniranju neprihvatljivog ponašanja – i učenika i roditelja“, pišu.

“Budite svjesni da ovakvih sličnih slučajeva ima u gotovo svakoj školi, samo što nisu tako eskalirali i nisu možda tako ekstremni. Važno je da sustav pruža brza, konkretna i jasna rješenja za situacije u kojima bilo koje dijete svojim ponašanjem onemogućava drugoj djeci da ostvaruju svoja prava na odgoj i obrazovanje. Svakom djetetu moramo pomoći ako ima određenih poteškoća, ali da bi to mogli u prvom redu moramo imati efikasnu suradnju s roditeljima koji će nas poštivati, a ne omalovažavati i napadati i dolaziti nam u školu s odvjetnicima jer im se ne sviđa ono što im mi savjetujemo i predlažemo”, poručuju.

Od ministra, navode, traže hitno poduzimanje koraka kako bi se zaštitio odgojno-obrazovni sustav, oni koji u njemu rade i oni zbog kojih cijeli sustav postoji – učenici. “Potrebno je osigurati da stručnjaci unutar sustava donose odluke o tome kako raditi s djetetom, a ne vanjski nestručni pojedinci. Tražimo jasno definirane propise, bez prostora za proizvoljna tumačenja ovisno o tome tko je moćniji. Upravo mi koji u školi s djecom boravimo, radimo i vidimo što se događa, često smo izloženi napadima od strane i roditelja i nekih dionika sustava kojem ste Vi na čelu.

POLUPANI LONČIĆI: Ni Fuchs ne zna tko je obećao da problematični učenik neće na nastavu do Nove godine

I da Vas podsjetimo: naš sustav ima i kvalitetna rješenja, ali ih ne provodite. Naš sustav nudi rješenja poput nastave u kući, nastave na daljinu ili suspenzije, ali ta su rješenja prekomplicirana i administrativno zahtjevna, a ponekad se i namjerno ne odobravaju zbog navodnog nedostatka sredstava. Sustav koji je spor i neučinkovit u rješavanju problema generira ovakve situacije, zbog kojih trpe svi, a sve veći broj kvalitetnih učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja napušta sustav jer se ne osjećaju zaštićeni.

Gospodine ministre, razmislite o posljedicama ovih događaja. Pedagoginja iz bivše škole spornog učenika dala je otkaz, učiteljica je dobila otkaz jer je cijeli razred ispisan, a u novoj školi nastava je blokirana, dok je ravnatelj dao ostavku, iako je od strane Vašeg ministarstva bio hvaljen kao sposoban. Potrebno je hitno djelovati, ne samo na rješavanju ovog slučaja, već i na prevenciji da se ovakve situacije više ne ponavljaju.

Ako to ne riješite, suočit ćete se s masovnim blokadama nastave, nezadovoljnim roditeljima, otkazima kompetentnih učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja, i to sve uoči uvođenja cjelodnevne škole. Zaposlenici već sada vode bitku s neprimjerenim ponašanjem pojedinih učenika i neodgovornošću njihovih roditelja. Cjelodnevna škola samo će pogoršati stanje ako se ne riješe aktualni problemi.

I na kraju, nismo mi ti koji smo plaćeni da donosimo propise i rješenja. Mi smo oni koji ih provodimo ovakve kakvi jesu i koji na kraju bivamo okrivljeni samo zato što provodimo loša rješenja koja ste Vi i Vaši prethodnici sustavno ugrađivali u odgojno-obrazovni sustav“, zaključuju u otvorenom pismu ministru.

NOVI BOJKOT Problematični učenik vraćen na nastavu, djeca i ravnatelj ostali kući

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Penzic

prije 2 mjeseca

Samo Fuchs i njegovi ne žele vidjeti probleme u obrazovanju a kojih su generatori upravo oni, ili su totalno bahati i bezobrazni da su iznad svih ostalih običnih učitelja i roditelja, stručnih službi.. Jad teški

Penzic

prije 2 mjeseca

Samo Fuchs i njegovi ne žele vidjeti probleme u obrazovanju a kojih su generatori upravo oni, ili su totalno bahati i bezobrazni da su iznad svih ostalih običnih učitelja i roditelja, stručnih službi.. Jad teški