Učenici su se vratili u škole. Poseban režim stavit će na kušnju sustav i sve koji u njemu sudjeluju. Pojedinačni slučajevi zaraze primorali su nekoliko škola da počnu s nastavom na daljinu.
Kako zadržati nastavu u učionicama? Kako ubrzati postupak angažiranja zamjena za školsko osoblje?
Sindikati upozoravaju da je problematičan mješoviti model nastave. Hoće li se nastavnici pobuniti? Koliko je rupa u znanju ostavila lanjska manjkava nastavna godina?
Navedenim pitanjima bavi se današnja emisija Otvoreno.
Pomoćnik ministra znanosti i obrazovanja Momir Karin, naglasio je ova nastavna godina potpuno drugačija od svih do sada. Ističe da je ovo je bio izazov za sve nas u odgojno-obrazovnom sustavu i da je zadovoljan kako je današnji dan prošao.
“U stalnoj smo komunikaciji sa svim školama. Imao sam već stotinjak razgovora s ravnateljima škola. Otvoreni smo za sva pitanja. Znamo da odgojno-obrazovni sustav nije jednak na svim područjima RH. Ovoga tjedna moramo napraviti baš sve što je preporučeno, odnosno da svatko od nas u sustavu napravi u svom dijelu posla ono što je zamišljeno da treba napraviti. Svi moramo biti odgovorni”, kazao je.
Prerano je za zaključke
Predsjednik Sindikata Preporod Željko Stipić, rekao je da ne želi nakon prvog dana nastavne godine iznositi neke zaključke. Smatra da se ništa spektakularno nije niti očekivalo, pa se onda i nije moglo to niti dogoditi. Dani i tjedni pred nama pokazat će koliko se to pripremljeno ušlo u ovu nastavnu godinu, dodaje. S područja pedagoške struke još uvijek nema godišnjih izvedbenih programa koji su najavljeni. Ustvari došli su u posljednji trenutak, a nastavnici se za to pripremaju ipak nešto duže.
“Nismo ozbiljno shvatili problem deficita koji je nastavo prošle nastavne godine. To je trebalo nadoknaditi s početkom ove godine. Iz sindikata Preporod stalno na to upozoravamo. Svi koji rade u školama znaju da onda kada se nešto propusti napraviti, onda što dulje odlažeš, teže ti je to nadoknaditi. Prošla godina jeste nadoknadiva, ali to treba sustavno napraviti”, istaknuo je Stipić.
Nije napravljena analiza stvarnih rezultata prošle školske godine
“Propustili smo napraviti analizu stvarnih rezultata prošle školske godine. Potom smo propustili da kurikule prilagodimo tome, kazao je. Dodaje da je puno toga prepušteno učiteljima i nastavnicima. Nije to loše, ali im morate dati prostor, a to možete samo tako da rasteretite dio gradiva koji je inače predviđen, kako biste oslobodili prostor za ono s čim treba krenuti ove školske godine”, tvrdi Stipić.
Nije propušten samo sadržaj, već i socijalni, psihološki i emocionalni dio u školama
Karin potom odgovara da je data uputa o tome da u rujnu treba vidjeti koliko je svega propušteno u prošloj školskoj godini. Treba nadoknaditi ono što je propušteno, smatra i dodaje da nije propušteno samo ono što se tiče sadržaja, već da su djeca više izgubila u socijalnom, psihološkom i emocionalnom dijelu nedostatak škole. Gradivo će se sigurno nadoknađivati.
Što više djecu zadržimo u učionici to je za njih bolje
V.d. zamjenice ravnatelja Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo Ivana Pavić Šimetin, tvrdi da je cijela situacija u vezi s koronavirusom takva da nije primjerena onome što smo naučili i kako bismo željeli živjeti. Mnogih stvari smo se morali odreći i morat ćemo ih se odricati u budućnosti, a da smo to prije smatrali normalnim. Sigurno je da je to za djecu još teže nego za odrasle.
“Sve su to mala odricanja u odnosu na ono što možemo dobiti s tim. Što više i duže djecu zadržimo u učionicama u svakoj pojedinoj školi, to je za njih bolje, a također i za njihovu budućnost. Cilj najvažnije mjere, odvajanja razreda od drugog razreda, je da djeca dok su u školi mogu se susresti s manjim brojem učenika te su u skladu s tim samo ti učenici potencijalni rizik za zarazu”, kazala je Pavić Šimetin.
Komentari