Otvorena državna cesta od zapadnog dijela riječke luke do obilaznice, evo što su rekli Plenković i Butković

Autor:

18.10.2023., Rijeka - Svecano otvorenje ceste DC403, najskuplje ceste u Hrvatskoj, koja povezuje kontejnerski terminal na Zagrebackoj obali i cvor Skurinje na rijeckoj zaobilaznici. Andrej Plenkovic sa suradnicima sudjelovao je na svecanom obiljezavanju pustanja u promet DC403. Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Nel Pavletic/PIXSELL

Državna cesta DC 403, koja povezuje zapadni dio riječke luke i Zagrebačku obalu s riječkom obilaznicom i prometnim čvorom Škurinje, vrijedna oko 70 milijuna eura, u srijedu je puštena u promet.

Predsjednik Vlade Andrej Plenković na svečanom otvorenju izjavio je da ta nova cesta daje novu kvalitetu u gospodarskom razvoju i prometnom povezivanju riječke luke, a važna je i za povezivanje zapadnog dijela grada.

“Nakon Ploča i Zadra, možemo reći da i Rijeka ima autocestu do same obale”, naglasio je Plenković.

Ocijenio je da je riječ o impresivnom građevinskom projektu s puno tunela i vijadukata, da se Hrvatska snažno infrastrukturno razvija te je i to dio plana da se u ovom desetljeću riješi sve što je strateški bitno s mrežom cesta i brzih cesta.

Plenković  je rekao da je projekt DC 403 mijenja sve, Zagrebačku obalu čini smislenom i učinkovitom, korisnom u prometnom smislu i smislu jačanja Rijeke  i Hrvatske i daljnjih investicija u riječku luku. Podsjetio je da je ugovor za taj projekt potpisan 15-ak dana prije zadnjih izbora te da su zahtjevni radovi završeni u roku od tri godine.

“Naš širi pothvat u smislu prometne infrastrukture traje”, nastavio je Plenković te dodao da će druga cijev tunela Učka biti u prometu do turističke sezone, da je za Jadransko-jonski koridor osigurana 1,4 milijarda eura, za cestu od Križišća do Žute Lokve i za cestu od Metkovića prema Dubrovniku.

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

“Sve to govori da u ovom desetljeću želimo dovršiti i preostalo, gdje središta hrvatskih županija još nisu povezana s brzim cestama ili autocestama i zato smo sretni da radovi idu”, rekao je i najavio da će autocesta Lekenik – Sisak biti gotova do kraja travnja, koridor VC do ožujka 2025., radi se i cesta od Križevaca prema Koprivnici, od Frkaševca do Bjelovara, pa do Virovitice te ostaje još Požega i Staro Petrovo Selo.

S time smo praktički riješili sve, uz malo bolje povezivanje na sjeveru Hrvatske, pravca Varaždin – Ivanec – Krapina, ustvrdio je premijer i dodao da će,  kada se to napravi, Hrvatska riješiti sve svoje strateške zadaće u smislu politike ravnomjernog regionalnog razvoja kada je riječ o prometnoj infrastrukturi.

“Riječani će izabrati kako će se cesta zvati, a meni je Mediteranska jako simpatična, Rijeka je kao europski grad kulture pokazala što je to hrvatski Mediteran”, rekao je Plenković referiravši se na prijedlog riječkog gradonačelnika Marka Filipovića s današnje svečanosti da se nova cesta nazove Mediteranskom.

Butković: Više od 3,5 milijarde eura u prometnu infrastrukturu 

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je  da je izgradnja DC 403 u gospodarskom, prometnom i građevinskom smislu jedan od najvećih poduhvata u posljednje vrijeme.

Rijeka će, nakon što se izgradi još 300 metara ceste od središta Rijeke i Trga Žabice do Zagrebačke obale, biti jedan od rijetkih mediteranskih gradova koja je uspješno riješila sve svoje prometne probleme, kazao je. Nije ovo HDZ-ov projekt, ovo je nadstranački projekt, koji je Rijeci bio potreban, naglasio je Butković i dodao da će cesta pridonijeti da se ostvari cilj, da se u riječkoj luci prekrcava više od milijun kontejnera na godinu.

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Spomenuvši skoro otvaranje radova na čvoru Orehovica na riječkoj obilaznici te završene radove na čvoru Trinajstići, rekao je da se infrastrukturni radovi u Hrvatskoj nastavljaju. Više od 3,5 milijarde eura se ulaže u prometnu infrastrukturu, najviše zahvaljujući europskim fondovima i tome što smo osigurali 1,4 milijarde eura za Jadransko-jonski koridor, naglasio je.

Na pitanje o omiškom mostu, Butković je rekao da će biti otvoren kada se završi dio ceste koji se gradi, početkom iduće godine. Hrvatske ceste imaju građevinsku dozvolu, most je spojen, a što se tiče bure, Hrvatske ceste će, budući da ni jedan most, osim Pelješkog mosta, nema burobrane, napraviti reviziju ispitivanja i struka će vidjeti treba li izrađivati burobrane.

DC 403 jedan od najvažnijih cestovnih projekta

Državna cesta 403 je jedan od najvažnijih cestovnih projekta u Hrvatskoj, a povezat će Zagrebačku obalu i budući kontejnerski terminal Rijeka Gateway, na kojemu traju infrastrukturni radovi, a  2025. početi s radom. Priključena je i na Zvonimirovu ulicu, što će na zapadnom dijelu Rijeke omogućiti protočniji i sigurniji promet.

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Dugačka je gotovo tri tisuće metara, a na trasi, koja prolazi kroz gusto naseljeno gradsko područje, je više složenih objekata, među kojima su značajniji tunel Podmurvice (1253 metra) te vijadukti Piopi (316 metara) i Mlaka (144 metra).

Bespovratna sredstva za gradnju, tj. 85 posto troškova, osigurana su putem Europskog fonda za regionalni razvoj, a ostatak iz državnog proračuna. Investitor su Hrvatske ceste, a izvođači radova tvrtke Kolektor, GP Krk i Euroasfalt.

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.