“Moć medija”, tema je ovogodišnjeg trećeg međunarodnog multimedijalnog novinarskog festivala Fažana media Fest koji je u ponedjeljak navečer otvoren u Fažani, a okupit će više od 70 sudionika iz sedamnaest zemalja.
U sklopu tog festivala, kojemu je Nacional jedan od medijskih pokrovitelja, do nedjelje 12. rujna održat će se brojni programi od tematskih rasprava i novinarskih radionica do predstavljanja medijskih projekata te knjiga o medijima kao i onih koje su napisali novinari. Osim toga, organizator – Centar za istraživačko novinarstvo – i ove godine upriličit će filmske i glazbene večeri.
Izrazivši zadovoljstvo što takav projekt uspijeva odolijevati pandemijskim ali i mnogim drugim okolnostima koje već godinama negativno utječu na status i razvoj novinarskog poziva u Hrvatskoj, hrvatski zastupnik u Europskom parlamentu Tonino Picula video porukom otvorio je 3. Fažana Media Fest istaknuvši da kao članu posebnog Odbora Europskog parlamenta za borbu protiv stranih uplitanja u demokratske procese u EU, a koja uključuju i dezinformiranje, cijeni što je organizator tog festivala prepoznao ono što u velikoj mjeri opterećuje novinare.
“U radu Odbora veliku smo pozornost posvetili upravo borbi protiv dezinformiranja, a u tome najvažnijim partnerima smatramo upravo novinare i odgovorne izdavače. Do sada značajnu smo pažnju pridavali medijskom opismenjavanju kao i zagovaranju vladavine prava. Nismo djelovali samo kroz parlamentarne odbore nego i osobno tijekom rasprava na teme obrane vladavine prava”, istaknuo je Picula. Dodao je kako u zemljama članicama koje, kako je rekao “klize ili su već otklizale u hibridne režime, poput Mađarske” upravo su novinari i nezavisni mediji bile prve mete zakonskih izmjena ili utjecaja na sudstvo, dakle nasrtajima na vladavinu prava.
Osvrnuvši se na pitanje povjerenja u medije Picula je pozvao izdavače da za glavne urednike postave one koji žele biti na čelu redakcije i prvi među novinarima, a ne zadnji od uprave. “Takvi mediji ulijevaju najviše povjerenje jer novinari, oni koji to osjećaju kao poziv, rade u najboljoj vjeri da napišu i predstave istinite priče u javnom interesu”, zaključio je Tonino Picula.
Glavni partner ovogodišnjeg Fažana Media Festa je Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj.
Službeni program FMF-a započeo je otvaranjem fotografija Jasmina Krpana pod nazivom „Mediji i političke kampanje – Kako je Tomislav Tomašević osvojio Zagreb“, a nakon toga su Aleksandar Trifunović, urednik banjalučke Buke i koordinator umjetničkog programa FMF-a Petar Fehir predstavili „Kampanje Hejt SLOVEni, još ste živi – kako smo dozvolili da mržnja postane tako popularna?“
Komentari