Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je u petak javni natječaj za članove radne skupine za izradu Nacrta prijedloga kurikuluma nastavnoga predmeta radnoga naziva “Kritičko mišljenje” koji je alternativa izbornom predmetu “Vjeronauk”, a bit će otvoren do 15. listopada.
Temeljna zadaća radne skupine jest izrada Nacrta prijedloga kurikuluma nastavnoga predmeta “Kritičko mišljenje” od 1. do 8. razreda osnovne škole kao alternativnog izbornog predmeta za one učenike koji ne upisuju konfesionalni Vjeronauk, istaknulo je u petak u prioćenju Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Navedeno je kako je uvođenje toga nastavnog predmeta predviđeno Nacionalnim okvirnim kurikulumom za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2011.) radi usklađivanja odgojno-obrazovnoga standarda i ujednačavanja opterećenja učenika u osnovnoj školi.
Izgradnja vlastitoga mišljenja, razvoj jezičnih kompetencija…
Kako je objašnjeno, ciljevi kurikuluma su da učenik upravlja vještinom za izgradnju vlastitoga mišljenja, izabire i upotrebljava valjan argument u raspravi, nastavi, ali i u svakodnevnom životu, razvija jezične kompetencije i izgrađuje samopouzdanje.
Također, ciljevi toga kurikuluma su da učenik razvija vještine kritičkoga zaključivanja, koristi one vještine kojima će lakše rješavati kompleksne probleme, analizirati, objašnjavati i vrjednovati tuđa mišljenja, te da uči osluškivati i prihvaćati argumente sudionika kako bi se zajednički došlo do kvalitetnog rješenja bez potrebe za dominacijom vlastitoga mišljenja.
U priopćenju je navedeno da se pitanja, vezana za taj javni natječaj, mogu uputiti na adresu elektroničke pošte [email protected] u roku od pet dana od dana objave javnoga natječaja, a odgovori će biti objavljeni na mrežnoj stranici Ministarstva znanosti i obrazovanja mzo.gov.hr u roku od deset dana od objave natječaja.
Navedeno je da je ministar znanosti i obrazovanja, na prijedlog Ekspertne radne skupine za provođenje kurikularne reforme, raspisao spomenuti javni natječaj.
Natječaj je pak raspisan na temelju Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, odnosno njezina Cilja 2. – Provesti cjelovitu kurikularnu reformu, te Mjere 2.4. – Izraditi i uvesti nacionalne kurikulume i 2.4.2.- Ustroj i osposobljavanje radnih skupina za izradu predmetnih/modularnih kurikuluma u osnovnoškolskom i gimnazijskom obrazovanju i radnih skupina za izradu kurikuluma za stjecanje kvalifikacija u redovnom strukovnom i umjetničkom obrazovanju.
Komentari