Brat i sestra poginuli su u prometnoj nesreći kod Dubrovnika. Uzrok nesreće je nepropisno preticanje vozačice, nakon čega je došlo do frontalnog sudara. Upozorenja, prevencija i kontrola svih sudionika u prometu nikad dosta, jer, nažalost, i dalje su česte nesreće s tragičnim posljedicama.
U HRT-ovom Studiju 4 gostovali su Krešimir Mišić, voditelj službe prometne policije PUZ-a i Mario Pavić iz HAK-a.
Mišić je rekao kako se broj poginulih u prometnim nesrećama znatno smanjuje. “Prošle godine u odnosu na godinu prije, imamo 20 posto manje poginulih. To su značajni rezultati. Neću reći da je samo policija zaslužna za te rezultate, tu je i HAK, i sve druge institucije i zajednički svi radimo u dobrom smjeru”, rekao je.
Pavić je podsjetio da su tri faktora sigurnosti prometa na cestama – vozač, vozilo i cesta, te naglasio kako je tehnička ispravnost izuzetno bitna za sigurnost prometa. “Vozač ima najveći utjecaj na stanje sigurnosti prometa na cestama, međutim i ostala dva faktora su također izuzetno bitna. Mi smo radili neke analize na posljedicama prometnih nesreća s poginulim osobama i utvrdili smo da je utjecaj faktora vozilo bio čak negdje oko 20 posto”.
Mišić je istaknuo i kako se gotovo 50 posto prometnih nesreća događa zbog brzine. “U zonama kolizije svih sudionika u prometu, primjerice u centru grada gdje imamo koliziju tramvajskog prometa, autobusa javnog gradskog prijevoza, automobila, električnih romobila, bicikala i pješaka, od svakog vozača se iziskuje da smanji brzinu daleko ispod one koja je maksimalno dozvoljena po prometnom pravilu ili prometnom znaku, rekao je, te apelirao na vozače da se ‘ne pouzdaju u ono što je gornje dozvoljeno na prometnom znaku, gornja granica brzine, nego da doista, možda i više nego što treba uspore kretanje svog vozila i zapravo očekuju nazočnost određenog pješaka ili bicikliste ispred njegovog vozila'”.
Svaki peti poginuli motociklist
Pavić je dodao i kako je nije samo riječ o automobilima već da je široka lepeza motornih vozila koje podliježu tehničkim pregledima vozila. “Osnovni automobili su daleko najveća skupina, preko 75 posto, međutim, ono što je problem i čime se mi u zadnje vrijeme dosta intenzivno bavimo i želimo aktualizirati to pitanje, mi ih zovemo na neki način perifernim kategorijama, to su motocikli i traktori. To su dvije kategorije vozila koje su na neki način sezonalne, međutim, posljedice prometnih nesreća, kod korištenja tih vrsta motornih vozila su 10 i 20 puta veće nego kod osobnih automobila”, rekao je.
Iznio je i podatak da je od ukupno poginulih osoba, svaki peti motociklist. “Zato bi tehnička ispravnost te kategorije vozila trebala biti besprijekorna”, istaknuo je.
Kad je riječ o traktorima, rekao je kako su naši traktori koji sudjeluju na lokalnim cestama, stari preko 35 godina. “Sama ta činjenica govori koliko je to potencijalni problem za stanje sigurnosti prometa, a prometne nesreće događaju se na svim cestama”, naglasio je.
Oštro kažnjavanje onih koji grubo krše prometne propise
Mišić je rekao kako oni kao prometna policija ulažu ogromne napore da sankcioniraju one vozače motocikala koji grubo krše prometne propise, te najavio je da će ovoga vikenda imati povećani broj prometnih motociklista iz prometne policije na našim cestama u gradu Zagrebu.
“Tražit ćemo one koji grubo krše prometne propise, koji ugrožavaju i druge, ali i sebe jednim najvećim dijelom. Možda toga nisu ni svjesni, ali mi smo tu da ih u tome spriječimo i sankcioniramo. Kod najtežih prometnih prekršaja kao što su alkohol iznad 1,5 grama po kilogramu, vožnja kontrastno, vožnja za 50 kilometara veća od dopuštene u naselju, odmah slijedi privođenje u policijsku postaju. Ukoliko se radi o noćnim satima osoba će biti smještena u jedinicu za zadržanje i prepratu do jutarnjih sati i u jutarnjim satima se direktno odvodi na općinski prekršajni sud gdje se provodi žurni prekršajni postupak i kažnjavanje je brzo, adekvatno i efikasno”, rekao je.
“Mislim da je doista krajnje vrijeme da se približimo standardima koji prevladavaju rekao bih u uljuđenom svijetu. Na području Policijske uprave Zagrebačke na 100.000 stanovnika gine 2.9 osoba u jednoj godini. A prosjek Europske unije je 4.6 poginulih na 100.000 stanovnika”, istaknuo je te dodao kako će policija inzistirati na oštrom postupanju i oštrom kažnjavanju onih koji su najveća prijetnja sigurnosti cestovnog prometa.
Komentari