Ugledni zagrebački galerist i osnivač časopisa Grafika Boris Osrečki otvorio je obljetničku izložbu autora s kojima je surađivao u svojoj galeriji Canvas. Tom izložbom obilježit će četvrt stoljeća galerijske karijere
Boris Osrečki jedan je od najuglednijih zagrebačkih galerista, prisutan na privatnoj galerijskoj sceni već 25 godina. Prošlog tjedna otvorio je obljetničku izložbu autora s kojima je surađivao u svojoj galeriji Canvas. Njom će obilježiti četvrt stoljeća galerijske karijere. Inače po struci magistar geomorfologije, ostavio je davno posao na Institutu za turizam da bi se posvetio galerijskom poslu. Bio je jedan od osnivača Udruženja galerista Hrvatske. Iako dugo prisutan u galerijskom miljeu, kulturnoj je javnosti možda poznatiji kao inicijator i osnivač časopisa Grafika, prvog hrvatskog specijaliziranog časopisa za umjetničku grafiku osnovanog 2003.
NACIONAL: Kako ste se sve ove godine uspjeli održati u poslu?
Jedino poštenim pristupom prema poslu, autorima i kupcima podjednako. Balansiralo se iz prodaje i dobivao sam potporu države dok je za časopis bilo razumijevanja, nakon toga je 2009. morao biti ugašen jer kriza koja je pogodila Hrvatsku tih godina, pogodila je direktno i kulturu. Možda je za neke taj časopis bio previše specijaliziran. No na našoj listi pretplate bile su ugledne inozemne institucije, od pariškog Kabineta grafike do bečke Albertine, a slali smo ga i u knjižnice u New York i Washington. Strani kolege prepoznali su naš proizvod, ali naše Ministarstvo kulture u tadašnjem novom sastavu nije. To je bio djevičanski čist proizvod. Nisam se miješao u koncepciju časopisa jer nisam povjesničar umjetnosti, prepustio sam to najboljim kritičarima, kustosima i grafičarima, bez obzira na svoju ljubav prema grafici. Time sam zatvorio jedan krug jer sam imao i studio za primijenjenu i umjetničku grafiku: dakle, galerija, studio i časopis…
Komentari