Više od pola milijarde kuna osigurano je za izgradnju ceste D403 kojom će se povezati novi kontejnerski terminal na zapadnom dijelu riječke luke, Zagrebačka obala, s riječkom obilaznicom i izravno na glavne cestovne pravce Hrvatske i dalje prema Europi, doznaje se iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Ovom se poveznicom luka u Rijeci, definirana kao osnovna hrvatska luka Mediteranskog koridora Transeuropske prometne mreže – TEN-T, povezuje s ostatkom prometne mreže što je, uz željezničku povezanost sa zaleđem, ključ za njenu efikasnost i konkurentnost.
Projekt na koji se čekalo više od desetljeća bit će financiran bespovratnim sredstvima iz Europskog fonda za regionalni razvoj 85 % i novcem iz državnog proračuna 15% ukupnog iznosa. Ugovor vrijedan 520.010.000 kuna potpisat će u utorak u Rijeci ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje programa i projekata EU Tomislav Petric i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.
Istodobno, u Lučkoj upravi Rijeka pri završetku su pripreme za raspisivanje natječaja za koncesioniranje novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali koji riječkoj luci osigurava dodatne kapacitete za prekrcaj kontejnera. Kako u ovome trenutku niti jedna luka na sjevernom Jadranu ne nudi novu površinu za manipulaciju kontejnerima to bi moglo potaći zanimanje za zakup. Na istočnom dijelu luke je kontejnerski terminal Brajdica kojim preko tvrtke Jadranska vrata upravlja filipinska korporacija International Container Terminal Services (ICTSI) i od te svjetske kompanije mnogi očekuju da će pokazati interes za novi terminal jer bi objedinjavanjem dvaju riječkih terminala postala najveći kontejnerski operater na sjevernom Jadranu s ponudom dodatnih kapaciteta.
Poziv za iskazivanje interesa kao prva faza natječaja, potvrđeno je za nacional.hr , bit će oglašen do polovice siječnja, a za razliku od prvog natječaja na koji se nije javio nitko od lučkih operatera ili brodara, sada je situacija drugačija – veliki je interes potencijalnih koncesionara. Na veliki interes za dobivanje koncesije novog terminala sigurno utječe činjenica da je završetak 1.faze gradnja terminala predviđen do polovice iduće godine i da je napokon riješeno financiranje gradnje ceste D403 bez koje novi terminal ne može funkcionirati.
Novi koncesionar imat će obvezu u infrastrukturu i opremanje Zagrebačke obale uložiti još dodatnih 150 milijuna eura, s opcijom dogradnje još 280 metara operativne obale. Kako je doznao nacional.hr , zbog ovako velike investicije Lučka uprava Rijeka zatražila je od Vlade RH suglasnost da se onome tko je spreman na te uvjete koncesija dodjeli na 50 godina. Zauzvrat koncesionar dobiva terminal dužine 400 metara s dubinom mora od 20 metara čime postaje deepsea terminal što znači da ima kapacitete za prihvat kontejnerskih brodova posljednje generacije, lučku prometnu infrastrukturu – pristupnu lučku cestu i željezničke kolosijeke, intermodalni terminal i spojnu ceste D403. I unaprjeđenje željezničke infrastrukture na novom terminalu rješava se projektom vrijednim 31,587 milijuna eura koji se sa 85% ukupne vrijednosti sufinancira iz EU instrumenta CEF.
Trasa planirane ceste D403 koja povezuje postojeći čvor Škurinje na riječkoj obilaznici i Zagreb deepsea kontejnerski terminal dužine je 3,5 km, a zahvat predviđa i izgradnju spojnih cesta, rekonstrukciju postojećih, nova raskrižja, gradnju triju vijadukata, tunela i postavljanje optičke infrastrukture. Uz to, projektom se ostvaruje i veza sa središtem Rijeke što će smanjiti prometno zagušenje i povećati sigurnost prometa.
Prema planiranoj dinamici završetak ceste D403 očekuje se u isto vrijeme kada bi trebala završiti investicija koncesionara na Zagreb deepsea kontejnerskom terminalu koji će, upravo zahvaljujući prometnoj povezanosti, moći ponuditi konkurentnu uslugu po konkurentnoj cijeni u konkurentnom vremenu što je na tržištu najvažnije.
Komentari