Tragično je prekinuta utrka izdržljivosti na natjecanju Nagrada Hrvatske 2022., koja se boduje za Prvenstvo centralno europske zone. Natjecateljski sivi Porsche izletio je sa staze na takozvanom Zagrebačkom zavoju i udario u zaštitnu ogradu na sudačkom mjestu.
O tragediji na Grobniku u Dnevniku HRT-a govorio je Krunoslav Ormuž, stalni sudski vještak za promet, Fakultet strojarstva i brodogradnje.
“Nažalost automoto sport je veoma opasan sport i to se ovom prilikom i dokazalo ma da je ovo prvi slučaj da je stradao sudac na automotodromu Grobnik i vjerojatno drugi sudac u povijesti koji je stradao u povijesti naših automoto utrka”, izjavio je Krunoslav Ormuž.
Sigurnosni zahtjevi
Grobnik je, kaže, kao motodrom sagrađen 1978. godine i kontinuirano su unaprjeđivani sustavi sigurnosti. Grobnik je licencirana staza i po logici zadovoljava sve uvjete sigurnosti. To znači da oprema staze je u skladu s propisima kao i ljudstvo koje prati te utrke u smislu vatrogasaca, hitnih službi itd.
Uzroci nesreća na autoutrkama
“Kako je riječ o autoutrci, ideja je što brže proći kroz zavoj. Može biti niz razloga vezanih za same nesreće što će kasnije analiza pokazati. Može se razmišljati o greški vozača pri toj brzini, nije nemoguće da se dogodio i tehnički kvar na automobilu”, smatra Ormuž.
Situacija bolja nego prije 10 godina
Automobili koji su licencirani su neusporedivi s automobilima za javni promet, istaknuo je Ormuž i naglasio da su tu kriteriji sigurnost i brzina mnogo veći i pomaknuti, nadalje vozači koji upravljaju tim automobilima su u najmanju ruku virtuozi svoga sporta i opremljeni su sigurnosnom opremom koja je propisana. Sustavi sigurnosti su poboljšani unatrag 10 godina.
Zaustavljanje na pretjecajnoj traci
Ormuž je komentirao i često zaustavljanje na pretjecajnoj traci na cestama.
“Cijelo vrijeme komentiramo i upozoravamo ljude da prouče aktualne propise. Potpuno je neprihvatljivo takvo zaustavljanje. Moj savjet je kada automobil iz nekog razloga stane na zaustavnoj traci, da bi iz njega trebalo izaći i pomaknuti se iza zaštitne ograde. Zaustavljanje na pretjecajnoj traci, kako god bio on obilježen je siguran put u smrt”, upozorio je.
Svim vozačima je ponovio da je strpljivost vrlina te svakako treba zakopčati pojas.
Komentari