Ormuž: “Automoto sport je veoma opasan sport, a analiza će pokazati što je razlog nesreće na Grobniku”

Autor:

7.11.2019.., Opatija - Opatija - Dani Osiguranja 2019 koji se odrzavaju u Opatiji. Panel rasprava Zakonski okvir. Ivica Jujnovic, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Tomislav Josip Mlinaric, dekan, Fakultet prometnih znanosti u Zagrebu, Krunoslav Ormuz, asistent, Katedra za motore i vozila, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Goran Pejic, pomocnik Uprave za tehnicke poslove, Centar za vozila Hrvatske d.d.rDanijela Saban, clanica Uprave, ADRIATIC osiguranje d.d.,Vladimir Trivunovic, voditelj Odjela za metodologiju rada i sigurnost cestovnog prometa, Ministarstvo unutarnjih poslova.Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Nel Pavletic/PIXSELL

Tragično je prekinuta utrka izdržljivosti na natjecanju Nagrada Hrvatske 2022., koja se boduje za Prvenstvo centralno europske zone. Natjecateljski sivi Porsche izletio je sa staze na takozvanom Zagrebačkom zavoju i udario u zaštitnu ogradu na sudačkom mjestu.

O tragediji na Grobniku u Dnevniku HRT-a govorio je Krunoslav Ormuž, stalni sudski vještak za promet, Fakultet strojarstva i brodogradnje.

“Nažalost automoto sport je veoma opasan sport i to se ovom prilikom i dokazalo ma da je ovo prvi slučaj da je stradao sudac na automotodromu Grobnik i vjerojatno drugi sudac u povijesti koji je stradao u povijesti naših automoto utrka”, izjavio je Krunoslav Ormuž.

Sigurnosni zahtjevi

Grobnik je, kaže, kao motodrom sagrađen 1978. godine i kontinuirano su unaprjeđivani sustavi sigurnosti. Grobnik je licencirana staza i po logici zadovoljava sve uvjete sigurnosti. To znači da oprema staze je u skladu s propisima kao i ljudstvo koje prati te utrke u smislu vatrogasaca, hitnih službi itd.

Uzroci nesreća na autoutrkama

Kako je riječ o autoutrci, ideja je što brže proći kroz zavoj. Može biti niz razloga vezanih za same nesreće što će kasnije analiza pokazati. Može se razmišljati o greški vozača pri toj brzini, nije nemoguće da se dogodio i tehnički kvar na automobilu”, smatra Ormuž.

Situacija bolja nego prije 10 godina

Automobili koji su licencirani su neusporedivi s automobilima za javni promet, istaknuo je Ormuž i naglasio da su tu kriteriji sigurnost i brzina mnogo veći i pomaknuti, nadalje vozači koji upravljaju tim automobilima su u najmanju ruku virtuozi svoga sporta i opremljeni su sigurnosnom opremom koja je propisana. Sustavi sigurnosti su poboljšani unatrag 10 godina.

Zaustavljanje na pretjecajnoj traci

Ormuž je komentirao i često zaustavljanje na pretjecajnoj traci na cestama.

“Cijelo vrijeme komentiramo i upozoravamo ljude da prouče aktualne propise. Potpuno je neprihvatljivo takvo zaustavljanje. Moj savjet je kada automobil iz nekog razloga stane na zaustavnoj traci, da bi iz njega trebalo izaći i pomaknuti se iza zaštitne ograde. Zaustavljanje na pretjecajnoj traci, kako god bio on obilježen je siguran put u smrt”,  upozorio je.

Svim vozačima je ponovio da je strpljivost vrlina te svakako treba zakopčati pojas.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.