Koncert Taylor Swift koji je zakazan u Milanu za srpanj 2024. izazvao je proteste u Italiji zbog ograničenog pristupa osobama u invalidskim kolicima.
Jedna mlada žena s invaliditetom koja je kupila jednu od onih najskupljih ulaznica za koncert Taylor Swift sljedećeg srpnja na milanskom stadionu San Siro, organizatori su obavijestili da prvi red u dvorani neće biti omogućen za pristup osobama u invalidskim kolicima, što je izazvalo bijes jednog djela talijanske publike.
35-godišnja Silvia Stoyanova, koja je navodno platila 300 eura za svoje mjesto u prednjem dijelu dvorane, kaže da su je organizatori koncerta naknadno obavijestili da je ona zapravo smještena u drugi dio stadiona, koji je dalje od pozornice i također bočno od nje, gdje su predvidjeli pristup osobama u invalidskim kolicima. No, ulaznice u tom dijelu bile su već rasprodane.
Promotori Taylor Swift Eras Tour u Italiji, Mimmo D’Alessandro i Adolfo Galli, rekli su brojnim talijanskim medijima da se sjedala na San Siru s pristupom osobama u invalidskim kolicima nalaze samo u bočnom narančastom dijelu stadiona. Silvia Stoyanova je potom na TikTok-u objavila video u kojem je pozvala organizatore da nas “osobe s invaliditetom prestanu doživljavati kao građane drugog reda”, te dodala: “Morate shvatiti da kod kuće ostavljate bolesne ljude koji nemaju luksuz čekati još 13 godina da se Taylor Swift vrati u Italiju.”
Ona je ujedno pokrenula i peticiju koju je do sada potpisalo više od 32.000 ljudi u manje od tri tjedna a sve kako bi organizatori postavili novu rampu i omogućili pristup invalidskim kolicima za koncert Taylor Swift 13. i 14. srpnja. Također je uputila apel talijanskoj ministrici za osobe s invaliditetom, Alessandri Locatelli, tražeći od nje da preuzme odgovornost za razigranije aspekte života osoba s invaliditetom.
Rekla je da se nada zbog presedana još jedne mlade Talijanke s invaliditetom, Sophije Righetti, koja je vodila pravnu bitku za postavljanje druge rampe za osobe s invaliditetom ispred pozornice amfiteatra u Veronskoj areni, koja je domaćin velikih koncerata i opernih izvedbi. Righetti je pobijedila, dijelom temeljeći svoj slučaj na tvrdnji da je bila žrtva diskriminacije time što je izbačena na marginu koncerta.
Komentari