ORGAN VIDA – Festival fotografije koji potiče nov način razmišljanja

Autor:

Zagreb, 06.09.2016 - Konferencija za novinare na kojoj je predstavljen program 8. meðunarodnog festivala fotografije Organ vida. Na slici èlanica žirija i kustosica izložbe Otkrivanja Lea Vene, direktorica festivala Marina Paulenka i kustosica izložbe Lekcije iz '91. Sandra Vitaljiæ.
foto HINA/ Denis CERÆ /dc

Međunarodni festival fotografije Organ Vida, čije se osmo izdanje održava od 13. do 24. rujna na čak sedamnaest lokacija u Zagrebu, osim promicanja suvremene fotografije nastoji poticati nove načine razmišljanja i poglede na suvremeno društvo, što potvrđuje i njegova ovogodišnja tema – “Otkrivanja”.

“Festival istražuje i promovira suvremenu fotografiju i fotografsku praksu u Hrvatskoj i svijetu, naglasak je na proučavanju međunarodne fotografije i educiranju naše scene, ali i predstavljanju mladih hrvatskih autora na različitim fotografskim zbivanjima u svijetu, rekla je direktorica i osnivačica Festivala, Marina Paulenka.

Paulenka ističe da festival zanimaju problemi suvremenog društva, uz poštivanje tradicije i povijesti fotografije žele se sagledati postojeći probleme na nov način i potaknuti nove načine razmišljanja. “Upravo nas je takav karakter festivala doveo do pozicije u Hrvatskoj i regiji, ali i međunarodnoj prepoznatljivosti, što je teško u vrijeme velikog ‘booma’ fotografskih festivala u svijetu”, napomenula je na konferenciji za novinare.

Istaknula je i suradnju s brojnim međunarodnim partnerima, akademijama, organizacijama, institucijama i umjetnicima, uz pomoć kojih je napravljen raznolik program koji prikazuje suvremenu fotografiju, koja se inače ovdje rijetko može vidjeti.

Ovogodišnje izdanje opisuje kao najveće i najopsežnije dosad. “Svake godine pomičemo granice i ponosni smo jer smo cijeli grad ujedinili u fotografiju, izlagat ćemo u brojnim muzejima, galerijama, javnim prostorima i neformalnih mjestima”, dodala je.

“Otkrivanja” – naslov središnje izložbe i tema svih programa

Osim što središnja izložba, za koju je između više od 500 prijava iz više od 60 zemalja izabrano deset finalista, nosi naziv “Otkrivanja”, to je tema svih festivalskih programa, njegovog izložbenog i teorijskog dijela.

Lea Vene, članica žirija koji je odabrao radove i kustosica izložbe “Otkrivanja”, rekla je kako su autori bili pozvani razmisliti o nezabilježenim, neotkrivenim, neizrečenim i nepoznatim vlastitim iskustvima, kolektivnim spoznajama, intimnim sudbinama, ali i tuđim životnim pričama i vlastitom iskustvu o kojem možda dosad nisu govorili ili se vizualno izrazili.

“Finalisti su se u svojim radovima izrazili dublje od samog dokumentarnog prikaza, svi su radovi vizualizacija iskustva terenskog rada”, istaknula je.

Izlagat će Kiril Golovchenko (Njemačka), Gidon Levin (Izrael), Maria Sturm (Njemačka), Anne Müchler (Njemačka), Mario Brand (Njemačka), Qian Zhao (SAD), Andrea i Magda Micelli (Italija/Francuska), M. Scott Brauer (SAD), Michal Siarek (Poljska) i Pierre Liebaert (Belgija).

Jedan od finalista, M. Scott Brauer obratio se novinarima putem Skypea, predstavivši svoj projekt – seriju fotografija “Ovo je najgora zabava na kojoj sam ikada bio” o uvježbanim i izrežiranim kampanjama za stranačke izbore u Americi. Brauer je u ‘backstageu’ oko 150 događanja pratio i snimao sve one nesavršenosti predizbornih kampanja koje se nastoje predstaviti u savršenom svjetlu.

“Bez obzira na političke kandidate, sve su te kampanje iste, puno američkih zastava, loše glazbe i publike koja se dosađuje”, rekao je. “Najgora je bila glazba, satima su puštali iste pjesme, ne mogu više niti čuti Pharrellovu ‘Happy’ iz kampanje Hillary Clinton ili ‘We’re Not Gonna Take It’ Twisted Sister koja se pušta na Trumpovim okupljanjima”, dodao je.

Ispred Francuskog paviljona, gdje će se postaviti središnja izložba, izložit će se i deset s natječaja pohvaljenih fotografskih projekata, dok će se dva dana nakon otvorenja u Zagrebačkom plesnom centru održati panel diskusija s finalistima o njihovim iskustvima u terenskim istraživanjima i procesu rada.

Festivalske izložbe predstavljaju afirmirana imena i mlade snage

Festival donosi još devet izložbi koje će, najavila je Paulenka, predstaviti etablirana imena svjetske povijesti fotografije i nova imena kojima je to odskočna daska za međunarodnu vidljivost i poticaj u budućoj karijeri.

Izdvojila je izložbu “Možda” jednog od najzanimljivijih fotografa današnjice Phillipa Toledana koji dolazi u Zagreb. Taj američko-britanski fotograf u svojim radovima problematizira suvremeno američko društvo, a poznati su mu radovi o nasilju u američkoj zabavnoj industriji, nasljedstvu predsjednika Georga W. Busha ili ljudima s plastičnim operacijama – u projektu “New Kind of Beauty” prikazuje ih u stilu renesansnih portreta.

Bit će tu i izložba “Ovdje i sada” mladog fotografa Nikole Zelmanovića koji je trenutno na magisteriju iz fotografije na prestižnoj Royal Academy of Art u Londonu, dvije izložbe fotografskih knjiga, izložba o jazu bogatih i siromašnih “1%: Privilegija u doba globalne nejednakosti”, a u organizaciji zagrebačkog MSU-a postavlja se izložba Rogera Ballena “Zemlja sjena” s fotografijama koje je snimo u zatvorenim zajednicma u Južnoafričkoj Republici.

Na izložbi “Past is Now” autoportret koji je snimio Josip Broz Tito

Među većim izložbama je i “Past is Now” koja s radovima 18 fotografa iz regije daje novi pogled na povijesnu perspektivu događanja od ujedinjenja Njemačke, ali i Daytonskog sporazuma. Jednu od izloženih fotografija, svoj autoportret, snimio je predsjednik bivše države Josip Broz Tito.

Jedna od glavnih izložbi je i “Lekcije iz ’91”, koja će se održati u Galeriji MORH-a “Zvonimir”, u kustostvu Sandre Vitaljić. “To je prvi put da se na tako opsežnoj izložbi okupljaju autori iz Hrvatske, Srbije, BiH, Slovenije i nekoliko međunarodnih gostiju, koji su kao ratni fotografi snimali ratne devedeste na cijelom području bivše Jugoslavije”, rekla je Vitaljić, dodavši da je naglasak na perspektivi fotografa, bez podilaženja političkim agendama.

Uz tu izložbu više od 150 radova tridesetak autora organizirat će se panel diskusija koja problematizira poziciju fotografa u ratnim okolnostima.

Osim izložbenih aktivnosti festival u svom tjednu otvorenja, do 17. rujna, donosi bogati diskurzivni program u Zagrebačkom plesnom centru, svakodnevne razgovore o fotografija, predstavljanja umjetnika i njihovih umjetničkih knjiga, panele.

Premijerno će se prikazati i dva filma o velikanima fotografije “Mapplethorpe: Pogledajte slike” u Dokukinu KIC te “Nan Goldin: Sjećam se tvoga lica” u Art Parku.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)