Otvorenjem velike izložbe fotografija pobjednika ovogodišnjeg natječaja “Otkrivanja” u Francuskom paviljonu u utorak, 13. rujna u Zagrebu počinje osmo izdanje međunarodnog festivala fotografije Organ Vida, koje je programski dosad najopsežnije i najraznolikije.
Središnja izložba, “Otkrivanja”, predstavlja projekte desetero umjetnika izabranih na međunarodnom natječaju između njih više od 400 prijavljenih iz 56 zemalja svijeta. Većinom je riječ o istraživačkim projektima dokumentarno-konceptualnog pristupa, koji donose različita razmišljanja o pojmu otkrivanja, a obuhvaća razne teme, od predsjedničkih izbora u SAD-u ili autorovog sjećanja na iskustvo vojnog roka u Izraelu do posljedica masovnog turizma u Egiptu.
“Polazeći od pretpostavke da se gledatelji imaju pravo informirati o temama od javnog interesa zanima nas kako ih kroz medij fotografije suočavamo s nepoznatim, nezabilježenim i neizrečenim transformativnim i svakodnevnim iskustvima, osobnim i tuđim sudbinama, društvenim i intimnim borbama ili životnim spoznajama”, ističu organizatori u najavi festivala.
Tijekom festivala, koji traje do 24. rujna, predstavit će se devet izložbi, a uz izložbeni dio priredit će se radionice, razgovori o fotografijama i filmske projekcije.
Među tri glavne festivalske izložbe su još “Lekcije iz ’91.” u Galeriji MORH-a “Zvonimir” i “Past Is Now”, koja će se postaviti u Hrvatskom muzeju arhitekture HAZU.
Fotografijama tridesetak autora iz Slovenije, Hrvatske, BiH i Srbije te drugih zemalja, “Lekcije iz ’91.”, donose priču o ratu na području bivše Jugoslavije. To će biti prvi put da se u većem opsegu okupljaju radovi fotografa iz cijele regije kako bi na jednom mjestu prikazala ovdašnje ratne godine.
U dijalogu s regijom priprema se i dokumentarna izložba “Past is Now”, koja u sadašnjosti istražuje istražuje potencijal prošlosti u sadašnjosti, 25 godina od ujedinjenja Njemačke i 20 godina od Daytonskog sporazuma preispituje obećanja Europe, prelazeći granice medija na video i slikarstvo. Jedan od glavnih radova na izložbi je i rad Josipa Broza Tita.
“Zemlja sjena” naziv je izložbe jednog od najutjecajnijih i najistaknutijih svjetskih fotografa Rogera Ballena u Muzeju suvremene umjetnosti, gdje će se predstaviti izbor njegovih radova kojima se prožimaju mašta i realnost, a u fotografiju uključuje pronađene objekte, vlastite crteže, kolaže i skulpture.
Skupna izložba “1%: Privilegija u doba globalne nejednakosti” putujući je projekt na temu ekonomske nejednakosti, pod kustostvom Mylesa Littlea, urednika fotografija u časopisu Time i New York. Potaknuta fenomenom o jedan posto populacije koja posjeduje gotovo polovicu ukupnog svjetskog bogatstva, izložba prikazuje rastući jaz između bogatih i siromašnih, kao i sve veće kontradikcije vizualizirane su suvremenom dokumentarnom fotografijom brojnih slavnih fotografa. U Zagrebu će se otvoriti u galeriji “Pikto”.
U Kući arhitekture Oris postavit će se izložba foto knjiga Fotobookfestivala Kassel, na kojemu je ove godine sudjelovalo 476 pokusnih knjiga iz 51 zemlje. Njih 52 su ušle u uži izbor žirija i izlažu se na međunarodnim fotografskim događanjima.
Izložba zagrebačkog fotografa Nikole Zelmanovića”Ovdje i sada”, s fotografijama koje “pobuđuju osjećaj promjene” i otvaraju mogućnost dvojake interpretacije, moći će se razgledati u Galeriji Šira.
“Kakva je ovo knjiga?” u Galeriji Greta donosi izbor najznačajnijih fotografskih knjiga izdanih od 2014. do 2016. S ciljem isticanja širokog raspona pristupa, filozofija i praksi u međunarodnoj produkciji fotografskih knjiga predstavit će serije od 20 fotografskih knjiga, koju prate grafike i audiovizualni materijal.
Galerija Kranjčar će ugostiti projekt britanskog fotografa s njujorškom adresom Phillipa Toledana pod nazivom “Možda”, u kojemu se autor nakon smrti majke, stvarajući fotografije svog ‘budućeg ja’, suočava s nepredvidljivošću života, strahovima od smrti i starenja.
Međunarodni festival fotografije Organ Vida najveći je festival suvremene dokumentarne fotografije u jugoistočnoj Europi. Svake godine u rujnu okuplja fotografe i umjetnike, profesionalce i stručnjake u nekoliko zagrebačkih galerija i institucija.
Komentari