Opel Vectra, limuzina D-segmenta i Anti-Passat iz Rϋsselsheima imala je najveći prtljažnik u klasi (530 l) i rekordnu aerodinamiku (0,29)
Iz Rϋsselsheima je na jesen 1988. stigao nasljednik modela Opel Ascona, koji je bio potpuno nov u svemu, pa je dobio i novo ime – Opel Vectra. Dužinom od 435, širinom od 170, visinom od 140, i međuosnim razmakom od 259 cm bila je to tada srednja klasa.
Uspješan karoserijski koncept potvrdio je komfor za pet osoba, prtljažnik od 530 litara (preklapanjem stražnjih naslona 840 l) i koeficijent otpora zraka od samo 0,29. Proizvodila se u dvije izvedbe – kao klasična limuzina s četvera vrata i s kosim stražnjim dijelom s pet vrata.
Izvrsna aerodinamika osigurala je, tada uvjerljive performanse i povoljnu potrošnju. U paleti motora bili su OHC benzinci (bregasto vratilo u glavi, osam ventila i Single point ubrizgavanje) – 1.6/75 KS, 1.8/88 KS i 2.0/115 KS. U opciji je bio katalizator trostrukog djelovanja.
Svi su modeli imali pet stupnjeva prijenosa, a novost u programu bio je dizelaš 1.7 s 57 KS. Limuzina se nudila s paketima opreme GL, GLS i CD, a s kosim stražnjim dijelom, GL i GT. Krajem ljeta 1989. stigla je zanimljiva izvedba Opel Vectra Coupe, a 1993. Opel Vectra V6 je opremljena motorom 2.5/170 KS, prvim V6 motorom u klasi.
Krajem te godine stigla je i Opel Vectra Turbo, s turbobenzincem 2.0 snage 204 KS i pogonom 4×4. Postizala je 240 km/h. Na jesen 1993. Vectra CDX je dobila motor nove generacije 2.0 Ecotec sa 136 KS. Do jeseni 1996., kad je predstavljena Opel Vectra B, proizvedeno je 2,5 milijuna primjeraka i to je dosad najprodavaniji pojedinačni model srednje klase u Opelovoj povijesti.
Komentari