Zakašnjelo gašenje indikatora preniskog tlaka u sustavu podmazivanja može, ali i ne mora biti problem, jer kod konkretnog motora, kad se upali nakon dužeg stajanja, lampica može gorjeti i dulje od pet sekundi
PITANJE ČITATELJA
Opel Meriva 1.7 CDTI iz 2004., sa 101 KS i 198.000 km. Potrošnja je previsoka, u prosjeku 8 do 9 litara, a kod starta motora lampica ulja gori još 4-6 sek.
Ovo se javlja svaki put nakon stajanja motora jedan ili više sati. Kod stajanja od cca 5-10 min lampica se gasi odmah (u verglanju). Motor radi normalno i ne troši ulje…
ODGOVOR DOKTORA
Isuzuov dizelaš 1.7 DTI, koji se proizvodio u Poljskoj te ugrađivao u Opelove modele Corsa, Astra i Meriva, solidne je kvalitete, ali troši više od očekivanja. Jednostavno ima motora koji su ‘pogođeni’, poput tadašnjeg Volkswagenovog 1.9 TDI sa 105 KS i novijeg 1.6 TDI sa 105 KS te onih koji to nisu.
Zakašnjelo gašenje indikatora preniskog tlaka u sustavu podmazivanja nije problem, jer kod konkretnog motora lampica, kod paljenja nakon dužeg stajanja, može gorjeti i deset sekundi.
Mjerač tlaka, koji gasi lampicu, smješten je u glavi motora te je nakon paljenja potrebno određeno vrijeme, dok se u cijelom sustavu ne uspostavi potreban tlak ulja. Dužina svijetljenja kontrolne lampice ovisi o položaju mjerača tlaka i graničnom tlaku na koji je podešen.
Za svaki je motor (posebice s turbonabijanjem) dobro nakon paljenja pustiti motor da radi desetak sekundi prije nego se doda gas.
Komentari