Tijekom 2016., kad je provedeno ispitivanje pouzdanosti njemačke agencije TÜV, među 134 modela stara 2 do 3 godine, Opel Insignia dijeli 50. i 51. mjesto, s Mazdom 6. Najbolji u klasi, Toyota Avensis, ukupno je deveti
Opel je 1960-ih i 1970-ih bio pojam za kvalitetu, prvenstveno zaslugom “neuništivih” modela Opel Rekord i Opel Kadett, koji je tada koristio slogan “Das Auto’”. Potom je došlo do stagnacije i pada koji je kulminirao 1990-ih te je 1999. pokrenut program Olympia, za povećanje kvalitete.
Jedan od važnih rezultata bila je Opel Insignia, koja je stigla krajem 2008. Dužinom od 483 cm (22 cm više od Vectre) prešao granice srednje klase. U Opelu su tada jednim udarcem “ubili tri muhe”, jer je Insignia naslijedila ne samo Vectru i Omegu, nego i Signum.
Uspjeh je potvrdila titula ‘Europskog automobila 2009. godine’, a brendirana je i kao Vauxhall Insignia, Buick Regal, Chevrolet Vectra i Holden Insignia, za britansko, američko i australsko tržište. Razvoj je počeo 2002., a prvi koncept predstavljen 2003. na salonu u Frankfurtu.
Bilo je to u vrijeme prije ‘downsizinga’, zbog čega je Insignia najmasivniji model u klasi. U to je doba General Motors bio u kratkotrajnom ‘braku’ s Fiatom. Rezultat je izvrstan dizelaš 2.0 CDTI, jak adut Insignije. Naglašeno solidna, čvrsta izvedba temelji se na platformi Epsilon II, na kojoj su napravljeni i Cadillac XTC, Chevrolet Impala i Malibu, Buick LaCrosse i Regal i Saab 9-5.
Karavan Sports Tourer rastegnut je na 491 cm.
U sljedećim je godinama Insignia izgradila ugled kvalitetnog automobila, koja je nadmašila uglednije europske, neke ‘opjevane’ japanske konkurente. To pokazuje i izvješće njemačke agencije TÜV, koja prati pouzdanost najvažnijih modela na njihovom tržištu.
Tijekom 2016. godine, kad je ispitivanje pouzdanosti provedeno, među 134 modela starih dvije do tri godine, Opel Insignia dijeli 50. i 51. mjesto, s Mazdom 6. Najbolji u klasi, Toyota Avensis, na ukupnom je devetom mjestu, a iza Insignije su 53. Laguna, 55. Superb, 72. Accord, 93. Passat i 112. Mondeo. Analizirali smo starost koja je po kriterijima većine naših kupaca najzanimljiviji.
Ali, bez obzira ne te, ne baš pohvalne ocjene, Insignia se pokazala solidnom posebice u dizelskoj izvedbi, koja ima 80 kg veću masu od Volkswagen Passata. Riječ je, dakle, koji ničim bitnim, posebice dizelskim motorom nije bolji od “opjevanog” modela Volkswagen Passat B7, a 10 do 20 posto jeftinijem.
Opel Insignia s 1650 kg ima najveću masu u srednjoj klasi, svoje generacije, što se pokazuje solidnom i čvrstom limarijom, izvrsno zaštićenom, pa ni u modelima s kraja 2008. ne treba očekivati tragove hrđe. U modelima do 2012. bilo je problema s upravljačkim modulom, zbog kojeg je u servise povučeno više od 60.000 vozila.
Problema je bilo više s benzinskim modelima, koji su rijetkost na našem tržištu rabljenih. Kod benzinaca je osjetljiv MAF senzor tlaka usisnog zraka. Najuvjerljivije su verzije s dizelašem 2.0 CDTI, talijanskih korijena. Mjenjač je precizan i izdržljiv, a spojka u normalnim uvjetima može izdržati više od 200.000 km.
U tome je i najveće poboljšanje u usporedbi s Vectrom. Dobro je dimenzioniran i dvomaseni zamašnjak dizelskih modela, pa otkazuje rjeđe nego kod Volkswagen motora 2.0 TDI. Izvorno Fiatov dizelaš s 1956 ccm, koji se proizvodio sa 110, 120, 130, 140, 163 i 195 KS, trajan je i izdržljiv.
Bilo je početnih problema s brizgaljkama, ali kod novijih je modela sve OK. Čvršći od Volkswagenovog 2.0 TDI, a najbolji sa 130 KS, uz uvjerljiv spoj performansi i trajnosti.Većina Insignija na našim cestama ima izvorni ispušni sustav, a oni koji su ga mijenjali radili su to na više od 200.000 km.
Po tome se može procijeniti kako je automobil vožen. Izdržljivi su i ostali bitni dijelovi podvozja, od kuglastih zglobova i svih spona, do amortizera. Osjetljiva ručna kočnica i stražnji gumeni oslonci (seleni) jedino je što je osjetljivo u inače vrlo solidnom podvozju.
U prvom je slučaju problem sa sajlom, a u drugom u izvedbi bloka koji nije dovoljno masivan za težak automobil. Oba su problema riješena 2013., u sklopu redizajna.
U proteklih pet godina, koliko pratim održavanje Opela, s Insignijom 2.0 CDT je robustan dugohodni turbodizelaš (83 x 90,4 mm), izveden iz 1.9 CDTI (povećanjem provrta s 82 na 83 mm obujam je povećan s 1910 na 1956 ccm), blok je od sivog lijeva, ubrizgavanje Bosch, a bregasta vratila se pokreću pouzdanim zupčastim remenom.
Zračnost između glavčine i pogonskog vratila, ABS/TCS indicira kvar, istrošenje ležaja prednjih ramena, istrošenje lanca i lupanje razvodnog mehanizma, greške softvera motora, senzora tlaka i kontrolnog ventila turbopunjača…
Opel Insignia, ‘Europski automobil 2009. godine’, bila je najžešći oponent voljenom modelu Volkswagen Passat B7, a uspjeh joj se temelji na jednoj od najuspješnijih serija u povijesti europske autoindustrije.
Naslijedila je model Omega, nositelja titule’ Europski automobil 1987. godine’, a taj je model nastavio uspjeh legendarne limuzine i karavana srednje klase Opel Rekord, miljenika naših nekadašnjih ‘gastarbajtera’.
Opel Insignia je oduševila stilom, svojevrsnom kombinacijom limuzine i coupea, ali zbog toga joj je nedostatan komfor na stražnjim sjedalima bio najveći problem. Sa 100 kg više od Passata bio je najmasivniji model u klasi, što je doprinosilo sigurnosti i udobnosti, ali je zbog toga patila dinamičnost, a i potrošnja je bila viša od očekivanja.
U osnovi bio je to solidan model, vrline i mane opisati smo u testu rabljenog, a ovo su najčešći problemi i kvarovi Opel Insignije prve generacije (2008. – 2017.):
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora.
UZROK
Prekomjeran rad ABS/TCS-a u otežanim vremenski uvjetima (snijeg/led).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Pristupite memoriji grešaka ECM-a i obrišite kodove grešaka.
PROBLEM
Klikanje iz prednjeg kotača pri pokretanju.
UZROK
Zračnost između prednje glavčine i pogonskog vratila.
POPRAVAK
Podmažite kontaktne površine pogonskog vratila i prednje glavčine.
PROBLEM
Vibracije upravljača na 110-145 km/h.
UZROK
Istrošen stražnji nosač donjeg ramena prednjeg ovjesa.
POPRAVAK
Zamijenite stražnji ležaj donjeg ramena ovjesa s obje strane. Provjerite stanje guma, tlak guma, balans kotača i geometriju kotača.
PROBLEM
Poklopac prtljažnika/stražnjih vrata neće se otvoriti kad se pritisne prekidač za otvaranje.
UZROK
Neispravan prekidač za otvaranje prtljažnika/stražnjih vrata.
POPRAVAK
Ugradite novi prekidač za otvaranje prtljažnika/stražnjih vrata.
PROBLEM
Lupkanje iz motora pri pokretanju, nakon duljeg stajanja motora.
UZROK
Preuranjen rad aktuatora položaja bregastog vratila (CMP) zbog greške softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) nadograđenim softverom.
PROBLEM
Teško je aktivirati brzine.
UZROK
Centralna ploča spojke blokirana na ulaznom vratilu prijenosa.
POPRAVAK
Skinite mjenjač. Očistite i podmažite žljebove ulaznog vratila prijenosa. Ponovno stavite mjenjač.
PROBLEM
Motor podrhtava pri laganom ubrzanju.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.
PROBLEM
Oklijevanje pri ubrzavanju pod manjim opterećenjem.
UZROK
Računalo motora (ECM) – greška u mapi softvera.
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) nadograđenim softverom.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Povremeni gubitak snage pri ubrzavanju.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM). Greška sustava kontrole tlaka punjenja turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Pregledajte sustav kontrole tlaka punjenja turbine (TC). Zamijenite/popravite komponente prema potrebi. Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.
PROBLEM
Gubitak snage motora. Neobična buka iz motora.
UZROK
Nekontroliran rad zaklopke za kontrolu protoka zraka na usisnoj grani.
POPRAVAK
Skinite usisnu granu. Pregledajte sustav za kontrolu zraka usisne grane. Zamijenite/popravite komponente prema potrebi. Provjerite oštećenja motora. Zamijenite/popravite komponente prema potrebi.
PROBLEM
Svijetli lampica indikaciju kvara motora (MIL). Gubitak snage motora. Zatajenje motora.
UZROK
Sklop električnih instalacija brizgaljki goriva tare se o kanalicu što uzrokuje kratki spoj.
POPRAVAK
Ugradite novi sklop električnih instalacija brizgaljke goriva. Pristupite memoriji grešaka ECM-a i obrišite kodove grešaka.
PROBLEM
Nepravilan rad i variranje broja okretaja na praznom hodu.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte ECM s modificiranim softverom. Programirajte kalibracijski kod brizgaljki u računalu motora (ECM).
PROBLEM
2.0 CDTI: Svijetli lampica indikaciju kvara motora (MIL). Motor gubi snagu.
UZROK
Labav, oštećen ili nedostaje čep priključka vakuuma hladnjaka povratnih ispušnih plinova (EGR).
POPRAVAK
Provjerite stanje i namještenost čepa priključka vakuuma hladnjaka povratnih ispušnih plinova (EGR). Zamijenite ako je potrebno.
PROBLEM
2.0 CDTI: kontrolna lampica razine ulja motora svijetli nakon hladnog starta, premda je razina ispravna.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: programirajte računalo motora (ECM) nadograđenim softverom.
PROBLEM
2.0 CDTI: Buka i vibracije ispod vozila na otprilike 1500-2000/min, pri maloj brzini.
UZROK
Neispravan elektromagnetski ventil kontrole turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Postavite modificirani elektromagnetski ventil kontrole turbopunjača (TC).
PROBLEM
2.0 CDTI: a multifunkcijskom displeju prikazana je poruka upozorenja “Code 55” ili “check DPF”.
UZROK
Prekinut postupak regeneracije uslijed pogreške u mapi parametara u računalu motora (ECM).
POPRAVAK
Pokrenite prisilnu regeneraciju filtra čestica čađe (DPF), korištenjem dijagnostičke opreme proizvođača ili slične.
PROBLEM
Svijetli lampica indikaciju kvara motora (MIL). Motor gubi snagu..
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte ECM modificiranim softverom.
PROBLEM
Prikazana je poruka upozorenja “niska razina rashladnog sredstva”, premda je razina ispravna.
UZROK
Neodgovarajuća izvedba ekspanzijske posude rashladnog sredstva.
POPRAVAK
Ugradite modificiranu ekspanzijsku posudu rashladnog sredstva motora.
PROBLEM
(benzinci 2.8): svijetli lampica indikaciju kvara motora (MIL).
UZROK
Prekomjerna istrošenost razvodnih lanaca uzrokuje pogrešne signale iz davača položaja bregastih vratila (CMP). Za učinkovit popravak neophodna je nadogradnja softvera – obratite se proizvođaču.
POPRAVAK
Izmijenite razvodne lance s vodilicom i napinjačem, a po potrebi i lančanike. Provjerite je li računalo motora (ECM) programirano na servisne intervale od 15.000 km te ga po potrebi programirajte
PROBLEM
(benzinac 2.8 s automatskim mjenjačem) pogoršane performanse motora pri velikom broju okretaja. Automobil ne postiže deklariranu najveću brzinu
UZROK
Nekompatibilnost softvera između računala motora (ECM) i kontrolnog modula prijenosa (TCM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte ECM s modificiranim softverom.
U suradnji s Auto-elektrika Novak d.o.o.
Komentari