Opel Insignia 2.0 CDTI (2010.): slabo pali u jutro, a kompresija je dobra, je li to ozbiljan problem?

Autor:

Opel Insignia 2.0 CDTI ima kvalitetan i izdržljiv turbodizelski motor, koji je u osnovi proizvod tvrtke Fiat, odnosno Alfa Romeo, s oznakom odnosno 2.0 Multijet…

PITANJE ČITATELJA

Opel Insignia 2.0 CDTI, 110 KS, 2010., 264.000 km. Dobro vuče i ne dimi, a prosječno troši šest do sedam litara. Problem je što ujutro ponekad teško pali, i treba dugo verglati. Po danu bude sve u redu, a potom opet zataji u jutro. Izmjerio sam kompresiju, kako sam više kuta pročitao da je važno i sve je u redu (30 – 32 bara)…

ODGOVOR DOKTORA

Opel Insignia 2.0 CDTI ima kvalitetan i izdržljiv turbodizelski motor, koji je u osnovi proizvod tvrtke Fiat, odnosno Alfa Romeo, s oznakama 1.9 Multijet, a usprkos oznake ima 1956 ccm. Dobro se podsjetiti da je prva verzija tog motora, u listopadu 1997., ugrađena u Alfa Romeo 156 1.9 JTD, kao prvi turbodizelski motor s direktnim ubrizgavanjem po sustavu common-rail. 2.0 (1956 ccm) dobiveno je iz 1.9 (1910 ccm) povećanjem provrta sa 82 na 83 mm, uz zadržavanje hoda od 90,4 mm. U međuvremenu dobio je DOHC izvedbu sa 16 ventila.

Motor kojeg imate je sa 110 KS te je pouzdaniji i izdržljiviji, od također kvalitetnih verzija sa 130 i 160 KS. Iskusni mehaničari će vam potvrditi da je kvalitetniji i izdržljiviji od razvikanog Volkswagen 2.0 TDI, izvedenice od 1.9 TDI te uz redovito održavanje rijetko stvara probleme. Jedan od rijetkih problema (drugi je s dvomasenim zamašnjakom) je s propuštanjem goriva na brizgaljkama.

Brtvene gumice (O-prstenovi) se kod starijih primjeraka osuše i ne brtve dobro. Zbog toga dolazi do propuštanja goriva, i ulaska zraka u sustav. Potrebno je skinuti brizgaljku, doraditi dosjed i staviti novu gumicu. Nove su brizgaljke skupe (oko 2800 kn po komadu) pa je preporučljivo ugraditi reparirane, u specijalističkom servisu za dizelske motore.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.