Opel Astra 1.7 CDTI: mjerač tlaka ulja koji gasi indikatorsku lampicu smješten je u glavi motora te je nakon paljenja potrebno određeno vrijeme dok se u cijelom sustavu ne uspostavi potreban tlak ulja
PITANJE ČITATELJA
Opel Astra 1.7 CDTI, 2011., 214.000 km., signal niskog tlaka ulja gori 5-6 sekundi nakon paljenja motora. Ovo se javlja svakog jutarnjeg paljenja nakon stajanja motora preko noći. Kad se motor pali nakon kraćeg stajanja, lampica se gasi odmah (u verglanju). Motor radi normalno i troši 0,2 do 0,3 l ulja na 1000 km.
ODGOVOR DOKTORA
Opel Astra 1.7 CDTI se pokreće kvalitetnim turbodizelašem Isuzu, japanski koji se proizvodio u Poljskoj. Ugrađivao se u modele Opel Corsa, Opel Astra i Opel Meriva, a od 2003. ima ubrizgavanje common rail i oznaku 1.7 CDTI (dotada 1.7 DTI), solidne je kvalitete, ali troši više od očekivanja. Tlak ulja u tom motoru u praznom hodu je 0,8 bara, a u radnom režimu od 2 d0 3 bara
Zakašnjelo gašenje indikatora preniskog tlaka u sustavu podmazivanja, koje je podešen na 0,5 bara, može biti problem i ukazuje na dotrajavanje. No kod konkretnog motora to je posljedica specifične izvedbe mjerača tlaka i u pravilu ne ukazuje na problem. Mjerač tlaka motornog ulja, koji gasi lampicu, smješten je u glavi motora te je nakon paljenja potrebno određeno vrijeme, dok se u cijelom sustavu ne uspostavi potreban tlak ulja.
Dužina svijetljenja kontrolne lampice ovisi o položaju mjerača tlaka i graničnom tlaku na koji je podešen, ali i stanju motora (istrošenosti u tarnim kontaktima, koja povećava zazor i smanjuje trak ulja. Za svaki je motor (posebice s turbopunjačem) dobro nakon paljenja pustiti motor da radi desetak sekundi prije nego se doda gas.
Komentari