ONLINE TRGOVINA Tri četvrtine Hrvata kupuje preko interneta. Evo što i odakle najviše naručuju

Autor:

Online trgovina

Pixabay

Dinamika online kupovine u 2023. u Europi se stabilizirala uz blagi pad ukupnog broja kupaca, dok u Hrvatskoj njihov udjel raste, a 76 posto populacije kupuje putem interneta, što je u skladu i s europskim prosjekom.

Pokazuje to novo istraživanje Geoposta, koje je tvrtka DPD Croatia objavila u utorak.

U Hrvatskoj gotovo polovina online kupaca naručuje robu barem jednom mjesečno

DPD Croatia dio je Geoposta, najveće dostavne mreže paketa u Europi, a njihovo istraživanje pod nazivom “E-shopper barometar” za 2023. provedeno je u 22 europske zemlje s više od 24 000 ispitanika starijih od 18 godina, koji su od siječnja 2023. naručili fizičke proizvode putem online trgovina i primili barem jedan paket.

Među zemljama istraživanja bila je i Hrvatska, u kojoj, po rezultatima, oko 44 posto svih e-kupaca čine redovni e-kupci, koji online kupuju bar jednu kategoriju proizvoda svaki mjesec.

Među e-kupcima dominiraju žene

Istražili su i profil tipičnog hrvatskog e-kupca koji preferira besplatnu dostavu i sve više na alternativne lokacije, ili tzv. pickup lokacije, zatim paketomate, a pokazali su se i osjetljivima na cijenu.

U svim kategorijama narudžbe i kupnje proizvoda dominiraju žene, posebno u kategoriji cjenovne osjetljivosti, gdje čine čak 72 posto populacije kupaca, pri čemu ih je najviše udanih žena, niže platežne moći koje žive u urbanim sredinama.

Proizvode najviše naručujemo iz Kine, Njemačke i Velike Britanije

U kupnji najveći porast imaju proizvodi iz kategorija ljepote i zdravlja, modnih dodataka i nakita te svježe hrane i pića, dok su u skladu s europskim trendovima najpopularnije kategorije moda, ljepota i zdravlje te obuća.

Kada međunarodno kupuju, hrvatski građani najčešće naručuju iz Kine, Njemačke i Ujedinjenog Kraljevstva, i to najviše zbog nedostupnosti određenih proizvoda, marki ili web stranica na lokalnom tržištu, ali i bolje ponude i popusta.

Najviše hrvatskih e-kupaca želi da im stvari dođu na kućni prag

Istraživanje je pokazalo i da se online kupnja u Hrvatskoj jako povezuje s troškovima dostave te su besplatna dostava i povrat ključni i za donošenje odluka o kupnji, u čemu su kupcima još važni i mogućnost plaćanja pouzećem, kupnja bez kreiranja korisničkog računa i nedostatak skrivenih naknada. To su ujedno i stavke koje i najviše odbijaju hrvatske e-kupce.

Oko vrste i načina dostave redovni e-kupci u Hrvatskoj najviše vole da im stvari dođu kućni prag, njih 83 posto, ali je to, prema istraživanju, pad za sedam postotnih bodova u odnosu na godinu prije.

Velik rast dostave putem paketomata

S druge strane, najveći porast ima dostava na paketomate, koja je od 2021. porasla za 20 posto, kao i dostava na alternativne lokacije. Tako danas 34 posto dostava ide na tzv. out-of-home lokacije, poput paketomata i pickupa, dok 48 posto redovnih e-kupaca koristi više od jedne opcije dostave.

U svemu je, ističu istraživači, važno i povjerenje u dostavne službe i tvrtke, pa redovni e-kupci radije biraju one koje poznaju i kojima vjeruju.

Online kupnja smanjuje stres

I u Hrvatskoj se, kao i u Europi, istraživanjem pokazalo i da online kupnja smanjuje stres te štedi vrijeme i novac u usporedbi s fizičkom kupovinom, a europski ispitanici su navodili i da im se u tome sviđa i brza i pouzdana dostava, mogućnost praćenja paketa, fleksibilnost u odlučivanju o vremenu i mjestu isporuke te jednostavni i besplatni povrat proizvoda.

REGIONALNO ISTRAŽIVANJE Kvaliteta trgovine u Hrvatskoj bolja samo od one u Srbiji, trgovci ne znaju prodati dodatne proizvode

“Takve preferencije potrošača zahtijevaju stalno praćenje tržišnih trendova i prilagodbu poslovanja. U uvjetima izazovne ekonomske situacije online kupnja se sve više prepoznaje kao način uštede, a e-kupci kao izuzetno cjenovno osjetljivi. Ključni poticaji za e-kupnju su besplatna dostava i povrat, dok transparentnost informacija o dostavi postaje sve važnija za pozitivno iskustvo kupnje”, zaključuje se u istraživanju.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.