OLIVEROVA MIŽERJA Sindikat pomoraca: ‘Kad mu otkažu motori, pretvara se u skelu i pluta. Nije ga ni trebalo kupiti, ni nazvati po legendarnom pjevaču’

Autor:

26.07.2024., Split - Trajekt Oliver u kasnim satima uplovio je u Luku Split nakon sto je ostao u kvaru ispred Vela Luke sa 300 putnika.  Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL

Zvonimir Barisin/PIXSELL

I struka i sindikati upozoravali su da Jadrolinija nije trebala kupovati stari brod jer nema emergency generator, što znači da u slučaju da mu otkažu motori: nema rezerve. Nevjerojatno je to čuti, s obzirom na činjenice da je brod, kupljen u Grčkoj, koštao 12 milijuna eura bez PDV-a. A potom je 2,7 milijuna eura koštao njegov remont. Trajekt je prvi put zaplovio prije dva mjeseca – i već se jučer pokvario.

Dva puta došlo do tehničkog kvara

Dan prije tradicionalnog koncerta Oliveru Dragojeviću u čast trajekt ‘Oliver’ se pokvario, točno onako kako su stručnjaci i sindikalisti predviđali da će se dogoditi, jer je, kažu, Jadrolinija kupila tehnički neispravan brod.

Devet i pol sati trajala je agonija putnika koji su jučer ujutro u 10.30 krenuli iz Splita za Vela Luku. Nekoliko sati ‘Oliver’ je plutao u korčulanskom kanalu nakon što je čak dva puta došlo do tehničkog kvara. Navodno su imali problema s hlađenjem motora, pa je tako 340 putnika bez klime čekalo dolazak tegljača. I premda se sa snimci s broda čini da su se putnici dobro zabavljali pjesmom: i na kraju su stigli na odredište, problem je i dalje tu.

Podsjetimo, i struka i sindikati upozoravali su da Jadrolinija nije trebala kupovati stari brod jer nema emergency generator. I u slučaju da mu otkažu motori: nema rezerve. Čak 12 milijuna eura bez PDV-a koštao je brod koji je kupljen u Grčkoj, 2,7 milijuna eura koštao je remont broda koji je prvi put zaplovio prije 2 mjeseca. I pokvario se jučer, dan prije tradicionalnog koncerta u čast Oliveru Dragojeviću.

Sindikalist: ‘Plutanje je opasno, sreća što imamo sposobne pomorce’

Predsjednik strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije Ivan Srzentić rekao je da se tehnički neispravan brod nije ni trebao zvati po legendarnom Oliveru Dragojeviću.

“Ne radi se ni o kakvom iznenađenju s obzirom na to da smo kao Strukovni sindikat pomoraca Jadroliniju upozoravali da se radi o brodu suspektne kupnje. Brod je star gotovo 30 godina, nema emergency generator što je po meni jedna od ključnijih stvari na brodu. Kad brod ostane bez oba motora, a nema emergency generator – brod se pretvara u skelu i praktički pluta. Koliko je opasno, sva sreća da imamo sposobne pomorce Jadrolinije koji su, treba to istaknuti, vjerojatno držali stvar pod kontrolom”, komentirao je Srzentić, predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca.

Sukob vodećih HDZ-ovaca oko broda posvećenog Oliveru Dragojeviću

Trajekt Oliver – kvarovi od samog početka, o čemu je prvi pisao Nacional

Podsjetimo, Nacional je prvi otkrio dramatičnu situaciju u kojoj se forsiralo isplovljavanje broda s ozbiljnim sigurnosnim nedostacima. Jadrolinija je ove godine kupila trajekt star 27 godina za 12 milijuna eura bez PDV-a i potrošila dodatnih 2,7 milijuna eura na remont. Brod je plovio u Grčkoj i zvao se Hermes, a Jadrolinija ga je nazvala Oliver, te sad plovi na liniji Split-Vela Luka-Ubli. Zaplovio je 20. svibnja ove godine nakon remonta u brodogradilištu Viktor Lenac.

Trajekt “Oliver” je privukao pažnju javnosti jer je imenovan po pjevaču i glazbeniku Olveru Dragojeviću te plovi na vrlo opterećenoj liniji.

Jadrolinija je na proljeće sklopila dva ugovora za remont Olivera s Viktorom Lencom. Prvi ugovor, vrijedan 150 tisuća eura, bio je za hitne popravke, dok je drugi, vrijedan 2,55 milijuna eura, obuhvatio opsežnije radove. Najveći troškovi uključivali su popravak glavnog motora, garaže na palubi, ugostiteljstvo i elektro radove.

Brod je, prije nego što je zaplovio, prošao kroz nekoliko faza remonta. Prvi ugovor je sklopljen zbog hitnosti situacije, koja nije mogla biti predviđena, te nije bio predmet javnog natječaja. Drugi ugovor je prošao kroz standardni postupak nabave, pri čemu je Jadrolinija poslala pozive na sedam domaćih brodogradilišta, ali je samo Viktor Lenac dostavio ponudu.

Unatoč svim izazovima i dodatnim troškovima, Jadrolinija je uspjela osposobiti trajekt za plovidbu, te je Oliver napokon zaplovio 20. svibnja. Ovaj brod ima ključnu ulogu na liniji Split – Vela Luka – Ubli, koja je poznata po velikoj prometnoj opterećenosti. Javni interes za ovaj projekt bio je velik, ne samo zbog imena broda, već i zbog njegove važnosti za povezivanje otoka s kopnom.

‘OLIVER’ NIJE ISPLOVIO Inspekcija zabranila plovidbu, Milanović govorio o sumnjivim nabavkama polovnih brodova

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.