Croatia Classic Marathon
22. 06. 2024. 12:20
Autor: Željko Marušić
Dino Miić-Jakovlić
Većina naših skupova oldtimera su klasične, statične izložbe, ili kraće vožnje u koloni, dok je vrlo atraktivan koncept duljih trasa s kontrolnim točkama vrlo rijedak. Značajna je iznimka Croatia Classic Marathon, natjecanje u organizaciji OTK Stari kotači iz Strmca pored Svete Nedelje, natjecanje koje je 15. i 16. lipnja ove godine održano već po 27. put. U dva dana sudionici su prošli oko 260 km, bez ikakvih tehničkih problema, prateća se vučna služba vratila prazna. Prvog se dana vozilo oko 110 kilometara po Hrvatskom Zagorju, dok je drugi dan bio natjecateljski, bodovan za državno prvenstvo HROS-a i međunarodni Kup Koruške, te je 45 automobila vozilo po 160 km.
Zanimljivo, usprkos nazivu, ove je godine trasa oldtimer natjecanja dobrim dijelom prolazila kroz Sloveniju, gdje su održani i ispiti spretnosti. Vozilo se Žumberkom do Budinjaka, uključujući i trasu istoimenog brzinca WRC-a, a potom prešlo na slovensku stranu, uz okrjepu u Šmarješkim Toplicama i Otočcu ob Krki, da bi se potom natjecatelji u režimu slobodnog prometa vratili prema Hrvatskoj i cilju u Svetoj Nedelji. Na reliju su sudjelovali natjecatelji iz raznih dijelova Hrvatske, uz posebno dobru zastupljenost Zadra i Rijeke, ali i Austrijanci i Talijani. Što se tiče zastupljenosti marki, bila je sjajna: Ferrari, Porsche, Cadillac, Mercedes-Benz, BMW, Alfa Romeo, Triumph, MG… od Forda GPW iz 1945. do Subaru SVX-a iz 1992.
Mi smo na poziv neumorne predsjednice Starih kotača Andreje Weber kao suvozači prvi dio relija proveli u najmanjem automobilu na reliju, Fiatu 500L iz 1971, u kojem nas je vozio Mirzo Kurspahić, legenda naše oldtimer scene. Ma koliko nam druženje bilo ugodno, ipak nam je udobnije bilo na sljedećoj dionici, koju smo proveli u najvišem vozilu susreta: Robert Horvat uvezao je svoju impozantnu Toyotu Land Cruiser čak s Mallorce. Dok smo se u završnoj trećini relija imali zadovoljstvo voziti u vjerojatno najstarijem Volvu u Hrvatskoj, modelu PV444 Samoborca Branislava Pažmana, koji datira još iz 1952. Uživali smo vozeći se u svakom od ta tri zanimljiva, a vrlo različita automobila.
U ukupnom su poretku dominirale austrijske posade, pokazujući kako je ondje kompetitivnost oldtimer natjecanja ipak veća nego u Hrvatskoj. Ukupnu su pobjedu odnijeli Alexander i Michael Uran u Mercedesu 300 D iz 1984, ispred posada Zimmermann-Bacher u Subaruu SVX, Rom-Mühlmann u Porscheu 911 i Fellner-Fellner u Ferrariju 328 GTS. Najbolja su hrvatska posada bili Mateo Licul i Kristina Kovačević iz OTK Rijeka u Innocenti Miniju na petom mjestu, ispred najuspješnije ekipe iz kluba organizatora: Dominik Janeš i Nicole Stanić u Zastavi 750 su, uz sav posao oko organizacije, osvojili i vrijedne bodove u domaćem prvenstvu.
Domagoj Dozet
Treće mjesto u domaćoj konkurenciji ostvarila je zadarska posada Bajlo-Paulin. Croatia Classic Marathon i opet se pokazao kao vrhunski organizirano i sprovedeno natjecanje, a već i sama debljina „roadbooka“, knjige s uputama iz koje suvozači čitaju trasu vožnje, pokazuje zahtjevnost besprijekorno odrađenih priprema od strane organizatora. Tek smo gotovi s ovim izdanjem, a već se veselimo dvadeset i osmom, nagodinu.
PLENKOVIĆ PADA NA MINIMUM Radić: DOMiNO neće biti dio vladajuće većine…
‘6 TRAVARICA I ‘ČEDO’ U WESTINU’ Petrač se s članovima svoje ‘zločinačke organizacije’ sastajao i…
KAKO VAM SE SVIĐA? Milanović objavio novi izborni slogan
ZVUČI POZNATO? Milanović iskoristio isti slogan kao i Franjo Tuđman prije 27 godina
‘OTKOMANDA ‘Policajci zbog prebrze vožnje zaustavili automobil s čelnicima USKOK-a, pa dobili prijavu’
IMAMO DOKUMENT! Kirurg koji mijenja Rotima u Vinogradskoj, a desna mu je ruka i u…
Komentari