Pitanja koja traže odgovor (10): zašto se motori motocikala vrte do 14.000/min, a automobila do 6000/min?

Autor:

Pixabay

Motori motocikala iz istih gabarita trebaju imati veću snagu, odnosno veliku snagu trebaju razvijati sa znatno manjim okretnim momentima…

Kako nastaje okretni moment motora? Odgovor: umnoškom tlaka i površine čela klipa nastaje sila na klipu, iz koje, množenjem s krakom na kojem djeluje, na radilici, nastaje okretni moment. Dakle, povećanjem tlaka izgaranja povećava se okretni moment.

No tlak izgaranja je limitiran temperaturom izgaranja, koja kod benzinskih motora doseže 2000 Celzijevih stupnjeva te se tlak izgaranja ne smije povećati iznad 60 bara. Zbog toga se snaga, razmjerno malih motora motocikl, koji zbog razmjerno malih klipova (male čelne površine) imaju razmjerno male okretne momente, može povećati samo povećanjem brzine vrtnje motora, do oko 14.000/min (kod sportskih više).

Time se smanjuje trajnost motora, ali motocikli u pravilu prelaze manje kilometara od automobila, kojima je brzina benzinskih (otto) motora ograničena na 6000/min (kod sportskih automobila više), a dizelskih (diesel) do 5000/min.

Pitanja koja traže odgovor (1): Zašto su automobili s prednjim pogonom stabilniji nego sa stražnjim?

Pitanja koja traže odgovor (2): Zašto su dizelaši štedljiviji od benzinaca?

Pitanja koja traže odgovor (3): Zašto je održavanje dizelskih motora (znatno) skuplje nego benzinskih?

Pitanja koja traže odgovor (4): Zašto se široke gume brže troše od uskih?

Pitanja koja traže odgovor (5): zašto su brzi motocikli toliko opasni i pogibeljni?

Pitanja koja traže odgovor (6): zašto zimske gume zimi bolje drže cestu nego ljetne?

Pitanja koja traže odgovor (7): zašto nije preporučljivo snažno kočiti u zavoju?

Pitanja koja traže odgovor (8): treba li zimskim uvjetima snižavati tlak zraka u gumama

Pitanja koja traže odgovor (9): zašto automobili na plin troše više i imaju nižu snagu nego na benzin?

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.