Rezultati dvogodišnjega EU projekta The GLAMers kojemu je cilj podržati kulturne institucije u njihovoj digitalnoj transformaciji kroz angažman mladih, predstavljeni su u utorak u sklopu događanja “Digitalna iskustva uz kulturi” u Tehničkom muzeju Nikola Tesla u Zagrebu.
Organizator događanja je Muzej za umjetnost i obrt, koji kao partner sudjeluje u projektu The GLAMers već gotovo dvije godine. Viša kustosica MUO-a Iva Novak objasnila je kako je riječ o Erasmus+ projektu koji kroz svoje aktivnosti i otvorene obrazovne resurse nudi savjete te mogućnosti obuke za podršku ustanovama u njihovoj digitalnoj transformaciji kroz sudjelovanje mladih, kako bi pažljivo osmislile digitalno poboljšane aktivnosti, te građu prezentirale na neke nove i zanimljive načine, prilagođene mlađoj publici.
“GLAM je akronim za galerije, knjižnice, arhive i muzeje, a GLAM-eri smo mi, partneri na ovom projektu, koji pokušavamo smisliti rješenja ili alate kako bi kulturne ustanove što lakše prošle kroz digitalnu transformaciju, koja je u vrijeme pandemije postala neophodna a sad, nakon nje, svima nam je jasno da je to zapravo naša budućnost”, rekla je Novak.
Događanje u Tehničkom muzeju organizirano je kako bi se alate i iskustva razvijene u sklopu projekta prikazalo u širem kontekstu, te pokazalo drugim djelatnicima kulturnih ustanova kako što bolje digitalno posredovati sadržaje. Projekt punog naziva “The GLAMers: Jačanje GLAM-ova kroz angažman mladih tijekom krize covid-19”, počeo je u ožujku 2021., a traje do konca veljače 2023. Koordinator projekta je Ciparsko sveučilište za tehnologiju, a partnerski konzorcij, osim MUO-a, čine Citizens in Power (Cipar), Web2Learn (Grčka) i Michael Culture Association (Belgija). Pridruženi partneri MUO-u na projektu su Tehnički muzej Nikola Tesla i 16. gimnazija.
U sklopu projekta napravljena su istraživanja i pregled najboljih praksi, predstavljenih u utorak na događanju nazvanom “Digitalna iskustva u kulturi”, a koje je okupilo niz izlagača i kulturnih institucija te privatnih tvrtki, koji su predstavili značajne projekte i ideje iz kreativne industrije.
“Jedan od glavnih rezultata u projektu su online tečajevi. Svaki partner organizirao je po jedan u ukupnom trajanju od 40 sati, u kojima su sudjelovali djelatnici kulturnih ustanova, a bavili su se analizom društvenih mreža, strategijama u muzeju, te povezivanjem baštine, digitalnih sadržaja i mladih”, kazala je Novak.
Održan je i niz stručnih webinara, te brojne radionice u obliku debata, odnosno, brainstorminga, gdje se pokušalo od mladih saznati što oni očekuju od kulturnih institucija, što im se sviđa a što ne, iz čega je napravljen video u kojemu se pokazuje što činiti a što ne.
“Jedan je od važnijih zaključaka projekta da bi prilikom dizajniranja sadržaja bilo idealno uključiti publiku, odnosno, konkretno, nama su u ovom projektu u fokusu bili mladi, a prema našim istraživanjima, mladi zaista jesu zainteresirani i rado bi bili sukreatori digitalnih sadržaja”, napomenula je Novak.
Također je objavljena publikacija s otvorenim pristupom “Serija slučajeva digitalno posredovanog angažmana mladih za GLAM-ove tijekom pandemije”, koja okuplja neke od najboljih primjera digitalno posredovanih sadržaja u kulturnim institucijama. Rezultati projekta ostaju digitalno vidljivi najmanje dvije godine, a konačno događanje čitavog projekta bit će 13. veljače u Limassolu na Cipru, koje će se prenositi putem Zoom platforme.
Komentari