Od 05. do 07. lipnja u Zagrebu je po prvi put održan Global Government Jam, događaj u okviru globalne inicijative u kojoj su dionici javne uprave, zaposlenici državnog i privatnog sektora te studenti diljem svijeta istovremeno radili na rješavanju izazova i dizajnu usluga iz domene javnog sektora.
Organizacijom prvog Zagreb Government Jama, Zagreb i Hrvatska stavljeni su na mapu s više od 30 ostalih lokacija u svijetu, na kojima su se problemi javnog sektora rješavali na inovativan i uključiv način.
Tema ovogodišnjeg Government Jama bila je obznanjena tek u utorak 05. lipnja, nakon čega su svi sudionici imali na raspolaganju samo 48 sati da osmisle rješenje i ”prodrmaju javni sektor”. Na Zagreb Government Jamu generirano je više od 70 grubih ideja, podijeljenih u kategorije poput obrazovanja, energetike, transporta, upravljanja otpadom, zdravstva, pravnog sustava, a sudionici su se kasnije podijelili u grupe kako bi razvili tri finalna koncepta, svaki s ciljem osmišljavanja inovativnih rješenja za poboljšanje sveukupne kvalitete života građana.
Neka od rješenja i mogućnosti rješavanja problema javnog sektora odnose se na koncept ugradnje solarnih panela usmjeren prema mladim vlasnicima prvih nekretnina, koncepta digitalizacije javne uprave koji centralizacijom dostupnih informacija i usluga omogućuje korisniku rješavanje većine zahtjeva na jednom mjestu te platforme koja omogućuje studentima kreiranje studijskog programa prema njihovim potrebama, od odabira kolegija i praksi, preko povezivanja s mentorima i kolegama, sve do profesionalnog savjetovanja. Upravo je ovo zadnje rješenje dobilo najviše glasova te ponijelo titulu najboljeg na ovogodišnjem Jamu.
Rješenja su razvijana koristeći “design thinking“ metodologiju, a sam rad na rješenjima sastojao se od kratkih teorijskih blokova te praktičnog rada, pod budnim očima konzultantica za korisničko iskustvo tvrtke Radilica – Petre Ravlić, Marine Milić Kravar, Katarine Pranjić i Tee Zavacki. Ovakav pristup rješavanju problema u skladu je s globalnim trendovima u kojima sve veću važnost ima service design, odnosno dizajn usluga.
Komentari