Odgođeno uvođenje novog sustava odvoza otpada u Zagrebu. Tomašević objavio novi datum

Autor:

31.05.2022., Zagreb - Gradonacelnik Zagreba Tomislav Tomasevic odrzao je konferenciju za medije u Staro gradskoj vijecnici nakon svecanost dodjele javnih priznanja Grada Zagreba i Nagrada Zagrepcanka godine povodom Dana Grada Zagreba.   Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Patrik Macek/PIXSELL

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u utorak je održao redovitu konferenciju za medije na kojoj je komentirao gradske aktualnosti.

Prije Tomaševića se obratio njegov zamjenik Luka Korlaet. “Izabrali smo novog ravnatelja Zavoda za prostorno uređenje Grada Zagreba. Kadrovskim pojačanjem nadamo se pozitivnim pomacima u njenom poslovanju. Zavod doživljavamo kao jedan od gradskih ureda, ravnatelj Zavoda je prisutan na redovitim tjednim koordinacijama pročelnika gradskih ureda, sa Zavodom usko surađujemo i izbor je bitan. Radi se o arhitektu i urbanistu Nikši Božiću”, rekao je Korlaet.

Dodao je da se Božić zalaže za poboljšanja u hrvatskom sustavu prostornog planiranja. “Njegova vizija razvoja Zagreba bazira se na vraćanju ishodištima urbanističkog planiranja, od čega se u zadnjih nekoliko desetljeća odustalo. To podrazumijeva ravnomjeran razvoj gradskih četvrti”, istaknuo je.

Korlaet je poručio i da se ovim izborom nadaju jačanju Zavoda, autonomije planerske struke te stručnoj pomoći u izmjenama GUP-a koje su pokrenute.

Tomašević je novinarima rekao da su najavili da će govoriti o otpadu i novom modelu, ali i o problemima koje imaju u odvozu otpada.

“Što se tiče uvođenja novog modela naplate komunalnog otpada, to je jedan od najambicioznijih projekata i da je Zagreb jedini veliki grad u Hrvatskoj koji je krenuo u drugačiji sustav naplate Što se tiče odluke, ona je u skladu sa zakonom, međutim svi drugi veliki gradovi su odlučili zadržati isti model naplate, gdje je varijabilni dio procjena, a ne stvarna količina odvoženog miješanog komunalnog otpada”, rekao je.

“Kad smo u veljači donosili odluku rekao sam da je 1.7. ambiciozan cilj. S obzirom na procese i ono što smo predvidjeli želimo da novi sustav bude dobro pripremljen, imajući na umu ambiciozne ciljeve, idemo na odgodu novog sustava odvoza otpada do 1.10.”, istaknuo je Tomašević.

Otkrio je da su javne nabave za proizvodnju vrećica su u završnoj fazi. “Javna nabava po zakonima minimalno traje tri mjeseca, iz te perspektive rok od 1.7.je bio ambiciozan. Javna nabava će biti spremna za rok koji sam najavio i on se neće pomicati. Što se tiče distribucije vrećica, imali smo iskaz interesa koji je završio za trgovačke centre, najveći trgovački lanci su se javili Čistoći za distribuciju vrećica, to su Konzum, Spar i Tisak i to po minimalnoj marži od 3,7 posto. Priče koje su se pojavljivale po medijima da će trgovci imati maržu od 37 posto u cijeni vrećice nisu točne. Pojavljivale su se informacije da će vrećica od 8 kuna, da će 2,5 kune od tih 8 ići trgovcima – neće nego će ići oko 25 lipa. Radi se o minimalnim maržama, na njih su pristali trgovački centri i prodajna mjesta, očekujemo da će nam se pridružiti i drugi trgovački centri jer želimo da po minimalnoj naknadi svima budu dostupne vrećica. Cijena vrećice se ne mijenja za građane, 2 kune kad govorimo o vrećici od 10 litara, 4 kune za vrećicu od 20 litara i 8 kuna za vrećicu od 40 litara. Bez obzira na inflaciju i sve okolnosti koje su se desile u 5 mjeseci, najavili smo cijenu vrećica u siječnju i toga se držimo”, pojasnio je Tomašević.

Gradonačelnik je rekao i da su netočne informacije o svađi s trgovačkim centrima. Govoreći o boksevima na javnim površinama, rekao je da su tri puta produljivali poziv, te da sada imaju dovoljno prijava. “Ima ih oko 4 tisuće, imamo 10 timova koji svakodnevno obilaze višestambene zgrade i definiraju je li moguće postaviti boks, ako je gdje će ga postaviti”, izjavio je.

Dodao je da su tipski modeli bokseva napravljeni, da su u završnoj fazi po pitanju dozvola, te da je napravljen i iskaz interesa za sve proizvođače koji žele proizvoditi tipski boks. “Imamo podzemne spremnike, u srpnju ćemo imati prve nadzemne boksove na javnim površinama višestambenih zgrada, nego i pilot projekt podzemnih spremnika u strogom centru grada jer tamo ne želimo davati dozvole za postavljanje bokseva s obzirom na vizualni identitet povijesne jezgre”, istaknuo je.

Tomašević kaže je i da moraju naći lokacije koje nemaju podzemnu infrastrukturu kako bi se postavili podzemni boksevi. Nađeno je, dodaje, dvadesetak lokacija koje su čiste, a pilot projekt će biti vidljiv u srpnju.

Podaci o digitalizaciji svih mikrolokacija svih spremnika, otkrio je, se unose. “Razlog tome je da nemamo situaciju da se pored spremnika stavlja glomazni otpad, miješani otpad i takve stvari, zato želimo da spremnici budu pod kontrolom vlasnika. Ne želimo da Zagreb bude kantograd jer imamo 122 tisuće spremnika na javnim površinama”, poručio je.

Tomašević je dodao i da će se dobar dio spremnika maknuti s javnih površina, a dio će biti u boksevima. “U zadnje vrijeme imamo problema s odvozom otpada. Tu se poklopilo nekoliko stvari. Kao prvo, 5 godina nije kupljen niti jedan novi kamion u Čistoći, imamo stari vozni park, isto tako se teško dolazi do rezervnih dijelova o čemu sam govorio i za druge. Imali smo proces utvrđivanja viška u administraciji u Holdingu uključujući i Čistoću, nudlili smo višku ljudi operativna radna mjesta kao što su ona u Čistoći komunalnih radnika. Proces je morao završiti prije nego smo mogli zapošljavati, sada su ti procesi za zapošljavanje u tijeku. Ono što se nažalost poklopilo je da smo po zakonu morali do kraja lipnja ove godine imati situaciju da su radnici morali iskoristiti godišnje, a radili su neprestano zbog uvjeta pandemije, smanjeni su bili kapaciteti kako bi odvozi išli i to se nije stiglo do ovoga trenutka”, naglasio je gradonačelnik.

Davor Vić, šef Čistoće, rekao je da je činjenica da se u ovakvom sustavu gdje imamo visok radni intenzitet posla, najmanji – vidi nedostatak u kapacitetima. “Što se tiče radnih kapaciteta, kao što je gradonačelnik rekao, u mehanizaciju se nije ulagalo, dogodio nam se val kvarova koje nastojimo sanirati u što kraćem roku. S tako starim voznim parkom svi vidite kakva su to vozila, neka su iz sredine devedesetih godina, teško je predvidjeti kakvi će biti kvarovi. Nekakvi pomaci su napravljeni, Holding je stabilizirao financijsko poslovanje, imamo puno bolji odnos s dobavljačima rezervnih dijelova i čak unatoč njihovim poteškoćama po pitanju logistike, porasta cijena energenata i naftnih derivata, imamo skladište koje je u optimumu, a efekti toga će se vidjeti kroz neko vrijeme”, rekao je.

Komentirajući popravak postojećeg voznog parka, Vić je rekao da su izvršili sinergiju na razini Holdinga i ‘dio ljudi iz Zrinjevca i Cesta su došli pomoći dečkima u radioni’. “Raspisan je natječaj za nabavku 15 novih vozila, to je dio trogodišnjeg plana gdje ćemo zanoviti 60 novih vozila za odvoz otpada. Nama 90 vozila izlazi u prvoj smjeni, 65 nastavlja drugu smjenu i njih 17 u trećoj smjeni. To je 17 vozila koja rade bez prestanka”, rekao je.

Dok se ne okonča nabava novih vozila, dodao je, ići će u najam vozila. Komentirao je i navode da ljudi imaju poteškoća s nalaskom komunalnih radnika. “Započeli smo proces zapošljavanja 50 komunalnih radnika. Taj proces ide sporije, ali ćemo u narednih nekoliko tjedana i to oformiti”, poručio je.

Tomašević je rekao da neki gradovi nisu ni objavili varijabilni dio još uvijek te da je Zagreb bio transparentan. “Nismo u veljači bili dužni objaviti varijabilni dio, nego fiksni, ali smo htjeli da građani imaju cijeli paket”, istaknuo je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.