U Nacionalnom muzeju moderne umjetnosti u Galeriji ‘Josip Račić’ u četvrtak se otvara izložba Kristiana Kožula ‘Intercisus’.
Kožulovi radovi dosad su bili predstavljeni na mnogobrojnim samostalnim i skupnim izložbama kod nas i u svijetu, a u Galeriji „Račić“ zagrebačka kulturna javnost imat će priliku vidjeti istoimenu umjetnikovu ambijentalnu instalaciju.
Kustos izložbe je Klaudio Štefančić, voditelj Zbirke akvarela, crteža i grafike 19. i 20. stoljeća NMMU. Izložbu prati dvojezičan katalog s tekstom Klaudija Štefančića.
Sukladno epidemiološkoj situaciji, službeno otvorenje neće se održati, a izložba traje do 31. listopada.
“Što znači imati tijelo u modernom dobu, odnosno kako se život tog tijela može prikazati u skulpturi, to treba zahvaliti modernoj umjetnosti. Ništa s modernim svijetom više nisu imala tijela Michelangelovih skulptura ili tijela koja su prikazivali neoklasicistički umjetnici. To su bila idealizirana tijela i pripadala su prije bogovima, nego ljudima koje su moderni umjetnici sretali na ulicama i čija su tijela voljeli, ljubili ili gubili u ratovima. U središtu Kožulovog bizarnog vitalizma, međutim, nije ljudsko tijelo, nego jedan oblik materije koji je u neprestanom toku, u stalnoj metamorfozi. Kožulov izokrenuti gestalt ne počiva samo na integraciji živog i neživog svijeta – primjerice, ljudskog tijela i kamena, u slučaju Moorea ili ljudskog tijela i mita, kao u slučaju Brancusija – nego uključuje i društvene procese (znanost, ekonomiju, tehnologiju itd.). Ono što nam na njegovim izložbama zaokuplja pažnju nije dakle tradicionalna skulpturalna forma, nego određena materijalna formacija. Ona simbolizira procese koji se odvijaju na razini prirodnih i društvenih entiteta nad kojima kao čovječanstvo nemamo nikakvu kontrolu. Prikazati neizvjesnost uzrokovanu tim saznanjem, a ne posegnuti za arhetipskom simbolikom i metafizikom predstavlja Kožulovo osobito postignuće“, napisao je Klaudio Šefančić u tekstu ‘Skulpturalne formacije Kristiana Kožula’.
Kristian Kožul (München, 1975.) završio je Umjetničku akademiju u Düsseldorfu (Njemačka). Izlagao je na skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu (PS1, New York, USA, 2005.; Criss-Cross, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb, Hrvatska, 2007.; Boys Craft, Muzej Haifa, Izrael, 2008.; Summer Camp, Galerija Exile, Berlin, 2010.; Bandits, Pirates & Outlaws – Lost Coast Culture Machine, Fort Bragg, USA, 2010.; B-B-B-BAD, Galerija Anna Kustera, New York, USA, 2011. i drugima).
Među samostalnim izložbama treba istaknuti izložbe u Laubi i Muzeju suvremene umjetnosti (Zagreb, Hrvatska), Art salonu (Celje, Slovenija), Galeriji Galženica (Velika Gorica, Hrvatska), Galeriji Kibla (Maribor, Slovenija), Galeriji minorita (Graz, Austria), Galeriji TZR (Düsseldorf, Germany), Galeriji Anhava (Helsinki, Finland), Galeriji Goff+Rosenthal i Galeriji Pablo’s Birthday (New York, USA). Kristian Kožul živi i radi u Zagrebu.
Komentari