Prošlog tjedna u Klovićevim dvorima otvorena je izložba o pariškom razdoblju Vlahe Bukovca, a na jesen se u Umjetničkom paviljonu otvara izložba koja prati Bukovčev rad uz pariškog mentora. Nacional otkriva kako je ministrica kulture ravnatelje tih ustanova na sastanku upozorila na taj veliki propust
Prošli četvrtak u Galeriji Klovićevi dvori otvorena je izložba “Vlaho Bukovac – Pariško razdoblje 1877.-1893.”, prva od triju izložbi o Bukovcu koju priprema ta institucija, a Umjetnički paviljon upriličit će u rujnu izložbu “Vlaho Bukovac i njegov pariški profesor Alexandre Cabanel”. Postavlja se pitanje je li neupitna važnost tog slikara dovoljan razlog da se u Zagrebu, pola godine nakon zatvaranja izložbe koja obrađuje i prikazuje parišku dionicu Bukovčeva opusa, a time i njegov odnos s Cabanelom, održi izložba koja se bavi odnosom Bukovca i uglednog slikara i profesora u čijoj je klasi studirao slikarstvo za vrijeme boravka u Parizu. Koliko se razlikuju koncepcije dvaju izložaba i koliko bi se trebale razlikovati da to ima uporište? Kako su se postavili, ili će se postaviti, Ministarstvo kulture i Grad Zagreb glede financiranja tih izložaba i kojim se kriterijima vode?
NACIONAL JE KONTAKTIRAO Ministarstvo kulture i Odjel za kulturu grada Zagreba te je u razgovoru s ravnateljem Galerije Klovićevi dvori Antonijem Picukarićem, ravnateljicom Umjetničkog paviljona Jasminkom Poklečki Stošić i povjesničarom umjetnosti i muzeologom Nikolom Albanežeom koji nije uključen ni u jedan od tih dvaju projekta, ali se bavi ne samo praksom, nego i teorijom muzejskih izložaba, pokušao dobiti odgovore na ta pitanja…
Komentari