Najtraženija zanimanja na domaćem tržištu rada u prvom kvartalu 2023. bila su prodavač (trgovac), konobar (barmen), skladištar, vozač, kuhar, recepcioner te radnik u proizvodnji, dok je odnosu na prvi kvartal prošle godine u kategoriji IT i telekomunikacije zabilježen znatan pad potražnje od 23 posto, objavio je u petak portal MojPosao.
Na MojPosao platformama, web stranici MojPosao i mobilnoj aplikaciji PosLovac, u prvom kvartalu ove godine objavljeno je više od 26 tisuća oglasa za posao, 11 posto više u odnosu na prošlu godinu, dok je na oglase za posao pristiglo više od 423.000 prijava, što je na razni prošle godine.
U odnosu na prvi kvartal prošle godine, u kategoriji IT i telekomunikacije zabilježen je osjetan pad potražnje za radom od 23 posto, što odgovara kretanjima na globalnom tržištu rada. Istodobno je broj prijava na oglase porastao za 17 posto.
Direktor portala MojPosao Igor Žonja ističe da je ovdašnje IT tržište povezano sa svjetskim, u prvom redu s američkim, pa se i zbivanja s globalnog tržišta u većoj ili manjoj mjeri uvijek preliju i na domaće tržište rada.
“Međutim, ta povezanost nije toliko izražena kao, primjerice, u Srbiji. Tamo je, naime, zabilježen značajno veći pad broja oglasa u istom razdoblju, a broj prijava je porastao za čak 60 posto što sugerira kako je veći broj ljudi ostao bez posla i krenuo u potragu za novim karijernim izazovima. Iako je nezahvalno prognozirati što slijedi u nastavku godine, usudio bih se reći kako će se pad potražnje za radnom snagom u sektoru IT-a nastaviti do polovine godine, nakon čega bi trebao uslijediti oporavak tržišta i blagi rast“, naveo Žonja.
Među najtraženijim zanimanjima u 2023. godini su ona iz područja turizma i ugostiteljstva te prodaje. Udio oglasa u kategoriji prodaje povećao se u odnosu na prošlu godinu, te sada ta kategorija nosi gotovo petinu svih oglasa. Udio oglasa u kategoriji turizam i ugostiteljstvo se nešto smanjio i apsolutni broj oglasa u toj je kategoriji nešto maji nego što je bio u istom razdoblju prošle godine.
Najtraženija zanimanja u prvom kvartalu 2023. bila su prodavač (trgovac), konobar (barmen), skladištar, vozač, kuhar, recepcionar te radnik u proizvodnji.
Najveća ponuda zabilježena je u kategorijama prodaja (trgovina) s 18 posto oglasa, potom turizam i ugostiteljstvo sa 17 posto oglasa te proizvodnja i zanatske usluge s 11 posto oglasa.
U kategoriji s najvećim brojem oglasa, u prodaji, rast u odnosu na prvi kvartal prošle godine iznosi 19 posto.
Isto tako, tri od četiri oglasa su za rad na neodređeno. Obzirom na vrstu zaposlenja, u prvom kvartalu 2023. godine oglasi za rad na neodređeno činili su čak 74 posto ukupnog broja oglasa, što je nešto veći udio nego prethodne godine. Djelatnici za sezonski posao tražili su se u osam posto oglasa, dok se tri posto oglasa odnosilo na studentske poslove.
U prvom kvartalu 2023., ističu iz portala MojPosao, poslodavci su najčešće tražili kandidate sa srednjom stručnom spremom budući da je u 54 posto oglasa srednja stručna sprema bila je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj.
Gotovo polovina oglasa (48 posto) bilo je za Zagreb i zagrebačku županiju, nakon čega slijede obalne županije: Splitsko-dalmatinska (14 posto), Primorsko-goranska (13 posto) te Istarska (11 posto).
Komentari