Bračni par Škoro uvodi na hrvatsku političku scenu novo značenje kratice OPG. Po onome kako su funkcionirali, OPG u njihovu slučaju može značiti i obiteljsko-političko gospodarstvo. Otkriva to među ostalim račun koji je Nacional danas objavio u tiskanom izdanju.
Miroslav Škoro, donedavni predsjednik Domovinskog pokreta, lagao je prošlog tjedna u intervjuu Večernjem listu kad je rekao da cijena po kojoj je Domovinskom pokretu zaračunao svoje vino “nije bila maloprodajna, nego veleprodajna umanjena za 20%”. Ili se možda zabunio. Naime, iz računa-otpremnice broj 61/VEL/1 koji je tvrtka Campus d.o.o., koju vodi Škorina supruga Kim Ann, a koji je izdan Domovinskom pokretu 9. prosinca 2020. godine i to za 2790 boca Vina Škoro i 1479 komada Škorinih CD-a iz 2015., jasno je naznačeno da je prodajna cijena boce vina 55 kuna (bez PDV-a) i da je na tu cijenu obračunat popust od – 10 posto, a ne 20 posto, kako Škoro tvrdi. Ukupno je za 2790 boca Campus Domovinskom pokretu naplatio 138.105 kuna bez PDV-a to jest 49,50 kuna po boci. Kad se tome pridoda PDV, jedna boca stajala je 61,80 kuna.
Boca Škorinog vina u maloprodaji se prodaje po cijeni od 70 kuna pa konačna cijena s PDV-om odgovara umanjenju od 10 posto na maloprodajnu cijenu s PDV-om.
To samo pokazuje da je Škoro, unatoč svojoj tezi da je stranka brendirana na njegovom imenu te da je prodaja vina i CD-a s njegovim imenom bila dio šireg dogovora o brendiranju stranke, ipak bio svjestan da podatak o tome da je Škoro zarađivao na račun vlastite stranke ne može bar dobro zvučati u javnosti.
No, iz računa izdanog od strane Campusa vidljiv je još jedan zanimljiv detalj. Naime, Škorina tvrtka Campus d.o.o. registrirana je na adresi Gračanske dužice 2, na istoj adresi na kojoj je u to vrijeme, dakle u prosincu prošle godine, bio registriran i Domovinski pokret. Barem je tako naznačeno na računu Campusa jer na tu adresu Campus poslao Domovinskom pokretu račun.
Domovinski pokret, prema podacima iz Registra političkih stranaka, registriran je na adresi Vlaška 81f u Zagrebu. Međutim, iz istog Registra vidljiva je još jedna zanimljivost. Jedan dio ogranaka i podružnica stranke, a svaki je registriran kao posebna jedinica, nose naziv Ogranak Domovinskog pokreta Miroslava Škore Grada Splita ili pak Podružnica Domovinskog pokreta Miroslava Škore Brodsko-posavske županije. To nije slučaj sa svim podružnicama i ograncima, ali s mnogima jest. Pa se postavlja pitanje hoće li sve te podružnice i ogranci morati promijeniti ime zbog činjenice da Škoro više nije predsjednik, a ni zaštitno lice stranke.
Ta činjenica može, međutim, čak ići u prilog Škorinoj priči o brendiranju stranke njegovim imenom – zbog čega je, prema njegovu tumačenju, i prodao vino stranci.
Škoro je u intervjuu Večernjem listu od prošlog petka izjavio, na pitanje tko je uopće tražio da se otkupi vino Skoro, odgovorio:
“Stranka. Ja to nisam tražio. Notorna je laž u nekim medijima da smo ispostavili račun za 5200 butelja, a isporučili samo 1200 butelja. Ispada da je moja supruga novac od 4000 neisporučenih butelja dala meni da bih ja nekom kupovao poklone. A istina je da je tvrtka Campus u lipnju 2020. isporučila stranci tisuću boca vina za potrebe predizborne kampanje, a po dokumentaciji koju posjedujemo zna se i kojim kamionom i u koje skladište. A za Božić i Novu godinu stranka je kupila još 2790 butelja, što je ukupno 3790 butelja. Svaka podružnica i ogranak dobili su po 12 boca: dakle, 200 ogranaka i 21 podružnica puta 12. Postoje svjedoci, zna se kako je distribuirano, u koje skladište i da se skladištar zove Ratko. Cijena nije bila maloprodajna, nego veleprodajna umanjena za 20%. Campus je prihodovao 223.000 kuna plus PDV, ali je isporučio 3790 boca, više od tisuću CD-a i knjiga. Mimo poklonjenih količina. Sve se to radilo u dogovoru i u nakani da se stranka brendira mojim imenom.”
Izvori iz vrha Domovinskog pokreta ispričali su, međutim, Nacionalu kako je potez s prodajom vina došao od Škore, da su ga njegovi bliski suradnici iz stranke već tada upozoravali na neprimjerenost tog poteza i eklatantan sukob interesa, ali tvrde da je Škoro samostalno donio tu odluku zanemarujući dobronamjerne savjete sa strane.
Kad je pak riječ o prodaji CD-ova, Škorina sestra Vesna Vučemilović u pokušaju da ga obrani zbog prodaje starih CD-ova u izjavi za N1 televiziju rekla da ona ne zna kakve su to stare božićne pjesme. Sugerirajući da božićne pjesme ne zastarijevaju. Činjenica je, međutim, da su CD-ovi kao nosač zvuka u današnje vrijeme gotovo postali arhetipski suvenir. Glazba se sve više i češće sluša preko streaminga i prodaja CD-ova godinama dramatično opada pa je to utoliko apsurdnije da je on stranci prodavao baš CD-ove izdane 2015. godine koji su mu očito ostali na skladištu.
Komentari