Uoči Festivala Miroslava Krleže koji se ove godine na Krležinu Gvozdu održava šesti put, Goran Matović, jedan od najboljih poznavatelja djela tog književnika, otkriva okolnosti i tajnu sadržaja svojih razgovora s Krležom
Od 1. do 7. srpnja na zagrebačkom Gvozdu, u vrtu Krležine kuće, ali i na brojnim drugim gradskim lokacijama, održava se 6. Festival Miroslava Krleže koji prati niz popratnih programa, promocije knjiga i izložbe. Festival je ove godine posvećen putovanju kroz vrijeme i prostor, kroz Krležine likove i njegove poglede na svijet, pod tematskim kompleksom “Vječni apatridi: ljubav i politika”. Iza tog projekta stoji Goran Matović, veliki zaljubljenik u hrvatsku književnost i poeziju, jedan od najboljih poznavatelja djela Miroslava Krleže kojem je posvetio gotovo četrdeset godina umjetničke karijere. Ideja da se oživi Gvozd i u tom autentičnom prostoru izvode vječno aktualni Krležini tekstovi rodila se 2010., kada nije naišla na razumijevanje ni Ministarstva kulture, niti Grada Zagreba. Iako su se okolnosti u međuvremenu promijenile i iako se festival i regionalno etablirao, financijska pomoć institucija i dalje je više nego skromna, a Matović i njegov tim koji čine Irena Šekez Sestrić, Romana Brajša, Bojan Valentić, Suzana Marjanić, Jolan Mann, Zdenko Trandler i Sanela Šolc (tehnika), Tihomir Jolić i Juraj Mindoljević, uz veliki entuzijazam snalaze se kako najbolje znaju. Na dan ovog razgovora još su se uvijek čekale dozvole za uključenje električne energije, kao i dozvole za predstave na vanjskim prostorima, a umjetnička ekipa borila se s tehničkim detaljima koji se s probama, kostimima i konferencijama za tisak moraju rješavati u hodu…
Komentari