Uberov samovozeći automobil koji je udario i ubio ženu u ožujku u Arizoni nije uspio prepoznati pješaka ni zakočiti, što postavlja ozbiljna pitanja o njegovom funkcioniranju, ocijenio je Nacionalni odbor SAD-a za sigurnost prometa (NTSB) u preliminarnom izvješću objavljenom u četvrtak.
Izvješće kaže da je radarski sustav vozila uočio pješakinju šest sekundi prije udarca ali je “sustav za samostalnu vožnju pješakinju klasificirao kao nepoznati objekt, vozilo i potom kao bicikl”.
Na 1,3 sekunde prije udara sustav za samostalnu vožnju odlučio je da je potrebno naglo kočenje ali je Uber rekao da manevri za kočenje u izvanrednim situacijama nisu bili uključeni dok je vozilo bilo pod kontrolom računala kako bi se smanjilo nepostojano ponašanje vozila.
Kompanija Uber Technologies je obustavila testiranja nakon nesreće u gradu Tempeu, prvog smrtnog slučaja ikada od u potpunosti samovozećeg vozila, a u srijedu je rekla da će u potpunosti prekinuti program testiranja samovozećih automobila u Arizoni te da će se usredotočiti na ograničena testiranja u Pittsburghu i dva grada u Kaliforniji.
Kompanija nije izravno komentirala nalaze NTSB-a ali je napomenula da je nedavno imenovala predsjedatelja NTSB-a Christophera Harta savjetnikom za Uberovu kulturu sigurnosti,
“Kako se njhova istraga nastavlja pokrenuli smo vlastitu provjeru našeg programa samovozećih automobila”, rekla je tvrtka u četvrtak i dodala da idućih tjedana planira najaviti promjene.
Kompanija namjerava nastaviti operacije samostalnih vožnji ovoga ljeta, vjerojatno na kraćim pravcima i s manje automobila, rekla je ta tvrtka u srijedu.
Elaine Herzberg, stara 49 godina, hodala je uz svoj bicikl van pločnika po cesti sa četiri trake kada ju je u ožujku udarilo Uberovo vozilo koje se kretalo brzinom od 64 kilometara na sat.
Operatorica za volanom u trenucima prije udara gledala je prema dolje a ne na cestu, po snimci iz vozila koju je objavila policija. Operatorica je NTSB-u rekla da nije gledala na mobitel nego da je pratila sustave za samostalnu vožnju u automobilu.
NTSB je rekao da je vozilo zatražilo od operatorice da intervenira ali da sustav nije postavljen tako da je uzbuni. Izvješće kaže da je operatorica primila volan i počela kočiti manje od sekunde prije udara.
Izvješće navodi i da su testovi pokazali da je Herzberg bila pozitivna na metaamfetamin i marihuanu te da nije gledala u smjeru vozila sve do pred samog udarca.
Komentari