Krenule su pripreme za gradnju drugog mosta za otok Krk. Novi most, koji će biti i cestovni i željeznički, protezat će se do novog lučkog terminala u Omišlju, čija gradnja također kreće. Projekt ne obuhvaća samo most nego i vijadukt i tunel, pružajući integralno rješenje za prometnu infrastrukturu.
Procjenjuje se da će usluge projektiranja iznositi 600 tisuća eura, a planirani završetak je do 2030. godine.
Podsjetimo, Hrvatske autoceste objavile su početkom godine natječaj za izradu studijske i projektne dokumentacije za izgradnju još jednoga mosta koji bi kopno spojio s otokom Krkom. Prvi je to korak prema gradnji novoga mosta, bitno drugačijega od postojećeg.
Most će biti i cestovni i željeznički, a sezat će do novog lučkog terminala u Omišlju koji se također tek treba graditi. Znači, novi Krčki most bio bi na dvije razine: na gornjoj razini prometovali bi automobili, a na donjoj vlakovi. Krajnja destinacija željezničke pruge bila bi u novoj luci u Omišlju i bila bi spojena na buduću nizinsku prugu Rijeka – Zagreb – Botovo.
Planirano je da novi most bude izgrađen oko kilometar jugoistočno od postojećega, premostio bi kanal Mala vrata i završio na poluotoku Laterna. Rok za izradu tražene dokumentacije je tri godine pa se predviđa da bi gradnja mogla početi za četiri do pet godina.
Boris Huzjan, predsjednik Uprave HAC-a, istaknuo je da će most biti temeljna veza u mreži autocesta, s dvije trake i suvremenim dizajnom. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković naglasio je potrebu za novim mostom s obzirom na povećanu potražnju uz postojeći terminal u Omišlju, koji će biti temeljito obnovljen.
Komentari