Njemački proizvođač automobila Daimler pronašao je novu namjenu za baterije iz električnih autobusa koji se koriste u sustavima javnog prijevoza diljem Europe kada dođu do kraja radnog vijeka.
Umjesto da idu na rashod, litij-ionske baterije na kraju životnog vijeka uklanjaju se iz električnih autobusa Mercedes eCitaro i povezuju jedna s drugom kako bi se stvorio sustav za pohranu energije.
Baterije su smještene u spremnike u prostorijama lokalne uprave za prijevoz u njemačkom gradu Hannoveru i spojene izravno na mrežu putem pretvarača i transformatora.
Daimler nije jedina kompanija koja to radi, i nizozemski proizvođač autobusa VDL i energetska tvrtka RWE također su pokrenuli sličan sustav pohrane iz rashodovanih baterija.
Daimlerova stacionarna jedinica za pohranu energije ima ukupni kapacitet veći od 500 kWh, a sastoji se od 28 baterija iz Mercedes-Benzovih eCitarosa.
Baterije se u električnim autobusima mijenjaju nakon pet do šest godina kada njihov kapacitet padne na oko 80 posto.
Unatoč tome, one su još uvijek korisne u stacionarnom radu gdje gubici kapaciteta igraju samo manju ulogu. Daimler je rekao da ove baterije obično imaju još oko 10 godina života.
Komentari