Jučer je u javnu raspravu upućen Zakon o regulaciji tržišta željezničkih usluga i zaštiti prava putnika u željezničkom prijevozu, a u njega su uvrštene i odredbe Uredbe EU o pravima i obvezama putnika.
Hrvatska više nema pravo na odgodu Uredbe pa će od 4. prosinca 2019. godine prava putnika u željezničkom prometu u Hrvatskoj biti strože regulirana.
Tako će svi koji putuju vlakovima imati pravo na odštetu u slučaju da su kupili kartu za vlak koji kasni više od 60 minuta.
“Ne gubeći pravo na prijevoz, u slučaju kašnjenja putnik može od željezničkog poduzeća tražiti odštetu za cijenu prijevoza ako između polazišta i odredišta navedenih na prijevoznoj karti doživi kašnjenje za koje nije vraćen iznos cijene prijevozne karte u skladu s člankom 16. Najniži iznos odštete za cijenu prijevoza iznosi kod kašnjenja:
a) 25 posto cijene prijevozne karte kod kašnjenja od 60 do 119 minuta
b) 50 posto cijene prijevozne karte kod kašnjenja većeg od 120 minuta”, stoji u Uredbi.
Također, prijevoznik će im morati ponuditi besplatnu hranu i piće.
“Kod kašnjenja u skladu sa stavkom 1 koje iznosi više od 60 minuta putnicima treba besplatno
ponuditi sljedeće:
a) obrok i osvježavajuće piće primjereno vremenu čekanja, onda ako su hrana i piće dostupni u vlaku ili na kolodvoru ili ako ih ima smisla dostaviti;
b) smještaj u hotelu ili nekakav drugačiji smještaj i prijevoz između kolodvora i smještaja u slučajevima kad je nužno zadržavanje jednu noć ili više noći ili ako je nužno dodatno zadržavanje, onda ako je to praktički moguće izvesti;
c) ako je vlak blokiran na pruzi, prijevoz od vlaka do kolodvora, do alternativnog polazišta ili do odredišta usluge prijevoza, onda ako je to praktički moguće izvesti”, nalaže Uredba.
Komentari