Novi rat na društvenim mrežama: Može li ‘Threads’ zaraditi više novca od ‘Twittera’ Elona Muska?

Autor:

epa10729850 A person using a mobile phone logs in to the new Threads app in Miami, Florida, USA, 06 July 2023. Meta, the company behind Facebook and Instagram, said in a press release on 05 July 2023, that Mark Zuckerberg announced the initial version of 'Threads', an Instagram's text-based conversation app.  EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH

EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH

Tehnološki milijarderi Mark Zuckerberg i Elon Musk šalili su se o dogovaranju borbe u kavezu. No, u poslovnom svijetu borba je već počela.

Manje od 24 sata nakon što je Zuckerberg lansirao svoju alternativu Twitteru, Threads, već je zabilježio oko 30 milijuna prijava – što mu daje kredibilitet kao ozbiljnom konkurentu u svijetu društvenih medija. No, to je još uvijek mali dio od stotina milijuna korisnika Twittera.

Ali, analitičari smatraju da je to znak da Zuckerbergova Meta ima dobre šanse da pridobije neke od svojih više od 3 milijarde korisnika na Facebooku, Instagramu i WhatsAppu za novu platformu – i dovuče oglašivače sa sobom.

Uostalom, Zuckerberg, čija je Meta prošle godine zaradila više od 117 milijardi dolara u prodaji, ima fantastične rezultate kada je u pitanju prodaja reklama – i nijedna od očitih dvojbi Muska, koji je prezirao oglašavanje u svojoj tvrtki za proizvodnju električnih automobila, Tesla, i tražio je alternativne načine financiranja Twittera.

Zuckerberg je rekao da u početku neće biti reklama na Threadsu, dajući tvrtki vremena za podešavanje aplikacije, koja korisnicima omogućuje beskrajno listanje kroz tekstualne objave. “Naš pristup bit će isti kao i svi ostali naši proizvodi: najprije neka proizvod dobro funkcionira, zatim vidimo možemo li ga staviti na jasan put do 1 milijarde ljudi, a tek onda razmišljati o monetizaciji u tom trenutku”, napisao je.

Ali na kraju bi Threads reklame mogle dodati 1 do 5 posto ukupnim prihodima Mete, generirajući više od 6 milijardi dolara u najoptimističnijem scenariju, napisao je u bilješci Justin Patterson, analitičar za istraživanje kapitala u KeyBanc Capital Markets.

To nije puno, ali nije ni ništa, pogotovo jer tvrtka nastavlja tražiti načine za borbu protiv pada prodaje oglasa izazvanog strožim Appleovim pravilima o privatnosti. I prilično je blizu Twittera, koji je generirao 4,5 milijardi dolara prihoda od oglasa u 2021. godini, prije nego što je Muskovo preuzimanje izazvalo preokret.

Hoće li korisnici ostati?

Hoće li se taj novac materijalizirati ovisit će o tome što će Threads postati, u tjednima i mjesecima koji dolaze.

Musk je u četvrtak bio spreman s protuudarcem, navodno je zaprijetio pravnim postupkom protiv Mete zbog krađe poslovnih tajni. Ali, frustracija Twitterom ostavila je mnogo ljudi gladnih za alternativom; a Metino obećanje o ‘zdravijem, ljubaznijem mjestu’ od Twittera ‘pretjeralo je’ rane prijave, rekla je analitičarka Insider Intelligencea Jasmine Enberg.

“Objavljivanje. S optimizmom”, našalila se zvijezda ‘Seksa i grada’ Sarah Jessica Parker, jedna od slavnih osoba koje su uskočile u borbu uz Shakiru, Oprah i Khloe Kardashian. Uspjeh će ovisiti o privlačenju naprednih korisnika Twittera ili ljudi koji se uopće nisu prijavili na aplikaciju. Analitičari kažu – nije sigurna oklada.

FOTO: EPA/HOW HWEE YOUNG

Iako je modni i životni sadržaj koji je temelj Instagrama očito privlačan za oglašivače, nije jasno treba li svijetu druga platforma za njegovu upotrebu. Zuckerberg također ima kompliciran odnos s vijestima, jednom od glavnih funkcija Twittera. Rekao je da ankete pokazuju da korisnici žele manje toga na platformama koje on vodi, a u Kanadi se njegova tvrtka sprema blokirati lokalno izvještavanje, umjesto da tamošnjim davateljima vijesti plaća njihov sadržaj.

“Ljubitelji vijesti i strastveni lojalisti Twittera vjerojatno neće prebjeći na Twitter, a Meta će morati održavati Threads zanimljivim kako bi održala zamah nakon što novost prestane”, rekla je Jasmine Enberg, dodajući da se Zuckerberg – koji je prije bio osuđivan zbog stvaranje kopija proizvoda – “mučio” s inovacijama.

Regulatorni rizik

Oglašivači će također tražiti povjerenje da ne troše novac na platformu koja ih izlaže rizicima povezanima s problemima kao što su dezinformacije i privatnost. Pod Muskom, Twitter, koji se borio da bude profitabilan, otuđio je oglašivače naglim promjenama načina na koji stranica moderira sadržaj i nedavno, novim ograničenjem broja postova koje publika može vidjeti.

Analitičari kažu da je Meta već bio jedan od dobitnika gubitka posla na Twitteru. Ali, ni Zuckerberg ne dolazi za stol s čistim dosjeom. Njegova se tvrtka godinama sukobljavala s marketinškim stručnjacima oko transparentnosti i točnosti svojih podataka, dok je njezino postupanje s korisničkim podacima i dezinformacijama izazvalo brojne kritike.

“Oglašivači žele čisto … dobro osvijetljeno okruženje u kojem se sadržaj moderira prema dogovorenim uvjetima, na dosljednoj osnovi”, rekao je marketinški veteran Lou Paskalis, izvršni direktor AJL Advisoryja. “Općenito gledano, društveni mediji trenutno su poput požara u kontejneru”, dodao je, prenosi BBC.

Dionice Mete skočile su za 4 posto u srijedu uoči lansiranja – znak povjerenja ulagača da Zuckerberg ima sposobnost to učiniti uspješnim, unatoč neuspjesima poput Facebook Datinga. No, repliciranje načina na koji se vijesti objavljuju na Twitteru bit će teško, rekao je Paskalis, ostavljajući prostora za postojanje obje platforme.

Ili, sugerirao je, prisutnost ozbiljne prijetnje mogla bi biti ‘poziv na buđenje’ za Muska. “Jedan od ključeva bit će koliko dugo će Threads izbjegavati oglašavanje”, rekao je Paskalis i zaključio: “Koliko god to bilo, to je vremensko razdoblje koje Twitter ima da ispravi taj brod.”

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.